سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

بازتاب تظاهرات روز جمعه مردم ایران در رسانه‌‌های جهان

ایرانی ها ضمن محکوم کردن اهانت به امام خمینی خواستار مجازات موسوی شدند

خبرگزاری فارس: با وجود آنکه برخی رسانه‌های غربی تلاش کردند تا تظاهرات گسترده روز گذشته مردم ایران را پوشش ندهند اما این تظاهرات بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به تظاهرات روز گذشته ایران پرداخت.
این خبرگزاری در گزارش خود نوشت: هزاران ایرانی روز جمعه با برپایی تظاهراتی اهانت به "آیت‌الله خمینی " را محکوم کردند و از رهبری کنونی ایران حمایت کردند.
خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: تظاهرات سرتاسری در ایران بعد از نماز جمعه برگزار شد و تظاهرات کنندگان عکس‌های آیت‌الله خمینی و ‌رهبر کنونی ایران ‌آیت‌الله خامنه‌ای را در دست داشتند.
این خبرگزاری به تعدادی از شعارهای تظاهرات کنندگان اشاره کرد و نوشت: تظاهرات کنندگان فریاد می‌زدند " رهبر ما حافظ جنبش خمینی است ". تظاهرات کنندگان نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که بر آن نوشته بود "ما تا آخرین نفس با رهبر هستیم ".
خبرگزاری فرانسه همچنین در گزارش خود نوشت که تظاهرات کنندگان در این تظاهرات خواستار "برخورد قانونی با رهبران فتنه " شده‌اند.
روزنامه آمریکایی "کریستین ساینس مانیتور " نیز در گزارشی به بررسی تظاهرات روز گذشته تهران پرداخت.
این روزنامه در گزارش خود نوشت که تظاهرات کنندگان در تهران فریاد می‌زدند "موسوی، این آخرین پیام است، رهبران فتنه باید اعدام گردند. "
این روزنامه عکسی از تظاهرات روز گذشته را منتشر کرد که در آن عکس بزرگی از امام خمینی دیده می‌شود و در پایین آن، فرد دیگری عکس یکی از کاندیداهای شکست خورده در انتخابات را در دست داشته که بر روی آن با رنگ سبز "مرگ بر منافق سبز " نوشته شده بود.
خبرگزاری رویترز نیز طی گزارشی به تظاهرات روز جمعه در ایران پرداخت.
این خبرگزاری در گزارش خود عکسی از تظاهرات را استفاده کرده که در آن جمعیت زیادی از مردم عکس های امام خمینی را در دست داشتند.
این خبرگزاری در بخشی از گزارش خود به تعدادی از شعارهای مردم تهران اشاره کرد.
رویترز نوشت: تظاهرات کنندگان فریاد می‌زدند "مرگ بر موسوی، موسوی اعدام باید گردد. "
این خبرگزاری انگلیسی در ادامه نوشت که تظاهرات کنندگان در دیگر شهرهای ایران نیز به تظاهرات پرداختند و شعار سر می‌دادند.
این خبرگزاری انگلیسی ضمن اشاره به حمل وسیع عکس‌های آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای در تظاهرات روز جمعه نوشت که تظاهرات کنندگان در این راهپیمایی شعار سر می‌دادند که "ما آماده‌ایم تا زندگی‌مان را فدای رهبر کنیم. "

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد