سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

جریان فتنه از آقازاده‌‌ها در ضربه‌زدن به نظام استفاده می‌کند

جریان فتنه از آقازاده‌‌ها در ضربه‌زدن به نظام استفاده می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر اطلاعات گفت: متاسفانه باید گفت که جریان فتنه از پتانسیل آقازاده‌‌ها برای ضربه‌زدن به نظام در راستای این فتنه و سایر فتنه‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در همایش دادستان‌های سراسر کشور که امروز چهارشنبه در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اظهار این که به لحاظ امنیتی همسایگان اطراف توسط نیروهای بیگانه اشغال شده است گفت: طبیعتا این عملیات نظامی در اطراف کشور می‌تواند در مسائل کشور آثار بسیار منفی و ناگوار اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داشته باشد.
وی افزود: متأسفانه کشور همچنین با حمایت‌های بی‌چون و چرای استکبار از مخالفان جمهوری اسلامی و ضد انقلاب‌های مقیم خارج از کشور مواجه است و آنها با این رفتارها سعی دارند فشارهای سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی به نظام جمهوری اسلامی وارد کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی در ادامه با اشاره به آثار بحران اقتصادی جهان بر کشورهای مختلف از جمله ایران تصریح کرد: برخی سازمان‌ها با حمایت‌های خارجی از خدمات داخل کشور استفاده می‌کنند.همچنین دشمن با ایجاد فشارهای دیپلماتیک مثل تحریم‌ها، فشارهای حقوق بشری و بین‌المللی مانند تصویب قطعنامه‌ها تلاش کرده‌اند تا جنگی تمام عیار در عرصه‌‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی به راه بیاندازند.
وزیر اطلاعات در خصوص موسسات، بنیادها و نهادهای انجام جنگ نرم علیه ایران عنوان کرد: بیش از 80 موسسه، بنیاد، سازمان و نهاد در عرصه جنگ نرم علیه ایران در مقوله فرهنگی برنامه‌ریزی کرده و فعالیت می‌کنند که بودجه تنها یکی از این موسسات در سال 2009 یک میلیارد و 700 میلیون دلار برای فعالیت علیه انقلاب اسلامی بود.
وی با اشاره به جریان فتنه تصریح کرد: جریان فتنه دو هدف را دنبال می‌کند اول براندازی نظام از درون و دوم استقرار یک نظام سکولار همسو با استکبار.
وزیر اطلاعات همچنین در خصوص وسعت جریان فتنه خاطر نشان کرد: جریان دارای وسعت عمل، صاحب امکانات زیاد، برخوردار از نفوذ در دل نظام و بهره‌مندی از چهره‌هایی دارای سوابق مثبت است و ما در این زمینه اسناد قابل توجهی داریم.
به گفته وزیر اطلاعات همچنین جریان فتنه متمتع از افراد قابل توجهی از تکنوکرات‌ها و عملگرایان همسو با جریانات ضد انقلاب است تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند.
مصلحی با اشاره به حمایت از جریان فتنه توسط قدرت‌های سلطه‌گر بیان داشت: متأسفانه شاهد بودیم که علاوه بر قدرت‌های سلطه طلب برخی‌ کشورهای اسلامی نیز از جریان فتنه حمایت کردند و همچنین کشورهای سلطه‌گری نظیر انگلیس و آمریکا سفارت‌خانه‌های خود را به روی این افراد باز کردند و حتی در صحنه عملیاتی صحنه فتنه حضور عینی‌تر از مدیران عملیاتی جنگ نرم آنها در داخل کشور را شاهد بودیم.
وزیر اطلاعات با اشاره به مدیریت رهبری و جریان فتنه برای کنترل و مهار آن تاکید کرد: بسیاری از اندیشمندان از ما در خصوص ولایت فقیه سئوال کردند چرا که آنها اعتقاد داشتند کنترل این جریان با نقش موثر ولایت فقیه صورت گرفت. حتی در شرایطی که مانند جنگ احزاب تمام جریان کفر با جریان فتنه همسویی و همکاری می‌کرد.
مصلحی در خصوص دیگر اهداف جریان فتنه اظهار داشت: تغییر نگرش‌ها، رویکردها، باورهای آحاد جامعه و تحریک آنها برای مقابله با نظام از اهداف جریان فتنه بود و آنها در این راستا از تمام توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود استفاده کردند. همچنین با استفاده حداکثری از شبکه‌های مجازی حمایت‌های بیرونی را نیز جلب کردند.
وزیر اطلاعات جریان فتنه را نیازمند فرصت‌سازی دانست و تصریح کرد: جریان فتنه فاقد امکانات و فرصت‌های بالقوه است لذا با فریب مردم در مناسبت‌ها و ایام مختلف ملی و مذهبی برای تثبیت خود استفاده می‌کند.
وی با اشاره به شکست جریان فتنه در 13 آبان و 16 آذرماه سال جاری بیان داشت: این جریان متوجه شد که استقبال عمومی را برخلاف تصور و انتظارش جذب نکرده است.لذا می‌بینیم که جهت گیری‌های مختلفی بر شعارهایش می‌دهد اما در همین شعارها به زیرساخت‌های نظام می‌تازد که نمونه‌های آن را در ساختارشکنی 16 آذر دیدیم.
مصلحی با اشاره به فرمایشات رهبری و صحبت‌های سران فتنه در مناظره‌ها خاطر نشان کرد: اگر به صحبت‌ها و بیانیه‌های سران جریان فتنه حتی در زمان مناظره‌ها توجه می‌کردیم می‌دیدیم که از همان ابتدا معلوم بود که آنها چه هدفی را دنبال می‌کنند.
وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مورد جریان فتنه مسئله را پیچیده کرده است ظاهر منافقانه این جریان علیه نظام و امام است که می‌بینیم هر چند در ظاهر داعیه امام و نظام را دارد اما هیچ التزام عملی به آن ندارد.
وزیر اطلاعات استفاده از روش‌های نماد‌سازی، نهاد‌سازی و فرهنگ‌سازی و بهره‌مندی از اقدامات رسانه‌ای را از حرکات جریان فتنه برای تهاجم به اندیشه‌ها و انجام جنگ نرم همه جانبه دانست که راهکارهای قانونی و حقوقی از اصلی‌ترین روش‌های مقابله با آن و مهار این جریان است.
مصلحی همچنین افزود: بدیهی است که خلاء های قانونی، عدم توجه مسئولین درگیر با فتنه و محدودیت در تصمیم‌گیری موقعیت مطلوبی را برای جریان فتنه و پیشبرد اهدافش فراهم کرده است. که نتیجه آن امیدواری مجدد دشمنان خارجی و دشمنان نظام که از ضربه زدن به انقلاب و نظام ناامید شده بودند و حال ایده‌های جدیدی را در این راستا پیدا کرده‌اند شده است.
وی نکته قابل توجه در موضوع جریان فتنه را پیروی سران این فتنه و هدایت شدن آنها از نوعی مرکزیت خاص خواند که این مرکزیت در طول 30 سال عمر انقلاب اسلامی در توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف حضور داشته است. و حال با شناسایی نقاط ضعف و راه‌های نفوذ بر سران فتنه آنها را مدیریت می‌کند.
وزیر اطلاعات همچنین ادامه داد: با کمال تأسف باید گفت که جریان فتنه از پتانسیل آقازاده‌‌ها برای ضربه‌زدن به نظام در راستای این فتنه و سایر فتنه‌ها استفاده می‌کند.
مصلحی ادامه داد: مرکزیت جریان فتنه با استفاده از سران آن به عنوان بازیگر تلاش کرده است تا افکار آحاد جامعه را فریب دهد.
وزیر اطلاعات در ادامه تاکید کرد: هوشیاری و تبعیت و پیروی امت از رهبری باعث شکست خوردن این جریان خصوصا در حضور آن در دانشگاه‌ها شد. به طوری که برای نمونه در دانشگاه تهران که نزدیک به 30 هزار دانشجو دارد این جریان توانست با تمام استفاده خود از شبکه‌های مجازی و اقدام مختلف تنها هزار و دویست نفر را به میدان بیاورد. که این گروه در برابر جمعیت انقلابی افراد پایبند به نظام و انقلاب قابل توجه نبود و این موضوع جریان فتنه را عصبانی کرد.
مصلحی در خصوص امنیت کشور تاکید کرد: با وجود طرح‌ها و تلاش‌های دشمنان نظام از اقتدار لازم و کافی برخوردار است و قدرت تسلط بر فتنه و مجموعه آن را دارد. همچنان که بر توطئه آنان غلبه بسیار خوبی پیدا کرده است. و این موضوع با کنترل و روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب مدیریت شد.
وی افزود: جریان فتنه از عدم مقابله نظام و برخورد قاطع آن با این جریان نباید تصور کند که نظام در این راستا رئیس است. نظام شرح صدر از خود نشان می‌دهد. و این در راستای فرمایشات رهبری است.
وزیر اطلاعات با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته توسط مجموعه مشترکی از فعالین داخل و خارج از کشور برای سنجیدن وضعیت داخلی ایران پس از انتخابات بیان داشت: این نظرسنجی نشان داد که بالای 80 افراد اعلام کردند که وضعیت کشور را امن و آرام می‌دانند.
مصلحی با اشاره به اینکه برخی افراد موقعیت کشور را بحرانی می‌دانند خاطرنشان کرد: فرد یا افرادی که خود دچار بحران هستند می‌گویند خود کشور دچار بحران شده و یا واسطه‌هایی را مدام می‌تراشند که بگویند کشور در بحران به سر می‌برد اما حرکات و رفتار آنها نشان می‌دهد که خود این فرد و یا افراد دارای بحران هستند.
وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه میرحسین موسوی و حامیانش بارها با اشاره به روایتی از امام علی تاکید کردند که اگر ملت شما را نخواستند کنار بروید،بیان داشت: پاسخی که مردم در خصوص اهانت به حضرت امام دادند و عده‌ای از این افراد را به حدی عصبانی کرد که عصبانیت خود را بروز دادند نشان می‌دهد که مردم آنها را نمی‌خواهند. بنابر همان روایتی که آقایان فکر می‌کنند باید گفت که مردم در این انتخابات و در انتخابات نهم با شما همراهی نکردند شما چرا کنار نمی‌روید. و چرا مردم را رها نمی‌کنید.
وی با اشاره به استبداد فتنه‌گران تصریح کرد: عمده مشکل جریان فتنه این است که در برابر مردم می‌ایستد و به این ترتیب مردم با حرکات خودجوش خود به آنها پاسخ می‌دهند که نمونه این حرکات را در حرکات بسیج و امثال آن دیدیم.
مصلحی گفت: جریان فتنه در اهداف مرحله‌ای خود به دنبال اضمحلال اقتدار نظام است که نمو آن را در بیانیه‌ها و صحبت‌های سران این جریان می‌بینیم.آنها می‌خواهند با هتک قداست‌ها، هویت ستیزی، تغییر رفتار و نگرش‌ها، انسجام ملی و نظم عمومی را از بین ببرند.
وزیر اطلاعات خط مشی جریان فتنه را استفاده از ابهامات، مغفولات و شکاف‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیان داشت و افزود: این افراد با استفاده از خلاء‌های قانونی برنامه دشمن در جنگ نرم را دنبال می‌کنند.
وی با اشاره به برگزاری برخی دوره‌ها در راستای جنگ نرم تاکید کرد: این افراد با استفاده از حرکت‌هایی مثل کمک به NGO ها در امور زیست‌محیطی، توانمندسازی زنان و آموزش خبرنگاران برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند. طی تحقیقی که جمعی از دلسوزان انجام و آن را به شورایعالی انقلاب فرهنگی منعکس کردند با کمال تاسف دیدیم که ما به دست خودمان از درون دستگاه حکومتی خودمان مجموعه‌هایی برای استکبار جهت عملی کردن اهداف آنها ایجاد کرده‌ایم.
وزیر اطلاعات در پایان گفت: تا جایی که حتی یک طبقه از یک وزارتخانه را به این مجموعه‌ها دادیم که در آن طبقه تمام قوانین و مقرارت گوناگون جمهوری اسلامی حتی موضوع حجاب کنار گذاشته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد