سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

بازتاب پرتاب موشک سجیل 2 در رسانه‌های صهیونیستی

IRNON.com
بازتاب پرتاب موشک سجیل 2 در رسانه‌های صهیونیستی
 

روزنامه‌های صهیونیستی با پوشش گسترده خبر پرتاب موشک سجیل2 از سوی جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند که این موشک می‌تواند تمام اسرائیل را هدف قرار دهد.

روزنامه‌ها و رسانه‌های صهیونیستی به دنبال پرتاب موشک سجیل2 از سوی جمهوری اسلای ایران به بازتاب این خبر در سرزمین‌های اشغالی پرداختند.
روزنامه صهیونیستی "معاریو " طی گزارشی پرتاب موشک سجیل 2 از سوی ایران را تهدیدی جدی علیه رژیم صهیونیستی خواند و نوشت: تلویزیون ایران صبح دیروز از پرتاب موشک بالستیک سجیل 2 با برد بیش از 2000 کیلومتر خبر داد.
این رروزنامه تیتر اول خود را به پرتاب موشک سجیل2 اختصاص داد و نوشت: ایران موشکی را پرتاب کرد که تمام اسرائیل را تحت کنترل خود قرار می‌دهد.
در گزارش معاریو ادعا شده است: جامعه بین‌المللی فشار زیادی در مسئله انرژی هسته‌ای ایران بر این کشور وارد کرده و این موضوع به یک بحران در این کشور تبدیل شده است. لذا ایران برای سرپوش گذاشتن بر این امر مدام در تلاش برای ایجاد مشکل و رقابت با غرب است.
روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت " نیز با قرار دادن این خبر در صدر اخبار خود نوشت: ایران با این اقدامات توان نظامی خود در برابر غرب را نشان می‌دهد.
در ابتدای این گزارش آمده است: رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در گزارش خود از پرتاب این موشک تاکید کردند که موشک بالستیک ایران بردی بالغ بر 2000 کیلومتر دارد و می‌تواند کل منطقه اسرائیل را در بر گیرد.
البته این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که موشک ایرانی اصلا نشان از گسترش تکنولوژی ایران نیست.
یدیعوت آحارونوت نیز با اشاره به افزایش تنش بین ایران و کشورهای غربی در مذاکرات هسته‌ای و قرار گرفتن در یک بن‌بست نوشت: مقامات ایران برای عرض اندام به غرب و نشان دادن توانایی خود اقدام به پرتاب موشک قاره‌پیمای سجیل 2 نمود.
روزنامه "هاآرتص " در گزارشی با عنوان "ایران به سمت خاور دور تغییر جهت داده است " نوشت: پرتاب این موشک و موشک‌های قبلی در واقع مقابله با تهدید اسرائیل، کشورهای اروپایی نزدیک به ایران و نیز پایگاه‌های نظامی آمریکا در خلیج فارس است.
هاآرتص از سوی دیگر با اشاره به تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم بنزین ایران نوشت که این اقدام در راستای بازداشتن ایران از ادامه فعالیت های هسته‌ای است.
در گزارش دیگری که در هاآرتص به چاپ رسید نوشته شده که ایران در راستای آزمایش‌های موشکی خود این بار موشک دوربرد سجیل 2 را پرتاب کرد.
روزنامه "اسرائیل هیوم " نیز این خبر را پوشش داد. این روزنامه با اشاره به سخنان اخیر سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران مبنی بر اینکه در صورتیکه اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، تهران توانایی دارد تمام تاسیسات هسته‌ای اسرائیل را هدف قرار دهد، نوشت: پرتاب این موشک نشان داد که ایران توانایی حمله به تاسیسات هسته‌ای اسرائیل را دارد و این موشک تمام اسرائیل را پوشش می‌دهد.

 

 

 

گزارش فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد