سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

قالب‌های غربی برخی مداحی‌ها زیبنده مکتب تشیع نیست

 
مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان:
قالب‌های غربی برخی مداحی‌ها زیبنده مکتب تشیع نیست

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: مداحی‌ها از نظر محتوا و سبک باید غنی و به دور از قالب‌های غربی باشد و به کارگیری این نوع مداحی‌ها زیبنده آیین مقدس عاشورا نیست.

سید حسین بهشتی‌نژاد در حاشیه برگزاری مراسم‌های ایام محرم در اصفهان به خبرنگار فارس در اصفهان گفت: مکتب حسینی پایه‌گذار نهضت کربلا شد و این نهضت مشعل فروزان تربیت و پایه‌گذار بسیاری از نهضت‌ها و انقلاب‌ها در طول تاریخ بوده است.
وی با بیان اینکه فلسفه سوگواری در مکتب تشیع پایه‌گذاری شده است، اظهار داشت: عزاداری و گریستن بر سالار شهیدان نیز به عنوان یکی از مکاتب در جهان اسلام به وجود آمد و خود ائمه اطهار (ع) طلایه‌دار این مکتب بوده‌اند.
مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام و از سوی امامان معصوم (ع) و پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز خواندن و سرودن اشعار در زمینه زنده نگه داشتن شعائر اسلامی تاکید شده است، تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) پس از واقعه غدیر سرودن شعری را در این مورد به یکی از شعرای عرب پیشنهاد داد تا واقعه غدیر به عنوان مهم‌ترین پیام اسلام برای همه زنده نگه داشته شود.
بهشتی‌نژاد سرودن شعر، مدح و مرثیه برای ابا عبدالله‌الحسین (ع) را در ماندگاری حادثه عاشورا موثر دانست.
وی با اشاره به تاثیرپذیری برخی از مداحی‌ها از ترانه‌ها و اشعار غربی‌ و به‌کارگیری آن در مراسم عزاداری گفت: مداحی‌ها از نظر محتوا و سبک باید غنی و به دور از قالب‌های غربی، اشعار مبتذل و ویرانگر باشد و به‌کارگیری مداحی با این نوع سبک زیبنده آیین مقدس عاشورا نیست.
مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها برای عدم به‌کارگیری این نوع مداحی‌ها توصیه‌های فراوان داشتند اما بیگانگان و برخی از مغرضان داخلی بدون توجه به بیانات مقام معظم رهبری در صدد ترویج این نوع مداحی‌ها در کشور هستند.
بهشتی‌نژاد با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این راستا جلسات متعددی را با هیئت‌های اصفهانی داشته است، تصریح کرد: با برپایی گردهمایی‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی در صدد به‌کارگیری این اشعار در مسیر صحیح آن خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد