سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

اظهارات روشنگرانه آیت‌الله یزدی درباره سران فتنه

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با ولایت نزدیک شوید، اگر بیایید رهبری استقبال می‌کند، چند بار ایشان در صحبت‌هایشان از توبه کردن افراد صحبت کردند، رهبری در صحبت‌های خود حجت را تمام کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله شیخ محمد یزدی ظهر امروز در دیدار با مدیران گروه تبلیغی اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه همه چهره سران فتنه را شناخته‌اند، اظهار داشت: من ناراحتم، شخصیتی که لباس روحانیت بر تن دارد، امروز به عنوان یک جوک در جامعه مطرح شده است و به او شیخ اصلاحات هم می‌گویند، چه کسی این شخصیت را تزلزل داده است، در همین سفر اخیر وی به قم اگر از او مراقبت نمی‌شد معلوم نبود چه اتفاقی برایش می‌افتاد.

از مرکب شیطان پیاده شوید
وی با بیان اینکه مردم برای حفظ دین قیام کردند، تصریح کرد: آقای موسوی چه افتخاری به همراه دارد، در دوران نخست وزیری همه می‌دانند که چه فکری داشت، من در مجمع تشخیص مصلحت به آقای موسوی گفتم، شما در روز قیامت چه پاسخی خواهید داشت که شورای نگهبان را اینگونه متهم می‌کنید، البته هر وقت که من و امثال من در جلسه حضور نداریم، این آقایان حرف می‌زنند و در جلساتی که ما هستیم هیچ نمی‌گویند، من به آنها می‌گویم که از مرکب شیطان پیاده شوید و علیه اسلام کاری نکنید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آقای هاشمی را ما می‌شناسیم و خدمات بسیار خوبی انجام داده است، بیان داشت: خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند، در فراز و نشیب زندگی همه جا خطر در کمین ما است، اگر به خدا پناه نبریم، لغزش به سراغ ما خواهد آمد.
وی ادامه داد: من در آخرین برخورد با وی گفتم می‌خواهم بدون تعارف بگویم، شما با رهبر فاصله گرفته‌اید، امروز شایسته نیست این وضعیت را داشته باشید، ما در تاریخ انقلاب دیدیم کسانی که قبل از انقلاب مقامات عالیه داشتند و امروز به عنوان منافق در جامعه زندگی می‌کنند و اخیرا هم جایزه حقوق بشر به آن تقدیم شد، این عبرت نیست برای شما، آقای هاشمی پاسخ داد که من ادبیات شما را قبول ندارم ولی شاید با ادبیات خودم یک چیزی بگویم.

ناطقین خبرگان از هاشمی خواستند فاصله اش را کم کند
آیت‌الله یزدی گفت: تمام کسانی که در نطق پیش از دستور اجلاس اخیر وقت گرفتند، گفتند آقای هاشمی این فاصله را کم کنید و من شخصا چند بار درباره وی با رهبر معظم انقلاب صحبت کردم، متاسفانه نماز جمعه‌ای که خواندند همه یادشان است و در آخر نماز با تردیدی که مطرح کردند، تمام زحماتی که رهبری کشیده بودند را خنثی کردند، چه تردیدی وجود دارد، کسی که ما دعوت کردیم تا در شورای نگهبان حاضر شود و شبهاتی که دارد را مطرح کند و حرف‌های خود را بزند و او حاضر نشد و فقط آقای محسن رضایی آمد.
وی ادامه داد: آقای هاشمی از شما می‌پرسم، شما چکاره بودید که کمیته نظارت بر آرا مردم را تشکیل دادید، شما رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستید و باید به وظیفه خود عمل کنیم.

آقای هاشمی تقابل ایجاد می کند
آیت‌الله یزدی تصریح کرد: همین الان هم که وی سکوت کرده بودند و همه دوستداران نظام به وی توصیه کردند این فاصله را کم کند، رهبر معظم انقلاب هم گفتند که با دفع مخالفم ولی برخی‌ها دوست دارند که دفع شوند، آقای هاشمی سکوت را شکستند و در مشهد سخنرانی کردند، می‌گوید که حکومت سپاه و بسیج دارد و این طرفی‌ها دانشگاه، اساتید و نخبه دارند.
وی اضافه کرد: شما دارید بین سپاه، بسیج، دانشگاه و اساتید تقابل ایجاد می‌کنید، در حالی که در سپاه دانشگاه و دانشجو وجود دارد، اختراعاتی که در نیروهای مسلح ما صورت می‌گیرد، ریشه دانشگاهی دارد، این چه تعبیری‌ست که شما می‌کنید.

هاشمی در زمان ریاست بنده در قوه قضاییه گفت پرونده دخترش را ببندم
وی ادامه داد: در زمان ریاست بنده در قوه قضائیه دخترش پرونده داشت و به بنده می‌گفت پرونده را ببندم، من می‌گفتم که بگو بیاید دادگاه و من پرونده را بررسی کنم، چگونه شما می‌خواهید پرونده را ببندید در حالی که قوه قضائیه را قبول ندارید و دختر شما در دادگاه حاضر نمی‌شود، در این نظام روحانی داشتیم که حکم اعدام پسر خود را به خاطر اسلام صادر کرد، کسی که حکم اعدام پسر خود را در اسلام امضا کند، به آیات اسلام عمل کرده است.

زن و بچه نباید از اسلام مهمتر باشد
آیت‌الله یزدی با بیان اینکه زن و بچه آدم نباید از اسلام مهم‌تر باشد، خاطرنشان کرد: آقای هاشمی گفته‌اند که مهدی ما هیچ مشکلی ندارد و برای بازرسی دانشگاه آزاد رفته است و در جای دیگر می‌گوید برای کسب مدرک دکترای خود رفته است و وقتی صحبت پرونده می‌شود، می‌گوید مشکلی ندارد و هر دادگاهی بگوید می‌آید ولی صحبت‌های رئیس قوه قضائیه اینگونه نیست.

آیا زندانیانی که خونریزی کرده و مسجد را به آتش کشیده اند،باید آزاد شوند
وی با بیان اینکه آقای هاشمی گفته‌اند که زندانیانی که دستگیر شده‌اند آزاد شوند، یادآور شد: زندانیانی که در جمعشان یا به خاطر آنها مسجدی آتش کشیده شده است، خون مردم بی‌گناه ریخته شده است، باید آزاد باشند و هرچه می‌خواهند بگویند.

رهبری حجت را تمام کردند
وی با بیان اینکه آقای هاشمی فاصله خود را با رهبری کم کنید، تصریح کرد: با ولایت نزدیک شوید، اگر بیایید رهبری استقبال می‌کند، چند بار ایشان در صحبت‌هایشان از توبه کردن افراد صحبت کرده‌اند، رهبری در صحبت‌های خود حجت را تمام کردند، هم برای سران فتنه، کسانی که در دام فتنه افتاده‌اند و هم برای مسئولان، طلبه‌ها و مراجع تقلید، نظام آنقدر محکم است که اگر در برابرش بایستید، بیشتر به عقب رانده خواهید شد.
در ابتدای این دیدار رئیس مرکز اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشورگزارشی از عملکرد این مرکز ارائه کرد.

برخی با شعار جمهوری ایرانی به دنبال حذف اسلام هستند
خبرگزاری فارس: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر کسانی در داخل کشور و با کمک دشمنان خارجی به خیابان‌ها بیایند و بگویند جمهوری ایرانی، معنیش حذف اسلام است.
‌آیت‌الله ‌یزدی ‌با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از حادثه کربلا است، اظهار داشت: امام حسین(ع) در شرایطی قرار گرفتند که دیدند اصلی‌ترین احکام اسلام زیر پا گذاشته شده است.
وی ادامه داد: معاویه عوام‌فریبی بسیار زیادی انجام می‌داد اما یزید اینگونه نبود، یزید فکر می‌کرد که همه کارها در دست خودش است، شرابخواری علنی انجام می‌داد، فحشا را رواج داده بود و مردی عیاش بود، وظیفه یک ولی امر زمان است که اگر دید اسلام به خطر افتاده ساکت ننشیند.
رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وظیفه یک فقیه در زمان غیبت نیز همین است که وقتی دید اسلام به خطر افتاده قیام کند، یادآور شد: شرایط ایران قبل از انقلاب به گونه‌ای شد که شاه با اساس اسلام به مبارزه پرداخت و با تصویب قانون کاپیتولاسیون تشدید شد و امام خمینی(ره) در سخنرانی خود اعلام کردند که اسلام در خطر است و علما و مردم را آگاه ساختند.

*به دنبال حاکمیت اسلام هستیم

وی با بیان اینکه این صحبت‌هایی که بنده می‌کنم، نظر شخصی من است و ربطی به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری ندارد، تصریح کرد: هیچ وقت در بحث‌های امام خمینی(ره) کسی جز کلمه اسلام و حاکمیت قرآن چیزی نشنیدند، امام خمینی(ره) در زمانی که در نجف، ترکیه، فرانسه و چه زمانی که فرمانده کل قوا بودند، می‌فرمود که ما به دنبال حاکمیت اسلام هستیم یعنی اساس انقلاب اسلامی برای حاکمیت اسلام بوده است.
آیت‌الله یزدی گفت: همه می‌دانند در پیروزی هر انقلابی به سرعت قانون شکل نمی‌گیرد و مدتی جامعه توسط نیروهای مسلح اداره می‌شود ولی امام خمینی(ره) از همان ابتدا گفتند قانون باید در جامعه اجرا شود و از ابتدای انقلاب به قانون اساسی فکر کرده بودند.
وی اضافه کرد: دولت موقت در همان ابتدا که صحبت از قصاص و دیه شده بود، مطلبی بیان کرده بود که امام آشفته گفتند ما برای اجرای احکام اسلامی قیام کردیم و گفتند همین امروز وقت آن است که در‌باره این مطالب صحبت کنیم، همه ما یادمان است که در جریان انتخاب عنوان حکومت یکی از آیت‌الله‌های بزرگ آبروی خود را از دست داد، چون می‌خواست از عناوین روز استفاده کند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای همه روشن است که غیر از حاکمیت اسلام هیچ نکته دیگری در انقلاب نبوده است، بیان داشت: دشمنان انقلاب با همین نکته اساسی مخالفت خود را اعلام کردند و با حاکمیت اسلام و ولایت فقیه مقابله کردند و هرروز یک توطئه انجام می‌دادند، بعد از اینکه شرایط به گونه‌ای شد که منافقین از کشور رفتند، جنگ هشت ساله را به راه انداختند و همه دنیا به مقابله با ما پرداختند.

*دشمن اصل ولایت فقیه را هدف گرفته است.

وی گفت: بعد از اینکه امام خمینی(ره) از دنیا رفتند، جانشینی آمد که امام گونه توانست جامعه را اداره کند، یک ذره هوا و هوس، ریاست طلبی در ایشان وجود ندارد و حاضر نیست یک لحظه مرجعیت خود را نشان دهد، من شهادت می‌دهم که هوای نفس در این شخص وجود ندارد ولی حاضر است برای دفاع از اسلام جان خود را بدهد.
رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن داخلی و خارجی به دنبال ضربه زدن به اصل اسلام است، تصریح کرد: دشمن اصل ولایت فقیه را هدف گرفته است.
وی با بیان اینکه هنوز مردم داخل کشور روح حاکمیت ولایت فقیه را به درستی درک نکرده‌اند، بیان داشت: ارکان حکومت به خاطر ولی فقیه مشروعیت دارند و رئیس‌جمهور زمانی مقبول است که با اسلام همراه باشد، نظام ما این را می‌گوید که تمام سیستم باید به امضای ولی فقیه برسد و اگر تشخیص دهد، می‌تواند سیستم را تغییر دهد.
آیت‌الله یزدی اضافه کرد: اگر کسانی در داخل کشور و با کمک دشمنان خارج کشور به خیابان‌ها بیایند و بگویند جمهوری ایرانی معنی‌اش حذف اسلام است، یعنی خون‌های شهیدان را زیر پا گذاشتن، ما در هر جلسه می‌رویم جانبازان وجود دارند، اینها هستند و شما می‌خواهید جمهوری اسلامی را زیر پا بگذارید.

مبلغان از مقاتل مستند استفاده کنند
آیت‌الله یزدی در ادامه گفت: از من و شما انتظار می‌رود که مقاتلی خوانده نشود که سینه به سینه نقل شده باشد و از مقاتل مستند استفاده شود.
وی اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم در شرایط فعلی کشور آنچه که باید در حمایت از اسلام انجام دهیم و از فرصتی که به‌دست می‌آوریم استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در طوفان‌های دنیوی اگر انسان به اهل‌بیت متوسل شوند به سلامت از این طوفان عبور خواهند کرد ولی اگر به مسائل دنیوی و دیگر مسائل متوسل شوند نمی‌توانند از این طوفان به سلامت عبور کنند.
رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه ما موظفیم در ماه محرم از حادثه کربلا آن طور که می‌شود استفاده کرد بهره ببریم، خاطرنشان کرد: ما باید عبرت‌ها و درس‌های عاشورا را شناسایی کرده و در محیط‌های تبلیغی خود به مردم منتقل کنیم.
وی با بیان اینکه متن حادثه کربلا باید خوانده شود، تصریح کرد: مقتل و روضه‌خوانی باید وجود داشته باشد ولی از من و شما انتظار می‌رود که از مقاتل مستند استفاده شود نه از مقاتلی که سینه به سینه نقل شده باشد.
وی با بیان اینکه با دو دیدگاه می‌شود به حادثه کربلا نگاه کرد، اظهار داشت: دید نخست الهی و آسمانی است که مقدرات کلی نظام آفرینش یعنی از خلقت آدم تا ازل برنامه‌ریزی شده است، دید الهی یک مسئله است که از علم کلام معارف آیه اسلام باید استفاده کرد که تمام مسائلی که رخ داده است با مصلحت الهی بوده است که ما در حوزه‌های علمیه بحث می‌کنیم، همانطور که حادثه کربلا دیده شده است حادثه انقلاب اسلامی نیز دیده شده است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: دیدگاه دوم اینگونه است که از نظر جریانات ظاهری به مسائل نگاه می‌شود و به اراده مردم، مسئولیت‌ها و تکالیف مربوط می‌شود و بر اساس این دیدگاه است که امام حسین(ع) نامه نگاری می‌کنند و از مردم دعوت می‌کنند که او را یاری کنند و ما هم بر اساس این بعد است که می‌گوییم مردم اگر می‌خواهند موفق شوند از ولایت فقیه حمایت کنند.
وی با بیان اینکه ولایت و خلافت امت اسلامی برای امام معصوم و جانشین امام معصوم از آسمان است، بیان داشت:مردم موظفند که حمایت کنند تا احکام الهی اجرا شود، اگر حمایت کنند احکام الهی اجرا خواهد شد ولی اگر حمایت نکنند حقشان از بین نرفته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد