سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

سید احمد خاتمی درگفت و گویی تفصیلی با ایرنا

سید احمد خاتمی درگفت و گویی تفصیلی با ایرنا از هدف فتنه گران برای از بین بردن نظام ولایی، ضرورت اعلام مواضع روشن از سوی هاشمی رفسنجانی، فاصله گرفتن موسوی و کروبی از مبانی امام (ره) و پشت پرده انتخاب هاشمی به ریاست مجلس خبرگان گفت.  
 
                        

آیت الله سیداحمد خاتمی عضو جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، نماینده‌ مردم‌ کرمان‌ در مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌، عضو هیات‌ رییسه‌ مجلس‌ خبرگان‌ و امام جمعه موقت تهران است.
خاتمی در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگاران سیاسی ایرنا به تحلیل و بررسی موشکافانه حوادث پس از انتخابات و راهکارهای بازگشت آرامش به کشور پرداخت.
توفیق در خطابه از ویژگی های بارز خاتمی‌ است ؛ با مطالعه‌ صحبت‌ کردن ، ‌منظم‌ و مرتب‌ بودن‌ بحث ، ‌عمق‌ قرآنی‌ و روایی‌ و به‌ روز بودن‌ و اشراف به ‌مسایل‌ سیاسی‌ از ویژگی های مصاحبه با خاتمی است.
مشروح مصاحبه با سید احمد خاتمی را در پی می خوانید:

**کنارگذاشتن شورای نگهبان و ولی فقیه از راس جمهوری اسلامی هدف عمده اغتشاشگران بود

آیت الله سید احمد خاتمی حوادث و فتنه های پس از انتخابات را برنامه ای کاملا از پیش تنظیم شده دانست و اظهار داشت: طراحان اغتشاشات پس از انتخابات دو صورت را برای اجرای توطئه خود برعلیه نظام طراحی کرده بودند که بنابر شواهد و اعترافات دستگیر شدگان، درصورت اول و پیروزی در انتخابات قصد داشتند با تمام قوا به مقابله با ولایت فقیه برخیزند و اهداف مورد نظر خود را دنبال کنند.
وی عمده ترین هدف طراحان اغتشاشات را کنار گذاشتن ولی فقیه از راس جمهوری اسلامی ایران دانست و نشانه آن را اظهارات سخیف ضد ولایت عنوان کرد که در آستانه انتخابات و پس از آن به ویژه در 25 خرداد مطرح کردند.
خاتمی افزود: در دومین حالت این گروه ها و افراد قصد داشتند اگر در انتخابات پیروز نشدند شعار تقلب را مطرح نمایند که مطرح کردند و بعد همفکرانشان اعتراف کردند که تقلب رمز اغتشاشات بوده است . بنابراین واضح است که اغتشاشات اخیرمخلوق بعد از انتخابات نبود و قبل از انتخابات برای آن برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته بود.

**درایت رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم با نظام، کودتای مخملی دشمنان را ناکام گذاشت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: شواهد زیادی مبنی بر نقشه از پیش طراحی شده دشمنان و گروه های معارض نظام وجود دارد که در این راستا می توان به اعترافات دستگیر شدگان اشاره کرد و نشانه دیگر این است که پیش از انتخابات، مسئولین سفارت انگلیس از شهروندان مقیم ایران خود ،خواستند که پس از انتخابات در خیابان ها ظاهر نشوند که گویای طراحی یک کودتای مخملی در ایران بود.
آیت الله سیداحمد خاتمی در ادامه بیان کرد: البته این مسئله به معنای این نیست که دشمنان توانستند در ایران کودتای مخملی به راه بیاندازند بلکه می توان گفت که این فتنه جویان از هر فرصتی برای رسیدن به اهداف غلط استفاده می کنند و امروز این درایت رهبری و همراهی مردم با ایشان است که این کودتا را ناکام گذاشته است.
وی با تاکید بر این که هنوز باید مراقب پس لرزه های فتنه های دشمنان باشیم، اطمینان داد که این پس لرزه ها هم با روسیاهی و شکست براندازان نظام به پایان خواهد رسید و اصولا به تعبیر قرآن کریم این ها کف آبند که از بین می روند :"اما الزید فیذهب جفاءاً" ؛ و به تعبیرمقام معظم رهبری مخالفان در برابر سیل خروشان ملت صفر هم به حساب نمی آیند.

**در حوادث پس از انتخابات نخبگان بصیرت بایسته ای را نداشتند

سید احمد خاتمی درباره برخی انتقادات مبنی بر اینکه نخبگان در حوادث پس از انتخابات نتوانستند نقش خود را به خوبی ایفا کنند، اظهار داشت: هرکسی که حوادث پس از انتخابات را دنبال کند به این واقعیت می رسد که برخی نخبگان بصیرت بایسته ای را در این حوادث نداشتند یعنی آنچه را که رهبر معظم انقلاب می دیدند ، نمی دیدند و فکر می کردند دعوا ، انتخاباتی است.
وی در ادامه از این موضوع به عنوان اشتباه نخبگان یاد کرد و گفت: در حالی که در حوادث پس از انتخابات اصل نظام هدف قرار گرفت، برخی نخبگان به این نکته توجه نکردند . البته کسانی هم توجه داشتند و چه بسا به خیال خودشان خواستند به این نظام خالص اسلامی، آسیب برسانند ولی اینک شرایط به گونه ای است که به تعبیرقرآن کریم "قد تبین الرشد من الغی" راه درست از نادرست کاملا مشخص شده و دیگر ابهامی وجود ندارد . امروز حامیان انقلاب اسلامی دریک سو قرار دارند و غیر آن ها در سوی دیگر، با این حرکات زشت که آخرین آنها اهانت به تصویر حضرت امام راحل بود که در زیر پرچم بعضی ها صورت گرفت ، نمی توان آن ها را دراردوگاه انقلاب دید.

**کسانی که با نظام ولایی مسئله داشتند پس از انتخابات به صحنه آمدند

عضو شورای مرکزی جامعه محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه از آغاز پیروزی انقلاب نظام ولایی مورد هجمه بوده است، تصریح کرد : از ابتدای انقلاب این نظام ولایی، هم از سوی بیگانگان و هم از سوی برخی از عناصر داخلی جاهل یا مغرض مورد هجمه قرار گرفته اما در حوادث پس از انتخابات پرده ها کنار رفت و تمام کسانی که با نظام ولایی مشکل داشتند به صحنه آمدند تا به این نظام آسیب برسانند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این عرصه برخی آگاهانه و برای آسیب رساندن به نظام عمل کردند و برخی هم در این حوادث بصیرت بایسته ای نداشتند، البته این موضوع بی سابقه هم نیست . در جریان مقابله با امیر المومنین(ع) با ناکثین ، قاسطین و مارقین هم کسانی شک کردند ، با اینکه جلودار امیرالمومنین(ع) بود اما آنها آمدند به مولا گفتند این ها هم نماز می خوانند ،این ها هم قرآن می خوانند ، ما با این ها نمی خواهیم بجنگیم که در این زمان امیرالمومنین فرمود نمی تواند کسی علمدار دین باشد مگر اهل بصیرت باشد ، اهل صبر باشد و اینکه عالم به مواضع حق باشد.

**هاشمی رفسنجانی باید به صراحت مواضع خود را در مقابل اغتشاشگران اعلام کند

امام جمعه موقت تهران درخصوص سکوت هاشمی رفسنجانی در قبال حرکات اغتشاشگران و توهین آنها به مقدسات بیان داشت: در رابطه با آقای هاشمی من از همین طریق درخواست می کنم که مواضعش را به صراحت و نه با اما و اگر در برابر اغتشاشگران اعلام کند.

** تصویر امام (ره) زیر پرچم کروبی و موسوی به آتش کشیده شده است

وی درباره آتش زدن عکس حضرت امام (ره ) توسط اغتشاشگران و توهین به ساحت بنیانگذار جمهوری اسلامی توسط آنها، گفت : آتش زدن عکس امام (ره) و اهانت به ایشان جرم بسیار بزرگی است. فرقه قانون شکنان زیر پرچم موسوی و کروبی و دیگران سنگر گرفته اند ؛ آنها باید پاسخگو باشند. قانون شکنی ها ،حریم شکنی های آنها بستر این اهانت شد. امامی که یک مقاله توهین آمیز به ساحت مقدسش این انقلاب را به پا کرد و قطعا این خروشی که به منظورمحکوم کردن این اهانت صورت گرفته ، چشم فتنه را کور خواهد کرد.
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه با اشاره به نامه برخی چهره ها مبنی بر مونتاژ بودن تصویرآتش زدن عکس حضرت امام (ره) گفت: من وقتی این بیانیه را دیدم به یاد حرف نخست وزیر نظامی طاغوت ازهاری افتادم که مردم بر روی پشت بام علیه طاغوت تکبیر سر می دادند ازهاری می گفت کسی پشت بام نیست ، نوار می گذارند و می گویند مردم شعار می دهند . در مقابل شعار می دادند "ازهاری کذایی این ها همش نواره ، نوار که پا نداره".
وی در ادامه با تاکید بر خارج شدن برخی چهره ها از خط امام (ره) اظهار داشت : واقعیت این است که زیر پرچم آقایان و به حمایت از آنها عکس امام به آتش کشیده شده است .چرا این کار را می کنند ؟ با این همه انحراف و کج روی از خط امام بسیار ساده اندیشی است که این ها را در خط امام بدانیم . هیچ تردیدی نیست که این ها از خط امام منحرف شدند و هیچ انتسابی به خط امام ندارند .شاخصه های خط امام روشن است ؛ اسلام مداری است ، که هواداران اینان با شعار جمهوری ایرانی و حذف اسلام آن را هدف قرار دادند؛ ولایت فقیه است که اینان در حوادث پس از انتخابات کاری نبود که علیه ولایت صورت نداده باشند ؛استکبارستیزی است که اینان با اغتشاشاتی که آفریدند بیشترین خدمت را به استکبار کردند و اصولا مسئله قبیح ارتباط با بیگانگان را از بین بردند . به نظر می رسد اینان با عملکرد خویش از خط امام عبور کردند.

**آیا انتشار بیانیه های شورشی پشتیبانی از ولایت فقیه است ؟

سید احمد خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: چه انسان منصفی باور می کند کسانی آب به آسیاب آمریکا بریزند ، آب به آسیاب اجانب بریزند ، آبروی نظام را ببرند ، تهمت به نظام بزنند و در عین حال خود را خط امامی بدانند؟ خط امام روشن است : پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشورتان آسیب نبیند. آیا بیانیه های شورشی و نامه های شورشی، پشتیبانی از ولایت فقیه است ؟ بنابراین اینکه آقایان ادعا کنند در خط امام هستند ، یا اینست که خط امام را نفهمیده اند و یا فهمیده اند و دروغ می گویند .

**انگیزه اصلی اغتشاشگران مبارزه با نظام ولایی است

آیت الله خاتمی درخصوص انگیزه اصلی اغتشاشگران و سران آنها، تصریح کرد: هدف و انگیزه اصلی آنها مقابله با نظام ولایی است و هیچ تردیدی در این موضوع نیست؛ حرکاتی که هواداران این آقایان در13 آبان و 16 آذر انجام دادند گویای این واقعیت تلخ است .البته دلیل آن هم روشن است زیرا این ولایت فقیه است که خار در چشم استکبار و استخوان در گلوی آنهاست ؛ و به اعتراف یکی از سران فتنه ، به شیراک رییس جمهور سابق فرانسه گفته بود مشکل شما ولایت فقیه است و الا ما اهل تغییریم!
خطیب نماز جمعه تهران ایستادگی دانشجویان در برابر فتنه انگیزان را بهترین راهکار برای ختم غائله دانست و اظهار داشت : بهترین عکس العمل را دانشجویان و مردم در 16 آذر انجام دادند که در مقابل آشوبگران ایستادند و آن ها را ناکام گذاشتند.

***عدالت حکم می کند هیچ کس درحاشیه امنیتی قرار نگیرد

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری درمورد برخوردهای دوگانه دستگاه قضایی با برخی متهمان حوادث انتخابات، گفت: اگر چه دستگاه قضایی مجازاتی که تعیین می کند متناسب با جرم است اما انتظار عمومی از قوه قضاییه این است با همه مجرمین در هر جایگاهی که هستند برخورد کند. همان طور که رییس محترم قوه قضاییه فرمود هیچ کس نباید در حاشیه امنیتی قرار داشته باشد، عدالت آن است که هرکس مجرم است با او برخورد شود با هرعنوان و انتسابی که دارد.

**مجلس خبرگان همواره با ولایت فقیه و تقویت کننده این جایگاه رفیع است

آیت الله خاتمی درخصوص تحلیل رسانه های بیگانه از ریاست هاشمی رفسنجانی بر مجلس خبرگان ، تصریح کرد : انصافاً این رسانه ها غلط تحلیل کردند . غربی ها مطمئن باشند که این مجلس تا آخرین نفس همراه با ولایت فقیه و تقویت کننده این جایگاه رفیع است و مردم و بیگانگان مطمئن باشند که مجلس خبرگان یک گام در جهت تضعیف ولایت فقیه برنخواهد داشت و مطیع ولایت خواهد بود.

**نااهلان و طرفداران موسوی و کروبی بدترین ضربه را به رفسنجانی در خطبه تیرماه زدند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص علت اصلی حضور نیافتن هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران، اظهار داشت: هاشمی رفسنجانی همچنان امام جمعه موقت تهران است و طرفداران موسوی و کروبی در خطبه تیرماه نماز جمعه به امامت هاشمی رفسنجانی با رفتار زشت و اغتشاشاتی که آفریدند ، بدترین ضربه را به وی زده و حرمت نماز جمعه را شکستند. علت اصلی عدم حضورهاشمی رفسنجانی جلوگیری از سوءاستفاده این افراد از این مراسم معنوی است. حواشی آخرین خطبه آقای هاشمی رفسنجانی خاطرات بسیار تلخی در تاریخ نماز جمعه به جای گذاشت.

**اکثریت مجلس خبرگان ولایی هستند

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با واکاوی تعیین رییس دوره چهارم این مجلس درخصوص حاشیه های پیرامون این موضوع،بیان داشت: با صراحت به مردم می گویم اکثریت مجلس خبرگان همراه با ولایت هستند و بیانیه ای که بیش از 60 نفر از اعضای خبرگان در حمایت از ولایت امضا کردند، موضع خبرگان بود.

**هیچ گاه آرای خبرگان سیاسی نیست
آیت الله خاتمی با اشاره به برگزاری دو انتخابات در دوره چهارم مجلس خبرگان، تصریح کرد : در یک دوره آیت الله جنتی نامزد بودند که تنها هفت رای از آقای هاشمی کمتر داشتند و در دوره بعد آیت الله یزدی نامزد شدند. مردم ما توجه داشته باشند هیچ گاه رای خبرگان سیاسی نیست ؛ در این دو دوره هم رای به ریاست هاشمی رفسنجانی برای سوابق وی بوده است که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید داشته اند.

**دوست دارم هاشمی همان هاشمی رفسنجانی همراه با ولایت و انقلابیون باشد

خاتمی درباره اعتراضاتی که مردم و برخی از اعضای مجلس خبرگان به مواضع هاشمی دارند خاطر نشان کرد: باتوجه به ارتباط مستقیمی که با اعضای خبرگان دارم،می دانم برخی از آنها اعتراضاتی را به مواضع هاشمی دارند و بعضاً هم نامه هایی را به صورت سرگشاده به او می نویسند و در آخرین اجلاس از 16 ناطق قبل از دستور، 12 ناطق به صراحت از مواضع وی انتقاد داشتند.
وی تاکید کرد: دوست دارم آقای هاشمی همان هاشمی رفسنجانی گذشته، همراه با ولایت ، همراه با انقلابیون و مورد احترام قاطبه انقلابیون باشد و امیدوارم وی با اعلام موضع شفاف در مقابل اغتشاشگران ، همان هاشمی رفسنجانی همراه با انقلابیون و ولایت باشند.
آیت الله احمد خاتمی با اشاره به سوابق هاشمی خاطرنشان کرد : هاشمی که سوابق افتخار آفرین قبل از انقلاب و خدمات بعد از انقلابش فراموش شدنی نیست ، انتظار بود پس از محبت مکرر مقام معظم رهبری به وی پس از انتخابات همراهی نشان می داد . در حالی که وی با اظهارات اخیر خود در مشهد همچنان مسئله تردید در انتخابات و تقابل سپاه و بسیج و دانشگاه را مطرح کرد که با مبانی رهبر معظم انقلاب در تضاد است.
وی درباره برخی اظهارات مبنی بر وجود پروژه ای به نام "هاشمی ستیزی" گفت : من نمی دانم آیا پروژه ای در این رابطه هست یا نیست ، اما معتقدم این پروژه سازی ها مشکلی را حل نمی کند . سخن این است که هاشمی رفسنجانی شخصیتی است با سوابق خوب مبارزاتی با رژیم طاغوت،و سوابق خوب خدمتی پس از انقلاب ؛ در عین حال مورد نقد برخی هم هست. البته بنده پیوسته خود را مقید به نقد منصفانه دانسته و دیگران را هم دعوت به این می کنم . بایستی همه ما سینه را فراخ برای شنیدن نقدهای سازنده داشته باشیم ؛ همچنین رعایت ادب و احترام در نقد را یک اصل ضروری می دانم.

**کروبی می خواست فقه خواندن بنده نزد منتظری را به عنوان یک راز ناگفته فاش کند

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری درباره سوابق تحصیلی خود که هفت سال نزد حسینعلی منتظری درس فقه خوانده، گفت: این را آقای کروبی در نامه اش گفته بود و به خیال خودش می خواست یک مطلب پنهانی را برملا کند که من به وی گفتم : قبل از اینکه شما بفرمایید ، در زندگی نامه ام این موضوع را نوشته ام و چاپ شده است.

**به دلیل نارضایتی امام (ره) از منتظری، سال 67 از وی بریدم

خاتمی افزود: منتظری از ابتدای انقلاب تا سال 67 قائم مقام رهبری و مورد تایید بود . در آن زمان یعنی از سال 59 تا سال 67 در کلاس درس وی حضور داشتم اما من از ابتدای سال 67 یعنی شش ماه قبل از عزلش فهمیدم حضرت امام از وی ناراضی است . به فضل خدا از همان اول سال 67 از وی بریدم و از آن زمان تاکنون حتی یک دیدار هم با او نداشته ام.

**انحراف منتظری از زمان حمایت از جریان مهدی هاشمی آغاز شد

سیداحمد خاتمی با اشاره به چگونگی آغاز انحراف منتظری خاطرنشان کرد: مسیر نادرست منتظری در قصه مهدی هاشمی ظاهر شد وگرنه تا زمانی که قائم مقام بود بزرگان تعریف ها و مصاحبه های بسیاری از وی کردند که در کتاب فقیه عالی قدر، چاپ شده است .

**کروبی به درس آقای منتظری رفتن را در زمان امام جرم می داند اما امروز هم پیمان اوست

آیت الله خاتمی درباره رابطه میان کروبی و منتظری اظهار داشت: همین آقای کروبی در سال 63 یک مصاحبه بلند مفصلی با 20 ستایش از منتظری انجام داد . نکته جالب این است که کروبی در زمانی که منتظری همراه با امام و انقلاب بود ، رفتن به درس او را جرم می داند ولی درحال حاضر که آقای منتظری در برابر نظام ولایت فقیه ایستاده ،هم پیمان کامل ، هم سنگر و هم موضع وی است و برای وی نامه ارادتمندانه می نویسد؛ آقای منتظری هم از کروبی ستایش می کند . درحالی که مواضع منتظری درشرایط حاضردقیقا مواضع ضد امام و ضد نظام است و به هیچ عنوان نمی تواند سنخیتی با نظام و انقلاب اسلامی داشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد