سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

جوامع اسلامی دانشگاه‌های اصفهان خواستار احضار مهدی هاشمی شدند

با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به قوه‌قضائیه؛
جوامع اسلامی دانشگاه‌های اصفهان خواستار احضار مهدی هاشمی شدند

خبرگزاری فارس: جوامع اسلامی دانشگاه‌های اصفهان با صدور بیانیه‌‌ای خطاب به قوه‌قضائیه، خواستار احضار و بازگشت مهدی هاشمی شدند.


به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، متن نامه سرگشاده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای اصفهان، صنعتی و علوم پزشکی اصفهان به شرح ذیل است؛ انتخابات 22 خرداد برگ زرینی در تاریخ انقلاب بود که توانست بیش از هر چیز پایه‌های نظام را مستحکم و مردم‌سالاری دینی را به رخ جهانیان بکشاند. رای مردم در این انتخابات رای به جمهوریت و اسلامیت این نظام بود و همراهی قاطبه ملت ایران را با نظام جمهوری اسلامی اثبات کرد.
اما همانگونه که مستحضرید انقلاب اسلامی بعد از این انتخابات با فتنه عظیمی مواجه گشت. فتنه‌ای که با ادعای واهی تقلب در انتخابات سامان گرفت و در آن عده‌ای مستبدانه در برابر جمهوریت نظام ایستادند و به خواست مردم تمکین نکردند؛ فتنه‌ای که به تعبیر مقام معظم رهبری آزمایشی برای نخبگان سیاسی و خواص بود.
چه بسیار خواصی که از ترس دنیای خود کنار کشیدند و دین به دنیا فروختند و چه اندک خواصی که عمارگونه به دفاع از ولایت پرداختند و در صف اول مبارزه نرم، سرسختانه ایستادند.
کوتاهی و اشتغال به دنیای برخی خواص و ناآگاهی برخی از مردم فضا را برای عده‌ای مهیا کرد تا آشکارا به توطئه بپردازند و آتش فتنه را گدازان‌تر نمایند.
عده‌ای که مستقیما از بیگانه دستور می‌گرفتند امنیت کشور را به خطر انداختند و نظم جامعه را مختل کردند و در این راه چه مبالغی که هزینه نکردند.
با پیگیری‌ها و تلاش قوه قضاییه و نیروی انتظامی بخشی از عناصر پیاده نظام جریان فتنه دستگیر شده و روانه زندان شدند و دادگاه‌های آنها در حال پیگیری و برگزاری است.
و اما آنچه که در این میان برای قشر دانشجو بسیار عجیب می‌باشد حاشیه امن سیاسی برای برخی از سران فتنه و آقازاده‌ها است.
" مهدی خیالش از پرونده‌ها و تهمت‌ها راحت است و هم‌اکنون برای رسیدگی به وضع دانشگاه‌های آزاد اسلامی خارج از کشور در حال گذراندن رساله دکترای خود در خارج از کشور است و در انتخابات نیز صرفاً تجربیاتش پیرامون صیانت از آرا را مطرح کرده است و دخالتی در کار ستادها یا تظاهرات نداشتند و اگر دادگاهی او را احضار کند، حضور می‌یابد "
این جملات بخشی از صحبت‌های جناب آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که در جریان سفر اخیر ایشان به مشهد مقدس در جمع دانشجویان ایراد گردید.
ایشان در ادامه افزودند: " مهدی دائماً می‌خواهد بیاید ولی من به او می‌گویم نیاید و کارهایش را انجام بدهد، جالب اینکه هیچ دادگاهی تا امروز به وی احضاریه‌ای نداده و مهدی نیز هر وقت لازم باشد می‌آید "
این صحبت‌ها دقیقا چند روز پس از گلایه وزیر اطلاعات از کوتاهی قوه قضاییه در احضار و محاکمه مهدی هاشمی توسط رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان شده و در حالی بیان می‌شود که گویا مهدی هاشمی از اتهامات مبرا است و هیچ نقشی در حوادث اخیر نداشته است و فقط تجربیاتش را بیان کرده است، در حالی که چند تن از متهمان حوادث اخیر در دادگاه صریحاً به نقش این آقازاده اذعان داشتند.
در این رابطه ما دانشجویان به عنوان مطالبه از قوه قضاییه چند سوال مطرح می‌کنیم:
چرا فردی که متهمین حوادث اخیر به نقش وی در ایجاد فتنه صریحاً اقرار نموده‌اند آزادانه و به راحتی کشور را به بهانه سرکشی از دانشگاه‌های آزاد ترک می‌کند؟
چرا به تعبیر آقای هاشمی "مهدی خیالش از پرونده‌ها و تهمت‌ها راحت است ".اگر معتقدند که اینها تهمت است چرا نمی‌گذارند پرونده‌های ایجاد شود تا پس از بررسی، تکلیف آقازاده معلوم گردد؟ این راحتی خیال از کجا ناشی شده است؟ و چرا تا به حال هیچ احضاریه‌ای داده نشده است؟
آیا رابطه خانوادگی باعث ایجاد این حاشیه امن برای وی نشده است؟
اگر چنین اتهاماتی به فرد دیگری(که وابستگی خانوادگی ندارد) هم وارد می‌شد می‌توانست آزادانه کشور را ترک کند؟
در پایان اعلام می‌داریم که: خواص جامعه ما باید مراقب سوءاستفاده سران فتنه از سکوت آنها باشند و با موضعگیری صریح در مقابل توطئه‌های آنان بایستند. به خاطر داشته باشیم که مبنای سکوت باید تکلیف محوری باشد نه تکلیف گریزی.
ما دانشجویان اصفهانی خواستار بازگرداندن هر چه سریعتر مهدی هاشمی و رسیدگی به پرونده وی در دادگاه صالحه هستیم تا به اتهامات وارده رسیدگی و افکار عمومی روشن گردد.
قوه قضاییه باید با محاکمه سران فتنه که عوامل اصلی بروز حوادث اخیر در جامعه بودند، ریشه فتنه‌های بعد را بخشکاند و مجال توطئه را از دشمنان این ملت بازستاند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد