سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

سایه خشم دانشجویان بر سر سران فتنه

گزارش کامل فارس از 5 روز خروش دانشجویان کشور علیه اهانت به ساحت امام(ره)؛
سایه خشم دانشجویان بر سر سران فتنه

خبرگزاری فارس: در پی اهانت برخی افراد افراطی به ساحت بنیانگذار انقلاب اسلامی در روز 16 آذر، دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با اقدامات مختلفی چون برگزاری تجمع، سیاه‌پوش کردن دانشگاه‌ها، عزاداری و ... این اقدام افراطیون را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت روز دانشجوی امسال در دانشگاه تهران که قلب دانشگاه‌های تهران و ایران به شمار می‌رود، پرشورتر از همیشه و با حضور پررنگ دانشجویان برگزار شد.
دانشجویان 16آذر امسال یک بار دیگر با حضور خود از جنبش دانشجویی اصیل به عنوان یک حرکت ضداستکباری و بویژه ضدآمریکایی دفاع کردند اما فریاد "دانشجو بیداراست، از آمریکا بیزار است " دانشجویان در دانشگاه‌های کشور، دنباله‌های داخلی آمریکا در دانشگاه را به خشونت واداشت.
جریان برانداز و شکست خورده انتخابات دهم ریاست جمهوری که در تبلیغات انتخاباتی خود بر مواضع امام خمینی(ره) تاکید می‌کرد و بارها تحقق شعار‌های آن حضرت را در صدر برنامه‌های خود معرفی می‌کردند، در مراسم 16 آذر نه تنها مغایر با اصول کلی آرمان‌های حضرت امام(ره) حرکت کرد و شعارهایی همچون "نه شرقی، نه غربی، جمهوری ایرانی " و "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران " سر دادند که حتی کار را در بی‌حرمتی به بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی به جایی رساندند که در حرکتی زننده تصاویر امام راحل(ره) را پاره کرده و به آتش کشیدند.
متأسفانه این صحنه‌ها از سوی حامیان موسوی در چند دانشگاه دیگر نیز دیده شد و علاوه بر دانشگاه تهران که حامیان موسوی در آن تمثال‌های مبارک حضرت امام(ره) را پاره کردند، در دانشگاه‌های امیر‌کبیر و صنعتی شریف نیز تکرار شد و افراطیون در دانشگاه شریف نیز تصاویر آن حضرت را به آتش کشیدند که گوشه‌‌ای از آن نیز در خبر20:30 سیما منعکس شد.
در پی این اقدام موهن طرفدران موسوی، دانشجویان سراسر کشور و همچنین اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی با صدور بیانیه‌‌هایی و با برگزاری تجمعاتی اهانت به ساحت خمینی کبیر(ره) را محکوم کردند.

** اعلام عزاداری 4 اتحادیه‌ بزرگ دانشجویی، اولین اقدام دانشجویان

4 اتحادیه بزرگ دانشجویی در پی اقدام موهن طرفداران موسوی اعلام کردند که دانشجویان کشور در اعتراض به هتک حرمت حامیان موسوی به ساحت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی روز شنبه 21 آذر در دانشگاه‌ها به عزاداری بپردازند.
اعضای دفتر تحکیم وحدت، بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اعلام کردند که در واکنش به شعارها و رفتارهای ساختارشکنانه و همچنین هتک حرمت حامیان موسوی به ساحت حضرت امام خمینی‌(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مراسم‌ها و تجمعات 16 آذر دانشجویان دانشگاه‌های کشور در دانشگاه‌‌ها به سوگواری پرداخته و این اقدامات حامیان موسوی را محکوم کنند که در اولین واکنش، دانشجویان دانشگاه‌های تهران، شریف و اصفهان، محوطه دانشگاه‌های خود را در تاسف به آتش کشیدن تمثال امام خمینی(ره)،‌ سیاه‌پوش کردند و از این اقدام طرفداران موسوی ابراز انزجار کردند.

** نشست مطبوعاتی 4 تشکل بزرگ دانشجویی و ادامه واکنش‌ها به اهانت به ساحت امام خمینی(ره)

اما 4 تشکل بزرگ دانشجویی در اولین اقدام با برگزاری نشست مطبوعاتی، به موشکافی و بررسی بیشتر این مسئله پرداختند.

* عباس انسانی، دفتر تحکیم وحدت

دراین نشست مطبوعاتی که عصر روز شنبه 21 آذربا عنوان "با خمینی کبیر؛ تا ظهور منتظر " و به همت معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران برگزار شد، عباس انسانی دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: در وقایع اخیر برخی افراد سعی می‌کردند تحت لوای حضرت امام خود را پنهان کنند و اهداف و منویات سیاسی و حزبی خود با این عنوان پیش ببرند و متاسفانه شعارهایی علیه نظام جمهوری اسلامی مطرح کردند.
وی افزود: در راس این اقدامات هتک حرمت به ساحت مقدس رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود که موجب شد خشم دانشجویان و مردم مسلمانی که در مقاطع مختلف پایبندی خود به آرمان‌های امام را نشان داده بودند برانگیخته شود تا پاسخ قاطعی نسبت به این اقدامات داشته باشند.
دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت ولایت فقیه را در راس شاخصه‌های امام خمینی(ره) دانست و اضافه کرد: امام خمینی(ره) بارها به پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید داشتند و کسانی که دم از خط امام می‌زنند باید در عمل به این موضوع پایبند باشند.
انسانی با اشاره به تناقضات رفتاری مدعیان خط امام با آرمان‌ها و اندیشه‌های حضرت امام خمینی خاطرنشان کرد: اهانت و هتک حرمت ساحت مقدس بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران از سوی حامیان موسوی در روز 16 آذر نمونه دیگری از تناقض رفتاری و عملی این جریان با آرمان‌های امام راحل بود و مطمئنا ملت شریف ایران با توجه به علاقمندی به امام(ره) و راه ایشان و همچنین رهبری مقام معظم انقلاب تا امروز در مقابل این جریان انحرافی ایستاده‌اند و اگر این روند ادامه پیدا کند پاسخ دندان‌شکنی به آنها خواهند داد.

* محمدجواد اخوان؛ بسیج دانشجویی

در ادامه این کنفرانس خبری محمد جواد اخوان نماینده بسیج دانشجویی ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت امام راحل از سوی حامیان موسوی و با بیان اینکه چنین اقداماتی به مقام شامخ امام خمینی خللی وارد نمی‌کند، به واکنش‌های مدعیان خط امام به این اقدام اشاره کرد و گفت: مدعیان خط امام(ره) که برخی از آنها در راس اتفاقات و حوادث پس از انتخابات قرار دارند در قبال این اهانت به امام راحل سکوت کردند.
نماینده بسیج دانشجویی درباره واکنش موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی نسبت به اهانت به ساحت امام راحل تصریح کرد: این موسسه به جای واکنش به این حرکت و اتخاذ موضع اصولی و به موقع دچار سیاسی بازی شده و سکوت کرده و این موضوع را انکار می‌کند و به دلیل همبستگی‌های سیاسی و همبستگی‌های خانوادگی نتوانسته وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و فقط موضع‌گیری‌های سیاسی داشتند.

* علیرضا آرانی‌نژاد؛ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

علیررضا آرانی‌نژاد دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان فرد بعدی بود که در این نشست مطبوعاتی به اظهار نظر پرداخت.
وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات 22 خرداد یادآور شد: عده‌ای که پرچم خط امام(ره) و قانون مداری بلند کرده بودند بعد از انتخابات اولین اشخاصی بودند که از این حرف برگشتند و قانون گریزی کردند و رفته رفته قانون شکنی‌ها و هتک حرمت‌های آنها بیشتر شد.
دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن محکوم کردن اهانت به امام راحل از سوی حامیان موسوی تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد اینگونه اقدامات بیش از این ادامه پیدا کند.
وی درباره نقش سران فتنه در هتاکی به امام(ره) و ولایت ستیزی، با بیان اینکه ممکن است برخی بگویند عده‌ای در داخل کشور محور توطئه هستند اما از این موضوع آگاهی ندارند، تاکید کرد: سران فتنه در حوادث پس از انتخابات سوء استفاده حداکثری دشمن و سوت و کف زدن و حمایت اوباما و کشورهای بیگانه از موسوی و جریان فتنه را مشاهد کردند و همه این موارد نشان می دهد که تمام اعمال سران فتنه با علم انجام گرفته است.
این فعال دانشجویی با اشاره به واکنش موسوی به هتاکی حامیانش به امام راحل و مشکوک دانستن این هتاکی از سوی وی خاطر نشان کرد: این جریان دشمنانی هستند که با لباس دوست خود را نشان دادند اما در 16 آذر مبارزه خود را علنی کردند.

براتی؛ جنبش عدالتخواه دانشجویی

مسعود براتی عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی چهارمین فردی بود که در این نشست خبری به اظهار نظر پرداخت.
وی با طرح این پرسش که مگر هتک حرمت به جایگاه رهبری و ولایت فقیه کم صورت گرفته بود؟ افزود: بعد از خطبه‌های قاطع و صریح مقام معظم رهبری در نماز جمعه، جریان فتنه نسبت به خطبه‌ها هتک حرکت کرد و برخی نخبگان نیز با سکوت خود آن را تائید کردند، در حالی که حجت برای نخبگان تمام شده بود، چه آنکه زمانی که راس این جریان در تلویزیون آرمان فلسطین که اصول اولیه انقلاب و امام(ره) بود، زیر پا گذاشت برخی نخبگان به راحتی سکوت کردند.
این فعال دانشجویی درباره ریشه این گونه اقدامات واهانت‌ها، گفت: زمانی که این جریان کار خود را با تلاش برای حذف اسلامیت نظام شروع شد، هتک حرمت به امام(ره) راحل شروع شد.
براتی با تاکید بر لزوم عدم خلا در چرخه تولید علم با این گونه اقدامات، تصریح کرد: این اتفاق موجب شد که عده‌ای از این فضا سوء استفاده کنند و کلاس‌های دانشگاه‌ها را به تعطیلی بکشانند.
وی با اشاره به تعطیل شدن برخی از کلاس‌های دانشگاه تهران در امروز، تاکید کرد: باید مشخص شود که چرا عده‌ای از اساتید با این جریان همراهی می‌کنند و کلاس‌های دانشگاه‌ها را تعطیل می‌کنند.

* مرتضی علیپور، اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

مرتضی علیپور دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران ، درباره هتک حرمت ساحت امام خمینی (ره) از سوی حامیان موسوی اظهار داشت: چرا جریانی که خود را پیرو خط امام می‌داند، زمینه را فراهم می‌کند تا در این جریان نسبت به شخص امام راحل هتاکی شود؟
وی با طرح این پرسش که این چه جریانی است که به راحتی در آن این اتفاقات می‌افتد؟ اضافه کرد: برخی از سران این جریان در قبال هتاکی‌ها به گونه‌ای موضع‌گیری کردند و صدا و سیما را مقصر ‌دانستند، چه‌آنکه وقتی صدا و سیما، اعتراضات و آشوب‌های خیابانی، ضرب و شتم نیروهای بسیجی و مردم و همچنین هتاکی این گروه‌ها نسبت به امام را نشان می‌دهد این افراد اعتراض می‌کنند و می‌گویند صدا و سیما نسبت به امام راحل هتک حرکت کرده است، اما آیا در این مورد، امام راحل توسط صدا و سیما هتک حرمت شده یا اینکه صدا و سیما حریم این جریان فتنه را هتک کرده که این جریان در مقابل صدا و سیما موضع می‌گیرد.
این فعال دانشجویی ضمن انتقاد از مسئولان دانشگاه تهران به دلیل عدم برخورد با دانشجویان افراطی تاکید کرد: مسئولان دانشگاه تهران مسائل پیش آمده در روز 13 آبان و در سر در این دانشگاه را بررسی نکردند و با کسی که وارد دانشگاه می‌شود و به تمام مقدسات و آرمان‌های ما توهین می‌کند، هیچ برخوردی نکردند.
علیپور ادامه داد: باید با کسانی که زمینه این هتاکی‌ها را فراهم کرده‌اند، طبق قانون برخورد شود و ما نیز این موضوع را مطالبه می‌کنیم و پیگیر آن هستیم.
وی ولایت فقیه را از مهمترین و مترقی‌ترین آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: اگر کسی با این موضوع مقابله و معارضه کند به آرمان، اندیشه و خط امام هتاکی کرده است.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با اشاره به همکاری و همراهی برخی اساتید دانشگاه تهران با جریان فتنه گفت: زهرا رهنورد به عنوان استاد دانشگاه هنر در ابتدای چند تجمع غیر قانونی دانشجویان افراطی رویت شده است که اکنون باید سئوال کرد که آیا طبق قانون زهرا رهنورد هنوز جایگاه استادی یک دانشگاه اسلامی را دارد یا خیر؟

** شنبه 21 آذر، اولین تجمع‌های خودجوش دانشجویی

دانشجویان دانشگاهای امیرکبیر، پردیس قم دانشگاه تهران و صنعتی شریف و برخی دانشگاه‌های دیگر در اولین روز هفته با برگزاری تجمعاتی در دانشگاه‌های خود، جرقه اعتراضات به توهین به ساحت مقدس خمینی کبیر را زدند تا در ادامه روزهای هفته، شعله‌های آتش خشم دانشجویان شرر بر جان سران فتنه زند.


** یکشنبه 22 آذر؛ شعله‌های آتش خشم دانشجویان فروزان‌تر می‌شود

اما روز یکشنبه 22 آذر، دانشگاه‌های سراسر کشور شاهد تجمعات مختلف دانشجویی بود.
دانشجویان سراسر کشور با تجمع و همچنین اقداماتی دیگر چون سیاه‌پوش کردن دانشگاه‌ها و راهپیمایی در صحن دانشگاه‌های خود، اعلام انزجار از سران فتنه و طرفدارانشان را اعلام کردند.

* 11 صبح یکشنبه 22 آذر؛ آغاز تحصن 3 روزه دانشجویان دانشگاه تهران

در اولین اقدام، دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به این هتک حرمت، تحصن 3 روز‌ه‌ای را در دانشگاه خود آغاز کردند.
دانشجویان دانشگاه تهران از ساعت 11 روز یکشنبه 22 آذر در اعتراض به اهانت به ساحت مقدس امام خمینی (ره) که توسط عده‌ای از حامیان موسوی در روز 16 آذر در دانشگاه تهران انجام شد، تحصن خود در مسجد دانشگاه تهران را آغاز کردند.
در نخستین روز از این تحصن 3 روزه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چهرهای سیاسی و فرهنگی، فعالان تشکل‌های دانشجویی در جمع دانشجویان حضور یافته و سخنرانی کردند که از جمله آنان می‌توان به علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، کلانتری، غریب‌رضا، اکبری‌جدی، حسین کچوئیان، سهیل کریمی، کارگر نجاتی، شجاعی طباطبائی، براتی، امیدی‌فر، شمسی‌پور اشاره کرد. در ادامه مشروح سخنان مهمانان اولین روز از تجمع سه‌روزه دانشجویان در مسجد دانشگاه تهران به شرح ذیل آمده است:

* زاکانی: اهانت‌کنندگان به امام اندیشه‌های ایشان را مقابل خود می‌بینند

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این تحصن اظهار داشت: شاید بخشی از افرادی که تلاش می‌‌کنند با حرکت‌های مذبوحانه اینگونه به ساحت مقدس امام توهین کنند، ندانند که چه ریشه و استوانه‌ محکمی را نشانه رفته‌اند و ما حصل آن هم راهی جز شکست نخواهند بود، چراکه این انقلاب با نام امام آغاز شد و با نام امام استقرار یافت و امروز و آینده را نیز با نام و افتخار امام ثبت خواهند کردند.
وی با تاکید بر لزوم کشف دست‌های پنهان و آشکار این جریانات خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای با این افراد برخورد شود که کسی جرات چنین اساعه ادبی را در فضای دانشگاه را نداشته باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره عناصری که مقدمات که این اهانت‌ها را فراهم کرده‌اند، با بیان اینکه برخی افراد بیشترین یاد و نام امام را ذکر می‌کنند، اما کمتر به سیره امام التزام دارند، گفت: در ماه‌های اخیر عده‌ای خودشان را از مسیر انقلاب دور کردند و هر گاه آغوش انقلاب برای آنها باز تر شد، این افراد نخواستند که به مسیر انقلاب برگردند.
زاکانی افزود: این افراد ده‌ها سال است با یاد و نام امام در این مملکت فعالیت کردند، اما شرایط را به سمت و سویی بردند که کم کم خود از مسیر امام فاصله گرفتند تا جایی که امروز در مقابله اندیشه امام ایستاده‌اند.
وی درباره ریشه این انحراف یادآور شد: این انحراف از جایی شروع شد که بودن در جاه و حکومت و داشتن قدرت موضوعیت پیدا کرد و برخی از افراد برای رسیدن به قدرت حاضر به سازش با هر کسی شدند و نسبت به هر انحرافی چشم خود را بستند.
نماینده مجلس شورای اسلامی در بیان دلیل این اهانت‌ها خاطرنشان کرد: این اهانت‌ها به این دلیل است که اینها اندیشه‌های امام را تمام قامت در مقابل خود می‌بییند و نمی‌توانند از این سد عبور کنند به همین دلیل می‌خواهند آن را بشکنند.
زاکانی با یادآوری دوران هشت ساله اصلاحات اظهار داشت: در دوم خرداد به جایگاه ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری حمله کردند اما به نتیجه نرسیدند به همین دلیل امروز به سخیف‌ترین وجه تلاش دارند در ذهن و دل مردم شرایطی فراهم کنند که به این محوریت انقلاب دلداده نباشند اما حرکت اخیر نشان داد که مردم چقدر هوشیار و حساس هستند و دانشجویان چقدر با بصیرتند که نمی‌گذارند خواست دشمنان انقلاب گرچه به دست چند بازی خورده به نتیجه برسد.

* کلانتری: ملت ایران خواهان برخورد قاطع با عوامل اهانت به تمثال امام(ره) هستند

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز با حضور در جمع دانشجویان متحصن در مسجد دانشگاه تهران، با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی حقیقت همیشه زنده تاریخ جهان اسلام است، افزود: خفاشانی که از تاریکی شب استفاده می‌کنند و می‌خواهند این چهره تابناک اسلام را از نگاه‌های انسان‌های حق‌جو پاک کنند، به بیراهه می‌روند، چرا که امام خمینی خورشید درخشانی است که روز به روز به روشناییش افزوده می‌شود و درخشانی و تابناکی امام در دنیای ما با وضوح بیشتر دیده می‌شود و با وجود گذشت 20 سال از رحلت امام نه فقط امام از دل‌های عاشقان اسلام راستین پاک نشده بلکه محبوب‌تر شده و دارای پایگاه گسترده‌تری در بین جهانیان شده است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با طرح این پرسش که چرا عده‌ای در فضای مقدس دانشگاه به خود جرأت می‌دهند چهره خورشید را پاره کنند؟ تصریح کرد: وقتی حریم‌شکنی و قانون‌شکنی‌ها آغاز می شود به صورت طبیعی به این نقطه می‌رسد و این نتیجه طبیعی قانون‌شکنی است که عده‌ای به خود اجازه انتخاب مسیر قانون‌شکنی را داده‌اند.
حجت‌السلام کلانتری پاره کردن تصویر حضرت امام را نتیجه ظاهری پاره کردن تفکر امام خمینی دانست و اضافه کرد: مگر می‌شود عکس امام را بالا گرفت و با همه وجود علیه نظام جمهوری اسلامی شعار داد؟ آیا به این صحبت امام که فرمودند پشتیبانی ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد عمل شده است.
وی ادامه داد: اگر جریانی حاضر به روشن کردن مرز خود با دشمن نشد و یا اینکه مرز خود را آن سوی اسرائیل گذاشت و حتی آمریکا و سلطنت‌طلب‌ها و خواننده‌های مبتذل و فاسد را در این مرز جا داد مطمئناً یک جریان و یک مسیر انحرافی و صد‌درصد برخلاف مسیر نظام، امام، رهبری و قانون اساسی است.
در ادامه این تحصن حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری‌جدی دبیر سابق شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها، ، هادی امیدی‌فر دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به نمایندگی از تشکل مطبوع خود، مسعود براتی عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی، فارس علی شمسی‌پور نماینده بسیج دانشجویی، احمد کارگرنجاتی یکی از افرادی که از سوی جریان فتنه به عنوان کشته‌شده حوادث پس از انتخابات معرفی شده بود، مسعود شجاعی طباطبائی مدیر خانه کاریکاتو، سهیل کریمی کارگردان و مستندساز و سعید حدادیان مداح اهل بیت نیز در محکومیت اهانت به ساحت مقدس خمینی کبیر در جمع دانشجویان دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداختند.

** بیعت بسیجیان دانشگاه آزاد با آرمان‌های امام خمینی(ره)

در ادامه واکنش‌های دانشجویان، بیش از 500 نفر از بسیجیان دانشگاه آزاد در اعتراض به اقدامات جریانات افراطی، از ساعت 14 روز یکشنبه 22 آذر در حسینیه جماران تجمع کرده و نماز مغرب و عشاء را نیز در همان مکان اقامه کردند.
دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های آزاد تهران در این تجمع ضمن محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت امام(ره) از سوی جریانات افراطی، بار دیگر پایبندی خود به انقلاب اسلامی نشان داده و با آرمان‌های والای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

** دانشجویان تهرانی به حرم امام(ره) می‌روند

دانشجویان دانشگاه‌های تهران و اعضای 4 اتحادیه بزرگ دانشجویی اعم از دفتر تحکیم وحدت، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، بسیج دانشجویی و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در اعتراض به اهانت به ساحت امام خمینی(ره) یکشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم معمار کبیر انقلاب تجمع کردند.
دانشجویان معترض با شعارهای انقلابی چون "موسوی کروبی این آخرین پیام است "، "دانشجوی مسلمان آماده قیام است "، "حرم جماران شده "، "موسم پیمان شده "، "ما همه نسل حیدریم "، "مطیع امر رهبریم "، "موسوی مجرم است، محاکمه لازم است "، "این همه لشگر آمده "، "به عشق رهبر آمده " به حمایت از آرمان‌های انقلاب و امام‌(ره) و رهبری پرداخته و خواهان محاکمه سران فتنه شدند.
دانشجویان همچنین دست‌نوشته‌هایی با مضمون "مرگ بر آمریکا "، "دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد "، "لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است " و... در دست داشتند.
این دانشجویان همچنین شعارهایی با مضمون "عشق فقط یک کلام خامنه‌ای والسلام "، "خمینی شاهد باش ما اعتراض کردیم "، "مرگ بر منافق "، "مرگ بر اسلام آمریکایی "، "مرگ بر موسوی "، "مرگ بر خاتمی " و "مرگ بر ... " سر می‌دادند.
در این تجمع حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، سعید سلیمانی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ، روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مهدی طوسی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی سخنانی جداگانه با محکوم کردن توهین به ساحت مقدس امام خمینی (ره) به ایراد سخن پرداختند.
در انتهای این تجمع بیانیه‌ای دانشجویان نیز قرائت شد.
سردار علی فضلی، مهدی کوچک‌زاده، الیاس نادران، حسین فدایی، حسن غفوری‌فرد، محمد کوثری و حمید رسایی نمایندگان تهران در مجلس نیز در این تجمع شرکت کردند.

اولین سخنران این تجمع حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بود که سخنان خود را با جمله "انالله و اناالیه راجعون، آغاز کرد و گفت: امسال قبل از آغاز ماه محرم دل‌های ملت ما عزادار شد و این عزاداری با اهانتی که به عزیزترین عزیز ملت روا داشتند، آغاز شد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: توهین به امام،‌توهین به مکتب اسلام، مردم و ارزش‌های اسلامی است و اهانت به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از منظر تمام کسانی که عرق دین دارند و سربلندی امت اسلامی را آرزو می‌کنند، محکوم است.
وی افزود: همه کسانی که در کشورما کمترین علاقه را به دین و کشور دارند اهانت به امام خمینی را محکوم می‌کنند.
محمدیان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اهانت به امام خمینی از سوی برخی افراد و جریانات حادثه جدیدی نیست تصریح کرد: افراد کوتاه‌بین چون در مقابل منطق امام(ره) حرفی برای گفتن نداشتند به امام توهین می‌کردند.
وی با طرح این پرسش که این اقلیت اندک چگونه عمل کرده‌اند که افرادی اجازه توهین به خود داده‌اند؟ تصریح کرد: آیا این یک حادثه بود و یا یک جریان ممتد به شمار می‌رود در واقع افراد سطحی توهین به امام را یک حادثه می‌دانند و صدا و سیما را بخاطر نشان دادن تصویر توهین به امام را محکوم می‌کنند. اما این یک حادثه نیست و یک جریان ممتد به شمار می‌رود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با یادآوری اینکه افرادی در زمانی می‌گفتند که باید امام را به موزه بسپاریم، گفت: این سخن آنها اهانت تلقی نشد و کسانی که باید در آن زمان از ساحت امام دفاع می‌کردند،‌این اقدام را انجام ندادند و این سخنان گفته شد و تا جایی ادامه پیدا کرد که جریان امام زدایی به کف خیابان‌ها رسید.
محمدیان با بیان اینکه توهین به امام زمانی صورت گرفت که شعار جمهوری اسلامی به جمهوری ایرانی تبدیل شد، خاطرنشان کرد: توهین واقعی به امام زمانی بود که آرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حمایت از فلسطین با شعار نه غزه نه لبنان به زیر پا افتاده شد و افرادی که مدعی یاری امام بودند لب از لب تکان نداده و گاهی نیز تبسم کردند.
در این قسمت از سخنان محمدیان دانشجویان "کروبی،‌ موسوی این آخرین پیام است، دانشجوی مسلمان آماده قیام است " را سر دادند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حوزه و دانشگاه‌ها کانون محوری پیروی و دفاع از امام (ره) هستند گفت: حوزه و دانشگاه دفاع از امام را وظیفه خود می‌داند و علاوه بر اینکه امام خمینی(ره) در دل توده‌ها نفوذ دارد، بیشترین تاثیر را در بین نخبگان جامعه گذاشته است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و حوزه بیشترین دفاع را از امام کرده و می‌کنند خاطرنشان کرد: دانشگاه سنگر دفاع از امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری است و دانشجویان با کمال بصیرت رویای بدخواهان نظام را از بین خواهند برد.
وی افزود: دیروز و امروز دانشگاه‌ها مملو از نیروهایی از تمام اقشار جامعه بود که با تمام وجود از آرمان امام(ره) دفاع می‌کنند و رسانه‌ها توان نشان دادن این شعور دانشجویان را ندارند.
محمدیان با تاکید بر اینکه اهانت به امام بسیار بزرگ بود تاکید کرد: اما کسانی که به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اهانت کردند بسیار کوچک هستند و در کمال حقارت بسر می‌برند و این جریان توهین کننده به امام یک جریان کوچک و همچون کفی بر روی آب است.
وی با بیان اینکه خروش و اعتراض مردم ایران به دلیل شخصیت بزرگ امام(ره) است، خاطرنشان کرد: در واقع توجه به خواست امام توجه به جانشین ایشان است یعنی همانگونه که اهانت به امام‌(ره) نابخشودنی است اهانت به جانشین امام نیز گناهی نابخشودنی به شمار می‌رود.

* سخنان صریح‌اللهجه حسینیان درباره موسوی، خاتمی، کروبی و هاشمی

حسینیان در این سخنرانی ضمن اشاره به برخی ویژگی‌های شاخص بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه در موقعیتی که ما در آن قرار گرفتیم، دعوای ما با یک فرد به نام موسوی نیست، تصریح کرد: موسوی کوچکتر از آن است که امت حزب‌‌الله و نظام بخواهد با آن مقابله کند.
وی اضافه کرد: خاتمی هم ضعیف‌تر، پست‌تر، کوچک‌تر و حقیرتر از آن است که این امت حزب‌الله و دانشجویان بیدار بخواهند با یک چنین شخص حقیری که چشمش به دست غرب است، مقابله کنند. حتی هاشمی هم کوچکتر از آن است که ما بخواهیم با وی مبارزه کنیم.
حسینیان با بیان اینکه ما امروز در مقابل یک جریان باخته که ریشه‌های آن در اروپا است قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: ریشه‌های این جریان در بی‌دینی و اصلاحاتی که در کشور شعارش را می‌دادند، وجود دارد و باید با این جریان باطل و ضدخدایی مقابله کنیم.
وی با تأکید براینکه بایستی با بصیرت عمل کنیم گفت: ما در مقابل یک جریان باطل که منشأ آن آمریکا و تفاله‌های داخلی وابسته به آمریکا هستند، مواجه هستیم که قصد دارند با آرمان امام مبارزه کنند به همین دلیل عکس ایشان را پاره کرده و بر روی آن اسکناس انداختند، یعنی آنها می‌خواهند بگویند که امام (ره) مرده است اما آنها باید بدانند که آنها مرده‌اند و امام برای همیشه تاریخ زنده است.
این نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قلب این امت و دانشجویان با یاد امام خمینی (ره) می‌تپد و به زندگی ادامه می‌دهد، اظهار داشت:‌خاک بر سر شما که حتی از صدام هم کمتر هستید زیرا وی در زمان اعدام خود گفت تنها مردی که در عالم پیدا می‌شود آیت‌الله خمینی است اما شما حتی از صدام نیز پست‌ترید که به خود اجازه می‌دهید به قلب تپنده ملت ایران توهین کنید.
حسینیان در ادامه تصریح کرد: این حرکت به سرمداری فتنه سیاه یا جریان سبز اموی شکل گرفته است.
وی در ادامه سخنان خود خطاب به هاشمی رفسنجانی نیز اظهار داشت: آقای هاشمی تو بارها در فتنه اخیر به مقام معظم رهبری خیانت کردی و رهبری از تو حمایت کرد اما تو کینه خود را در مشهد نشان دادی و گفتی که اگر مردم رهبری را نخواهند باید برود اما در واقع مردم تو را نمی‌خواهند و این را بارها با شعارهای خود نشان داده‌اند.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: تو دیگر در قلب مردم جایگاهی نداری و ما به تبعیت از رهبری تو را به اسلام دعوت می‌کنیم.
حسینیان با بیان اینکه ما دوست داریم که هاشمی پیرو ولایت باشد و دوباره همان هاشمی زمان انقلاب را ببینیم تصریح کرد: نباید هاشمی به خاطر فرزندانش چنین ظلمی را به این ملت روا دارد.
وی همچنین خطاب به سیدحسن خمینی نیز گفت: جنابعالی متولی حرم مطهر امام بزرگوار هستید و این افرادی که به حرم آمده‌اند مهمان‌های این حرم هستند؛ به همین دلیل جا داشت که شما در این جلسه شرکت کرده و به مهمانان امام (ره) خوش‌آمد می‌گفتید و باز هم به دامن انقلاب می‌آمدید.
این نماینده مردم تهران در مجلس با پرسش این سؤال از سیدحسن خمینی که چرا امام خمینی (ره) را با این عظمت فدای انسان‌های سیه‌رو می‌کنید، گفت: خاتمی و موسوی کجا امام را قبول دارند و این جریان سبز اموی کجای خطش با امام یکسان است؟
وی افزود: آنها شعار "جمهوری ایرانی " را سر می‌دهند اما امام گفت که "جمهوری اسلامی " نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.
حسینیان تصریح کرد:این افراد در مقابل رسانه‌های خارجی عکس امام را پاره می‌کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به امام خمینی (ره) نیز گفت: اماما! به روح اطهرت قسم می‌خوریم و و با تو بیعت می‌کنیم و تا خون در رگهای ما است لحظه‌ای از آرمان‌های تو کوتاه نمی‌آییم.
حسینیان افزود: ای امام! به روح تو سوگند که با جانشین به حق تو، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، بیعت می‌کنیم و لحظه‌ای از حمایت از ایشان و سربازی در رکابش کوتاه نمی‌آییم و حتی اگر با همه دنیا هم درآمیزیم، در مقابل روح بلند تو آنها را به زانو درخواهیم آورد.
اما نمایندگان دانشجویان نیز در این مراسم به سخنرانی پرداختند.
سعید سلیمانی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ و مهدی طوسی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، نمایندگان دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی بودند که در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخته و اعلام کردند که جریان سبز اموی به خاطر این اقدام طرفدارانش، روزهای پایانی عمرشان را سپری می‌کنند.

** پس از اقامه نماز ظهروعصرروز یکشنبه 22 آذر تجمع سراسری دانشجویان کشور آغاز می‌شود

* دانشگاه‌ امیرکبیر؛ همان‌ها که گویند ما یار تو؛ چرا پاره کردند رخسار تو؟

مسئولان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در اعتراض به توهین به ساحت مقدس بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این دانشگاه تجمع کردند.
تجمع مذکور از مقابل مسجد این دانشگاه و در حالی که دانشجویان شعار "الله اکبر " سر می‌دادند، آغاز شد.
دانشگاهیان تجمع‌کننده شعارهایی همچون "مرگ بر آمریکا "، "عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، خمینی بت شکن، صاحب عزاست امروز "، "خمینی شاهد باش، با انقلاب ماندیم "، "دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد "، " دانشجویان کشوریم، فدائیان رهبریم "، "اماما اماما، راهت ادامه دارد "، "ما ذوالفقار حیدریم، مطیع امر رهبریم "، "هیهات من الذله "، " الله الله الله، الله اکبر، جانم فدای یک لحظه عمر تو رهبر "، "خامنه ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است "، " خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است "، " دانشجوی با غیرت، بصیرت بصیرت "، "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده "، " حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سید علی " و ... سر می‌دادند.
دانشگاهیان همچنین دست نوشته‌های با مضمون "این بیرق علمداره، هنوز رو زمین نیفتاده "، "لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است "، " خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است "، " امام خمینی: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد "،‌ "فقط به عکس امام توهین نکرده بودند که کردند "، " این است شعار همت، حمایت از ولایت "، "عمار وار باید یاری کنیم‌ علی را، باید که سر سپاریم فرمایش ولی را " و ... در دست داشتند.
دانشگاهیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه تجمع خود در حالی که عکس‌هایی از امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و همچنین پرچم‌های ایران را به دست داشتند به سمت درب حافظ این دانشگاه رفته و در آنجا شعارهایی را سر دادند.
در ادامه این تجمع یکی از دانشجویان ورودی 87 دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر شعری را قرائت کرد که ذیل می‌آید:
الا گل کجایی که راز دلی
بگوید به بانگ حزین بلبلی
فدایت شوم، قامتت احمدی است
جمال رخت از حق سرمدی است
دمیدی به دنیا، چنان کرده‌ای
"اذا زلزلت " را عیان کرده‌ای
همان‌ها که گویند ما یار تو
چرا پاره کردند رخسار تو؟
کجایی اماما که سنگین دلم
به میهن خس و خاک و چرکین دلم
به جان مهر تو ریشه کرد، ای امام!
جهان در تو اندیشه کرد، ای امام
منافق عیان کرده رخسار خود
فریبی دهد یاور زار خود
به رویم عیان از رهت گفته است
تو گویی که شرم و حیا رَفته است
چنین ناکسان خط زیبای تو
چو بازیچه دیدند بی رای تو
که با دشمن دین و ایمان ما
صدایی یکی آورند، آنِ ما
همان ها که مردی ز کف داده اند
به چادر سیه، خویش واداده اند
نه مجدی ز اسلام دانند چیست
نه بو از توکل، -بگردند نیست!-
نه میزان شناسند و نه رأی را
نه آزادی و میهن و ننگ ما
به بی بند و باری چنان رفته اند،
که دست زنان، دست بگرفته اند
ندانند ایران سرای من است
به راه تو فردا برای من است
ندانند ننگ است دانشگهی
شکسته در افتد ز بیم کَهی
اماما! بگویند صبری کنید!
مباد اغتشاش من ابری کنید!
چو اسم دموکراسی آورده اند
رضاشاه را در بهشت برده اند!
رخ هیتلر نازنین شد سفید!
که اینگونه دیکتاتوری را ندید!
شکستن همه شیشه ی بانک ها
برفتن چو گردانی از تانک ها
از آن هم وقیحانه تر می روند
بسیجی ایران شرر می زنند
اماما! دلم خون شد از دستشان
کنون کار بیرون شد از دستشان!
به "سید علی " ناروا گفته اند
دل هر بسیجی برآشفته اند
اماما! بگفتی به امروز فرد
نگه کن شناسی تو نامرد و مرد
دگر صبر و طاقت ز ما برده اند
و بی آبرویند و در پرده اند
مبادا که روزی به بانگ جلی
به صوت جلایی ز "سید علی "
بسیجی قیامی کند ضدشان
به مستی زند هفتصد حدشان!
بسیجی همان یاور رهبری است
که راهت اماما! ره حیدری است!

همچنین محمد ترک‌یلماز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی سخنانی با اشاره به اینکه این تجمع با حضور مدیران، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده است، اظهار داشت: دانشجویان حاضر در این تجمع توهین‌هایی صورت گرفته به ساحت مقدس امام خمینی (ره) و رهبر عزیز انقلاب را محکوم می‌کنند.

* دانشگاه بهشتی؛ "لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا امام است "

تجمع دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی از پیش از نماز ظهر عصر در محوطه مرکزی این دانشگاه آغاز شد.
در این تجمع که دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه حضور داشتند شرکت کنندگان اهانت به ساحت امام خمینی (ره) را توسط عده‌ای از حامیان موسوی که در روز 16 آذر در دانشگاه تهران انجام شد محکوم کردند.
دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی با سر دادن شعارهای "لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است "، " خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است " و با در دست داشتن تمثال‌های امام خمینی (ره) مقام معظم رهبری پرچم جمهوری اسلامی ایران، یا حسین یا زهرا خشم و انزجار خود را از این اقدام حامیان موسوی به نمایش گذاشتند.
پس از اقامه نماز ظهر و عصر دانشگاهیان در میدان مرکزی دانشگاه شهید بهشتی به تجمع خود ادامه دادند و در این بین تعداد معدودی از حامیان موسوی با طرح شعارهای انحرافی قصد داشتند این تجمع خودجوش دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی را بر هم بزنند که در مقابل تجمع کنندگان شعارهای "اگر همت زنده بود، پوست شما کنده بود "، "دانشگاه اسلامی، جای منافقین نیست "، "مرگ بر منافق "، "منافق حیا کن، دانشگاه را رها کند " و "موسوی اسرائیل پیوندتان مبارک را سر دادند ".
در این میان حامیان موسوی قصد درگیری فیزیکی با دانشگاهیان تجمع کننده را داشتند که با هوشیاری دانشجویان بسیجی از این اقدام آنان جلوگیری به عمل آمد و دانشگاهیان تجمع کننده در قبال این اقدام حامیان موسوی تمثال امام خمینی را که در دست یکی از حامیان موسوی بود گرفتند.
حامیان موسوی که با این اقدام دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی رو به رو شده بودند محل تجمع را ترک کرده و تجمع کنندگان با سر دادن شعار "موسوی بای بای " این عده از حامیان موسوی را بدرقه کردند.
در پایان این تجمع دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی در مزار شهدای گمنام این دانشگاه حضور پیدا کرده و با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تجدید میثاق کردند و این تجمع تا نماز مغرب و عشاء در دانشگاه شهید بهشتی برپا بود.

* تجمع 2000 نفری دانشجویان دانشگاه الزهرا(س)

این تجمع بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از محوطه زمین چمن دانشگاه الزهرا(س) آغاز شد.
در این تجمع که با حضور 2000 نفری دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، شعارهایی همچون "مرگ بر آمریکا "، "دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد "، " دانشجویان کشوریم، فدائیان رهبریم "، "اماما اماما، راهت ادامه دارد "، " الله الله الله، الله اکبر، جانم فدای یک لحظه عمر تو رهبر "، "خامنه ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است "، " خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است "، " دانشجوی با غیرت، بصیرت بصیرت "، "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده "، " هم غزه هم لبنان، جانم فدای اسلام " و... سر می‌دادند.
دانشگاهیان همچنین عکس‌هایی از مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) و پرچم‌های ایران در دست داشتند.
در ادامه این تجمع دانشجویان به سمت ساختمان خوارزمی دانشگاه الزهرا(س) رفته و شعارهای ذکر شده را سر دادند.
در این تجمع همچنین سمیه چیتی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) طی سخنانی در جمع دانشجویان با محکومیت توهین به ساحت مقدس امام خمینی(ره) اظهار داشت: دانشجویان باید در صحنه حضور داشته و اجازه چنین اقداماتی را به هیچ کس ندهند.
وی از قوه دقضائیه نیز خواست که اهانت کنندگان به امام راحل(ره) و مسببین آشوب‌های اخیر و این اتفاق را به پای میز محاکمه بکاشند.
در ادامه راضیه فلاح‌مراد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) نیز طی سخنانی مشابه ضمن محکومیت توهین به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، خواستار محاکمه توهین کنندگان به امام راحل شد.
در پایان تجمع مذکور بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) و بیانیه بسیج اساتید این دانشگاه قرائت شد.
دانشجویان همچنین طوماری در محکومیت توهین به ساحت مقدس امام راحل(ره) امضا کردند.

* دانشگاه‌ تربیت معلم؛ "پول، تخریب، اهانت، دیگر اثر ندارد "

دانشجویان دانشگاه تربیت معلم ظهر روز یکشنبه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در اعتراض به هتک حرمت ساحت امام خمینی(ره) مقابل مسجد دانشگاه تجمع کردند.
دانشجویان تجمع کننده با سر دادن شعارهای از قبیل " مرگ بر مزدور آمریکایی "، "این آخرین پیام است، جنبش دانشجویی آماده قیام است "، "پول، تخریب، اهانت، دیگر اثر ندارد "، "ای دشمنان ملت از فتنه‌ها به تنگیم، ما زن و مرد جنگیم بجنگ تا بجنگیم "و ... اعتراض خود نسبت به توهین به ساحت مقدس امام خمینی(ره) را اعلام کردند.
دانشجویان در ادامه تجمع خود به سمت محوطه اصلی دانشگاه راهپیمایی کردند.
در ادامه یکی از فعالان دانشجویی دانشجویان طی سخنانی به تشریح اتفاقات 16آذر و علل و عوامل هتک حرمت به حضرت امام خمینی(ره) توسط مدعیان دروغین خط امام(ره) پرداخت.
در پایان این تجمع بیانیه دانشجویان در محکومیت اقدام عناصر اغتشاشگر قرائت شد.

* تجمع هزار نفری دانشجویان دانشگاه شیراز با حضور لنکرانی

هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز در اعتراض به اهانت به ساحت امام (ره) یکشنبه 22 آذر در مسجد این دانشگاه به تجمع پرداختند.
در این تجمع که تشکل‌های دانشجویی نیز حضور پررنگی در آن داشتند، دانشجویان شیرازی پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه شیراز تجمع اعتراض آمیز خود را آغاز کردند.
در ابتدای این مراسم یکی از دانشجویان متنی را در ذکر مصیبت سید‌الشهدا قرائت کرد و پس از آن کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم برای دانشجویان سخنرانی کرد.
در طول سخنرانی لنکرانی دانشجویان با سر دادن شعارهایی چون "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا متواند که جوابم دهد "، "مرگ بر منافق "، "مرگ بر آمریکا "، "مرگ بر اسرائیل "، "دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است "، "مزدور آمریکایی ننگت باد ننگت باد " "الله اکبر " و . . . سخنان وی را تایید کردند.
کامران باقری لنکرانی در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز اظهار داشت: امروز خیلی‌ها صحبت‌ از امام می‌کنند اما رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که مخالف با اصولی است که امام (ره) ترویج کردند.
وی افزود: این عده امروز با افتخار عکس قائم مقام معزول امام (ره) را به دست می‌گیرند و به صحبت‌های او استناد می‌کنند.
وزیر سابق بهداشت اندیشه‌های امام را روشن دانست و با بیان اینکه راه و اندیشه‌های امام (ره) پیچیدگی‌ نداشت، گفت: توهین به حضرت امام (ره) در جریانات اخیر، نتیجه نداشتن تولی و تبری است.
وی افزود: عده‌ای به دلیل ترویج قانون‌شکنی، زمینه‌ساز این رفتارهای ناهنجار شدند.
لنکرانی ادامه داد: ما نگرانیم که در صورت ادامه این مسیر، در مورد کتاب خدا و ائمه (ع) و اصول اعتقادی ما نیز جسارت شود هر چند که سال‌ها پیش نیز جسارت شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه دشمنان انقلاب انرژی اصلی خود را بر فتنه‌انگیزی گذاشتند، خاطرنشان کرد: بحث آنها توسعه دموکراسی نیست زیرا اگر توسعه دموکراسی برای آنها مهم بود، این را در حکومت‌های موروثی حوزه خلیج فارس پیاده می‌کردند.
لنکرانی افزود: شعار دموکراسی بازیچه کردن عده‌ای فریب‌خورده است.
وی با اشاره به فلسفه پیدایش 16 آذر و با بیان اینکه در این روز توقع خونخواهی سه شهید بود، گفت: طنز تاریخی ما این است که چند نفر که همیشه دانشجو هستند با حمایت سیا و واشنگتن یاد این سه شهید را گرامی داشتند.
لنکرانی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر خیلی تلاش کرده‌اند که فضا را غبار‌آلود نشان دهند، افزود: همه چیز روشن است و غباری در فضا وجود ندارد.
وی هدف از هتک حرمت اخیر به ساحت حضرت‌ امام (ره) را تحت تأثیر قرار دادن امید و مبارزه و استقامت در سراسر جهان دانست و گفت: عده‌ای که اصول امام (ره) را زیر پا گذاشتند، بعد‌ها تصویر امام (ره) زیر پا گذاشتند.
لنکرانی مهم‌ترین وظیفه را حفظ آرامش عنوان و خاطر‌نشان کرد: دشمن می‌خواهد دانشگاه و کشور نا‌آرام باشد تا رشد علمی نداشته باشیم و جهش علمی که در چند سال اخیر در حال نهادینه شدن است، متوقف یا کند شود.
وی گفت: انتظار فرج یعنی گوش دادن به فرمان و آماده بودن.
لنکرانی با بیان اینکه دجال یعنی جنس تقلبی را به اسم جنس واقعی غالب کردن، گفت: دجال یعنی الله‌اکبر گفتن بیهوده و یا حسین و رنگ سبز تقلبی درست کردن.

* دانشگاه محقق اردبیلی؛ تجمع و عزاداری

دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی روز یکشنبه از ساعت 11:30الی 13:30 در اعتراض به اهانت به ساحت مقدس امام خمینی(ره) در این دانشگاه تجمع کردند.
دانشجویان اردبیلی تجمع خود را از مقابل درب ساختمان یونیون این دانشگاه آغاز و پس از گذشت 45 دقیقه به مسجد این دانشگاه رسیده و به اقامه نماز جماعت در این دانشگاه پرداختند.
حجت‌الاسلام علی نسب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بین نماز ظهر و عصر برای دانشجویان به ایراد سخنرانی پرداخت و بعد از اقامه نماز نیز ابراهیم‌پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل صحبت‌هایی را درباره اهانت طرفداران موسوی به امام(ره) انجام داد.
دانشجویان پس از اقامه نماز با سر دادن شعارهایی "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز بسیجی خمینی صاحب عزاست امروز "، "آمریکا در چه فکریه خامنه‌ای خمینیه "، "مرگ بر آمریکا "، "مرگ بر اسرائیل "، "دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است " و . . . در محوطه این دانشگاه راهپیمایی کردند.
در ادامه این تجمع دانشجویان دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی ضمن عزاداری و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت، قطعنامه‌ای را نیز در محکومیت طرفداران موسوی در توهین به ساحت خمینی کبیر قرائت کردند.

* تجمع هزاران دانشجوی مشهدی با شعار "اماما اماما راهت ادامه دارد "

هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بعد از ظهرروز یکشنبه 22 آذر در اعتراض به اهانت به ساحت حضرت امام خمینی(ره) در این دانشگاه تجمع کردند.
در این تجمع که تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد نیز حضور داشتند، دانشجویان مشهدی شعارهایی چون "الله اکبر "، " هیهات من الذله "، " اماما اماما راهت ادامه دارد "، "ما ذوالفقار حیدریم مطیع امر رهبریم "، "دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است "، "دانشجوی با غیرت بصیرت بصیرت " و ... توهین به ساحت امام(ره) توسط طرفداران موسوی را محکوم کردند.
در پایان این تجمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با خواندن بیانیه‌‌هایی خواستار هوشیاری بیش از پیش دانشجویان در مقابله با فتنه اخیر شدند.
تعداد 10 نفر از طرفداران موسوی نیز با پارچه‌های سبز در حاشیه این مراسم حضور داشتند.

* تجمع هزار نفری دانشجویان تبریزی با حضور آیت‌الله شبستری

هزار نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز تجمع خود را روز یکشنبه با اقامه نماز جماعت به امامت آیت‌الله شبستری نماینده ولی فقیه در این استان آغاز کردند.
پس از اقامه نماز جماعت، آیت‌الله شبستری 30 دقیقه به ایراد سخنرانی پرداخت و درباره ریشه اهانت‌ها به مقدسات اسلام و انقلاب برای دانشجویان تبریزی صحبت کرد.
پس از سخنان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی،‌ دانشجویان تبریزی با سر دادن شعارهایی چون "الله اکبر "،‌ "دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است "، "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست "، "مرگ بر منافق "، "مرگ بر آمریکا "، "مرگ بر اسرائیل "، "آمریکا در چه فکریه خامنه‌ای خمینیه " و . . . به تجمع خود در محوطه این دانشگاه ادامه دادند و در پایان نیز با قرائت قطعنامه‌ای اقدام طرفداران موسوی را در به آتش کشیدن تمثال امام خمینی(ره) محکوم کردند.

* دانشگاه صنعتی اصفهان

تجمع دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از مقابل مسجد این دانشگاه آغاز شد.
در این تجمع که با حضور رئیس دانشگاه، معاونین، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، دانشجویان عکس‌هایی از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و پرچم ایران به دست داشتند.
تجمع کنندگان همچنین با سردادن شعارهایی همچون "هیهات من الذلة "، "دانشجوی با غیرت ، مدافع ولایت "، "حسین حسین شعار ماست ، خمینی افتخار ماست " و "امام ما کوثر است، دشمن او ابتر است "، تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری داشتند.
دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه تجمع خود به سمت مقبره الشهدای این دانشگاه حرکت کردند.
در ادامه این تجمع حجت الاسلام عبدالحمید آکوچکیان مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن ابراز تاسف شدید از واقعه پیش امده مبنی بر توهین به امام خمینی(ره) اظهار داشت: امت حزب الله خواستار ریشه‌کن سازی جریان نفاق و محاکمه رهبران آن است.
وی افزود: جریان نفاق، هر اندیشه منحطی را به جای اندیشه امام جای زده است و با رفتارهای نابخردانه خود، موجب هتک حرمت شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) را فراهم کرده است.
این تجمع با قرائت بیانیه‌ای پایان یافت.
در بیانیه مذکور بر محاکمه فوری و فارغ از مصلحت اندیشی عاملان این بی‌حرمتی‌‌ها و رهبران جریان نفاق و فتنه که زمینه ساز هتاکی‌ها به ساحت ولایت فقیه و مراجع عظام تقلید و خادمان ملت شده است، تاکید شد.

* تجمع دانشجویان زابلی با حضور امام جمعه شهر

صدهانفر از دانشجویان دانشگاه زابل در اعتراض به اهانت به ساحت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این دانشگاه تجمع کردند.
این تجمع اعتراض آمیز از ساعت 12 روز یکشنبه در صحن دانشگاه آغاز و تا ساعت 1:15 به طول انجامید.
در ابتدای این تجمع نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه بیانیه‌ای را در محکومیت اقدام موهن طرفداران موسوی قرائت کرد و سپس حجت‌الاسلام طباطبایی امام جمعه زابل طی سخنانی توهین به ساحت امام(ره) را محکوم کرد و گفت‌: "کسانی که امروز عکس امام(ره) را آتش زدند، پیش از آن تفکر و سیره ایشان را آتش زدند "
در ادامه این تجمع نماینده جامعه اسلامی دانشجویان بیانیه‌ای را قرائت کرد.
از جمله شعارهای دانشجویان زابلی می‌توان از "موسوی ریاکار نقاب سبز رو بردار "، "مرگ بر آمریکا "، "مرگ بر منافق "، "مرگ بر اسرائیل "، "دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است " و "امام ما کوثر است دشمن او ابتر است " نام برد.
این تجمع اعتراض آمیز به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل برگزار شده است.

* فریاد "امام ما کوثر است، دشمن او ابتر است " در تجمع دانشجویان تربیت معلم سبزوار

تجمع دانشجویان دانشگاه تربیت معلم سبزوار با حضور 600 نفر از دانشجویان این دانشگاه در مقابل سر در دانشکده ادبیات این دانشگاه با سخنرانی حجت‌الاسلام خاتمی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه، آغاز شد.
این تجمع با تکبیرگویی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم سبزوار و سردادن شعارهایی چو "مرگ بر ضد ولایت فقیه "، "امام ما کوثر است دشمن او ابتر است "، "این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده "، "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند " و "دانشجو بیدار است از اهانت بیدار است " برگزار شد.
بنابراین گزارش، تعداد 20 الی 25 نفر از طرفداران موسوی نیز با دست نوشته‌هایی چون "میرحسین زنده باد کروبی پاینده باد " در دانشگاه تجمع کردند.


* دانشگاه شهید چمران؛ دانشجویان برای خشکاندن ریشه‌های نفاق اعلام آمادگی کردند

تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در اعتراض به اهانت به ساحت مقدس امام خمینی (ره) توسط حامیان موسوی در روز 16 آذر در دانشگاه تهران، روز گذشته پس از نماز وحدت ظهر و عصر در مقابل مسجد این دانشگاه برگزار شد.
در این تجمع که با حضور صدها دانشجوی پرشوربرگزار شد؛ دانشجویان با سردادن شعارهایی همچون "دانشجوی با غیرت، بصیرت بصیرت "، "ای دشمن خمینی، مرگت باد مرگت باد "، "لبیک با خامنه‌‌ای، لبیک با حسین است "، "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست "، "عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، پیرو خط ولا، صاحب عزاست امروز "، "خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است "، "حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست "، "این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده "، "علمدار ولایت، دانشجویان فدایت " و "حزب فقط حزب الله، سید علی روح الله " به حمایت از رهبری و ولایت فقیه پرداختند.
همچنین در پایان این تجمع بیانیه‌ای توسط بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز قرائت شد.

* فریاد "خمینی کوثر است، دشمن او ابتر است " در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین تجمع خود را از داخل مسجد این دانشگاه آغاز کردند.
در این تجمع که بیش از 700 نفر از دانشجویان و همچنین رئیس دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه، اساتید و کارکنان این دانشگاه حضور داشتند، تجمع‌کنندگان عکس‌هایی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و همچنین پرچم‌های ایران را در دست داشتند.
دانشجویان تجمع‌کننده شعارهایی همچون "مرگ بر‌ آمریکا "، "منافق حیا کن، دانشگاه را رها کن "، "منافق این آخرین پیام است،‌ دانشجوی مسلمان آماده قیام است "، "هیات‌من الذله " و ... سر می‌دادند.
دانشگاهیان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین همچنین دست نوشته‌هایی با مضمون "خمینی کوثر است، دشمن او ابتر است "، "خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است "، "لبیک یا خامنه‌ای " و ... در دست داشتند.
تجمع‌کنندگان در ادامه برنامه خود به سمت محوطه اصلی این دانشگاه حرکت کرده و شعارهایی در محکومیت توهین به ساحت مقدس امام راحل(ره) سر دادند.
در ادامه آل بویه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با حضور در جمع دانشجویان تجمع‌کننده طی سخنانی با محکوم کردن توهین به ساحت مقدس بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خواستار برخورد جدی دستگاه قضایی با مسببین چنین اقداماتی شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین عابدینی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام خمینی(ره) نیز طی سخنانی مشابه با اعلام انزجار از اقدام برخی افراد معلوم‌الحال مبنی بر توهین به ساحت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خواستار برخورد قانونی و قاطع با چنین افرادی شد.
بعد از پایان سخنان حجت‌الاسلام عابدینی بیانیه پایانی دانشجویان قرائت شد.
دانشجویان این دانشگاه در انتهای تجمع خود با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام این دانشگاه، در کنار قبور پاک شهیدان به عزاداری و سوگواری پرداختند.

** از دانشگاه‌های دیگر چه خبر؟

* دانشگاه آزاد خمینی‌شهر

دانشجویان دانشگاه آزاد خمینی‌شهر روز یکشنبه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در این دانشگاه تجمع کردند.
در این تجمع که در مسجد صاحب الزمان این دانشگاه برگزار شد، بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه توسط دبیر این تشکل قرائت شد که دانشجویان در تایید آن تکبیر می‌گفتند.

* دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری

دانشجویان دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری امروز در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس حضرت امام خمینی(ره ) تجمع کردند.
این مراسم روز یکشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در همه دانشگاههای استان برگزار می‌شود.

* دانشگاه گیلان

دانشجویان دانشگاه گیلان روز یکشنبه با تجمع دردانشکده ادبیات و علوم انسانی رشت هتک حرمت به ساحت مقدس امام راحل را محکوم کردند.
دانشجویان دانشگاه گیلان در تجمع خود با اعلام اطاعت کامل خود از مقام معظم رهبری و تجدید پیمان با آرمانهای امام راحل ازمسئولان قوه قضائیه خواهان برخورد جدی با عوامل این اقدام وقیحانه شدند.

* دانشگاه ایلام

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام در محکومیت اهانت به ساحت مقدس امام راحل تجمع برگزار کردند .
تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی نظیر "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست "، "این همه لشگر آمده
به عشق رهبر آمده "، "مرگ بر منافق "، "مرگ بر اسرائیل "، "مرگ بر آمریکا " و "مرگ بر انگلیس "، برخورد جدی با
اهانت کنندگان به ساحت امام را حل را خواستار شدند .
جمعی از دانشجویان بسیجی ایلامی نیز با پوشیدن کفن و با دردست داشتن عکس‌هایی از رهبر معظم انقلاب بر ضرورت برخورد با مسببان این اقدام ناشایست تاکید کردند.
دانشجویان دانشگاه ایلام همچنین در پایان با امضای طوماری از آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب حمایت کردند.

* دانشگاه پیام نورگلستان

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نورگلستان روز یکشنبه با تجمع اعتراض آمیز توهین به ساحت مقدس امام ره را محکوم کردند.
در این تجمع که 500 نفر از دانشجویان حضور داشتند با سردادن شعارهای "مرگ برامریکا "، "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند "، "الله اکبر و لا اله الا الله " با آرمان‌های امام خمینی( ره ) پیمان بستند و هتک حرمت ساحت مقدس آن عزیز سفر کرده را محکوم کردند.
همچنین تشکل‌های دانشجویی، استادان و کارکنان دانشگاه پیام نور استان در پایان این تجمع در ساختمان مرکزی این دانشگاه بیانیه صادر کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است؛ شکست خوردگان جنگ نرم در سالگرد 16 آذر روز استکبار ستیزی، با شماری اندک درلباس به ظاهر دانشجو با هتک حرمت بزرگ پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی، بنیانگذار، رهبر و مرجع عالیقدر حضرت امام خمینی(ره) دل هرانسان آزاده‌ای علی الخصوص مردم ایران وعلاقمندان به امام در سراسر جهان را به درد آوردند.
تشکل های دانشجویی و استادان دانشگاه پیام نور استان گلستان افزوده‌اند: نام خمینی کبیر نماد آزادی، استقلال و اسلام ناب محمدی است.
دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی گرگان نیز در بیانیه‌هایی، توهین به ساحت مقدس امام راحل را محکوم کردند.

* دانشگاه هرمزگان

دانشجویان دانشگاه هرمزگان علیه ساختارشکنان نظام جمهوری اسلامی تظاهرات کردند.
این دانشجویان با تجمع در محوطه دانشگاه هرمزگان بی حرمتی به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و ارزش های نظام جمهوری اسلامی را محکوم کردند.
در این تجمع دانشجویان با شعارهایی چون "ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده "، "حسین، حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست "، "استقلال، آزادی جمهوری اسلامی " آمادگی خود را برای دفاع از آرمان‌های امام (ره) و شهدا و رهبر معظم انقلاب اعلام کردند .
در پایان این تجمع دانشجویان با امضای پارچه نوشته‌ای اطاعت خود را از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند و با آرمانهای انقلاب اسلامی پیمانی دوباره بستند.

* دانشگاه آزاد کرمانشاه

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه دراعتراض به هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت امام(ره) روز یکشنبه در مسجد این دانشگاه تجمع کردند.
این دانشجویان با "شعار خامنه ای خمینی دیگر است " "هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران " " مرگ بر ضد ولایت فقیه " "مرگ بر آمریکا " و "مرگ بر اسراییل " این اقدام توهین آمیز طرفداران موسوی را محکوم کردند.
دانشجویان همچنین با در دست داشتن عکسهایی از امام راحل با آرمان‌های حضرت امام و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

* دانشگاه زنجان

دانشجویان دانشگاه زنجان در اعتراض به هتک حرمت ساحت بنیانگذار جمهوری اسلامی، مقابل دانشکده کشاورزی تجمع کردند.
دانشجویان در این تجمع با سردادن شعارهای " سبز فقط سبز علی، رهبر فقط سید علی "، "مرگ بر منافق "، "مرگ بر آمریکا "، "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند "، محاکمه عاملان توهین به ساحت حضرت امام (ره) را خواستار شدند .
در این تجمع که بیش از200 نفر از دانشجویان شرکت داشتند، بیانیه‌ای نیز قرائت شد که در آن دانشجویان ضمن اعلام انزجار از هتاکی صورت گرفته به امام راحل و اندیشه‌های بلند آن حضرت و همچنین دفاع از تفکرات الهی آن امام، برخورد قضایی با عاملان این هتاکی را خواستار شدند.
تجمع دانشجویان دانشگاه زنجان با اقامه نماز جماعت ظهر پایان یافت.

* دانشگاه اراک
روز یکشنبه به کوشش بسیج دانشجویی دانشگاه اراک و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک بعد از نماز ظهر و عصر تجمعی در اعتراض به اهانت به ساحت امام خمینی(ره) برگزار شد.
دانشجویان اراکی با سر دادن شعارهایی همچون "مرگ بر منافق "، "مرگ بر آمریکا "، "مرگ بر اسرائیل "، "دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است "، "مزدور آمریکایی ننگت باد ننگت باد " "الله اکبر " و . . . با آرمان‌های امام(ره) تجدید پیمان کردند.
همچنین دانشجویان سایر دانشگاه‌های اراک نیز در این تجمع شرکت کردند.
در پایان این تجمع بیانیه مشترک بسیج دانشجویی دانشگاه اراک و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در محکومیت اهانت به تمثال حضرت امام خمینی(ره) قرائت ‌شد.
همچنین در این تجمع بیان شد که اگر مسئولان بخواهند کوتاهی کنند دانشجویان به بند میم وصیت نامه امام عمل کرده و خود وارد عمل می‌شوند.

* دانشگاه خلیج فارس بوشهر
در پی فراگیر شدن اعتراض در سراسر کشور علیه هتک حرمت ساحت مقدس رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس روز یکشنبه در سکوی پردیس دانشگاه بعد از نماز جماعت ظهر و عصر به تجمع پرداختند.
در این تجمع حجت الاسلام موسوی‌نژاد جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر و مسئول سازمان بسیج طلاب استان بوشهربه ایراد سخنرانی پرداخته‌اند.
در پایان این تجمع دانشجویان با سر دادن شعارهایی چون "مرگ بر منافق " ، "مرگ بر مزدور امریکایی " ، "دانشجو می رزمد منافق می لرزد " ، "خمینی کوثر است دشمن او ابتر است "، "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد "، "خامنه‌ای خمینی دیگر است " و ... به تجمع خود پایان دادند.

** دوشنبه 23 آذر و ادامه تجمعات دانشجویی

* تجمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برای دومین روز متوالی

دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای دومین روز متوالی در اعتراض توهین به ساحت مقدس بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این دانشگاه تجمع کردند.
این تجمع بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از مقابل مسجد دانشگاه صنعتی امیر کبیر آغاز شد.
دانشگاهیان تجمع‌کننده شعارهایی همچون "مرگ بر آمریکا "، "خمینی شاهد باش، با انقلاب ماندیم "، "دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد "، " دانشجویان کشوریم، فدائیان رهبریم "، "اماما اماما، راهت ادامه دارد "، "هیهات من الذله "، " الله الله الله، الله اکبر، جانم فدای یک لحظه عمر تو رهبر "، "خامنه ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است "، " خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است "، " دانشجوی با غیرت، بصیرت بصیرت "، "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده "، " حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سید علی " و ... سر می‌دادند.
دانشگاهیان همچنین دست نوشته‌های با مضمون "لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است "، " خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است "، " امام خمینی: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد "،‌ "فقط به عکس امام توهین نکرده بودند که کردند "، " این است شعار همت، حمایت از ولایت "، "عمار وار باید یاری کنیم‌ علی را، باید که سر سپاریم فرمایش ولی را " و ... در دست داشتند.
دانشجویان تجمع‌کننده در ادامه با راهپیمایی در محوطه دانشگاه امیرکبیر اعتراض خود نسبت به توهین به ساحت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را اعلام کردند.
در حالی که دانشجویان در اعتراض به توهین به ساحت مقدس امام (ره) تجمع کرده بودند تعدادی از حامیان میرحسین موسوی با تجمع در مقابل دانشجویان شعارهای ضد دولتی سر می‌دادند.
این دانشجویان که تعدادشان به بیش از 200 نفر نمی‌رسید همچنین شعارهایی همچون یا حسین میرحسین، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، استقلال آزادی جمهوری ایرانی و... سر می‌دادند.
دانشجویان تجمع‌کننده بعد از راهپیمایی در محوطه این دانشگاه با حضور بر سر قبور شهدای گمنام این دانشگاه و ادای احترام به ساحت مقدس 5 شهید گمنام دفن شده در این دانشگاه تجمع خود را پایان دادند.
حامیان موسوی نیز بعد از این اقدام دانشجویان تجمع خود را به پایان رساندند.
هم‌اکنون دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر که شامل طیف‌های مختلف فکری می‌شوند، در حال بحث و گفتگو در خصوص مباحث مختلف از جمله عملکرد کاندیداها در طول ایام تبلیغات انتخاباتی و حوادث بعد از انتخابات هستند.

* دانشگاه تهران و روز دوم تحصن

اساتید و دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه تهران در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از سوی حامیان موسوی در روز 16 آذر، ظهر روز دوشنبه‌ در مسجد دانشگاه تهران تحصن کردند.
آقاپور استاد دانشگاه تهران در این تحصن گفت: این اهانت به ساحت مقدس امام راحل از سوی عده‌ای صورت گرفته که اصلا سنخیتی با اسلام، ایران، نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ندارند و این کار نیز کار دانشجو نیست چرا که دانشجو از فهم و بصیرت بالایی برخوردار است.
وی ضمن محکوم کردن اهانت حامیان موسوی به امام خمینی (ره) از مدعیان پیروی از خط امام خواست تا این عمل را محکوم کنند.
عضو اساتید بسیج دانشگاه تهران بی احترامی به امام خمینی را عمل ضد انقلاب دانست و گفت: بی‌احترامی‌‌هایی که در نظر و در قالب شعار وجود دارد از کجا تقویت می‌شود؟ چرا عنصر ایرانی را از عنصر اسلامی جدا می‌کنند.
این استاد دانشگاه تهران با ذکر بیانات و نظرات امام خمینی درباره مسئله فلسطین و ضدیت با اسرائیل تصریح کرد: کسانی که ادعای پیروی خط امام را دارند چرا به افرادی که شعار نه غزه نه لبنان سر دادند واکنش نشان ندادند و این موضوع را محکوم نکردند.
آقاپور با اشاره به فرمایشات امام خمینی مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است و همچنین فرمایش دیگر ایشان مبنی بر اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد تاکید کرد: رهبری عمود خیمه نظام است و رهبری آیت الله خامنه‌ای ادامه رهبری حضرت امام راحل است و این دو یکی هستند.
آقاپور بیانیه بسیج اساتید دانشگاه تهران در محکومیت اهانت به حامیان موسوی به ساحت مقدس امام راحل را قرائت کرد.
مهدی طوسی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز طی سخنانی با تأکید بر اینکه ما به عنوان سومین نسل از فرزندان امام خمینی‌(ره) دوشادوش نسل اول و دوم و بلکه محکمتر از آنان پای آرمان‌های امام(ره) و انقلاب ایستاده‌ایم، اظهار داشت: ما جوان‌ها انقلاب را ندیدیم و اکثر ما زمانی به دنیا آمدیم که جنگ هم پایان یافته بود و ما هرچه دیدیم تصاویر و خاطراتی از امام و شهدا بود اما در واقع ما آرمان امام، تفکر امام، ارزش‌های امام و دستاورد های نهضت امام خمینی (ره) را لمس کرده و در سینه حک کردیم‌.
وی با بیان اینکه من اینجا با 4 نفر حرف‌ دارم، خطاب به محمد خاتمی به عنوان اولین نفر گفت: آقای خاتمی شما فردی بودید که در خرداد 76 با شعار "درود بر سه سید فاطمی، خمینی، خامنه‌ای و خاتمی‌ " بر سر کار آمدید و در همان زمان رقیب شما آقای ناطق‌نوری خواست ملت را پذیرفتند و برای شما پیام تبریک فرستادند، اما آقای خاتمی، سال‌ها بعد از شما که با این سخنان بر سر کار آمدید، حقیقتی متفاوت دیدیم، البته که در میان این دیده‌ها به تکذیبیه‌های صادره از سوی شما هم عادت کرده بودیم، اما قول شما را باور کنیم یا آنچه را که باچشم دیدیم؛ چراکه ما دست دادن خاتمی با دختران ایتالیایی را دیدیم، ماجرای دست دادن‌های شما باز هم تکرار شد، اما این بار با راسموسن خائن؛ فردی که از هتاکین به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) در دانمارک حمایت می‌کرد. آقای خاتمی مگر شما لباس روحانی بر تن نداشتید؟ آقای خاتمی مگر شما ذریه پیغمبر به حساب نمی‌آمدید؟ شرکت شما در جشن مجله چلچراغ و لمس بدن نامحرم توسط خود را چه می‌کنید؟
این فعال دانشجویی خطاب به خاتمی افزود: امروز مطلع می‌شویم با جورج سورس دیدار کرده‌اید و این ملت و آرمان‌ها و انقلاب آنان را ارزان فروختید و بر سر این ملت با وی معامله کردید و باز هم صرفاً تکذیبیه‌ای از سوی شما مشاهده می‌کنیم، اما شما را چه شد که از آن سردادن آن شعار امروز به اینجا رهسپار شده‌اید؟ آیا این‌ها داعیات غربی‌هاست یا واقعیت دارد؟ آقای خاتمی آن چه که در دولت 8 ساله شما بفروش رفت و پایمال شد، عزت ملت ایران بود، محروم شدن ملت ایران از حقوق مسلم خود بود، اگر نامش را خوش خدمتی نگذاریم و مأموریت برنشمریم که نمی‌خواهیم هم اینگونه بدانیم لااقل از سر ترس و وادادگی که می‌توان قلمداد کرد.
طوسی در ادامه خطاب به موسوی به عنوان دومین نفر تصریح کرد: جناب موسوی! صفتی که برای تبلیغات شما انتخاب ‌کردند و در صحن همین دانشگاه با آن از برای شما تبلیغ می‌کردند، نخست‌وزیر امام و نخست‌وزیر جنگ بود، در حالیکه این مردم بودند که در سال‌های جنگ داوطلبانه و فداکارانه از همه چیز خود گذشته و از انقلاب دفاع کردند، اما در آن زمان حساس جنگ که مردم عزیزترین جوانان خود را به میدان می‌فرستادند، جنابعالی چه کردید؟ استعفانامه‌ خود را به امام تحویل دادید، فقط به این خاطر که یک یا چند خواسته کوچک شما از جانب دیگر خادمان ملت برتابیده نشد، آیا این دیکتاتورمآبی نیست؟ اگر نیست نامش چیست؟
وی در خصوص رنگ سبز نیز که حامیان موسوی در دست دارند، اظهار داشت: امروز کاری کرده‌اید که بعضی‌ها در حمایت از شما، رنگ سبز حضرت رسول را به سگ‌های خود می‌بندد، جواب این بی‌حرمتی را چگونه می‌دهید؟ چرا آقای موسوی در قبال این گونه مباحث سکوت می‌کند؟ آقای موسوی چگونه مواضعی را اتخاذ کردید که امروز همجنسگرایان هم از شما حمایت می‌کنند؟ چه کردید که امروز توده‌ای‌ها، پهلوی‌ها، عبادی به عنوان یک فمنیست آمریکایی، رجوی‌ها و سران رژیم کودک‌کش و نسل‌کش صهیونیستی، آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و ... برای شما کف می‌زنند؟
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: همه می‌گویند که موسوی 20 سال سکوت کرد، اما بنده معتقدم که این اجحاف در حق آقای موسوی است و این حق ایشان نیست مگر ایشان مشاور آقای هاشمی و مشاور ارشد آقای خاتمی نبودند، لذا بایستی در قبال تمامی اجحافات، اشتباهات و خطاهای این دولت‌ها جوابگو باشند، باید پاسخ دهند چرا زمانی‌که گنجی ملعون بیان کرد که امام به موزه تاریخ رفت سکوت کردند؟ مگر ایشان مدعی امامی بودن نبودند؟ لذا اکنون این شما هستید که به موزه تاریخ می‌روید، این شما هستید که از جانب امت امام طرد می‌شوید.
طوسی در ادامه خطاب به مهدی کروبی به عنوان سومین نفر گفت: شما در حالی مدعی خط امام بودید که آن زمان که نهضت آزادی از شما حمایت کرد، از آنها اعلام برائت که نکردید هیچ، استقبال هم شد، این در حالی بود که اینان با دستور مستقیم حضرت امام به وزیر کشور وقت، غیرقانونی خوانده شده بودند، آیا امروز ارتباط امثال ابراهیم یزدی‌ها با آمریکایی‌ها و سران رژیم‌های ‌امپریالیستی بر کسی پوشیده است؟
وی در ادامه خطاب خود به کروبی تصریح کرد: در ایام انتخابات به شما هشدار دادیم که از سنگرتان به سمت نظام و ارکان نظام تیراندازی می‌شود، مطالبی در روزنامه منتسب به شما درج می کنند که نیت ما بر آن است که شما خود از آن آگاه نیستید، از شما خواستیم که بصیرانه جلو بیایید و اجازه سوء‌استفاده از خود ندهید، به شما در خصوص ماهیت خائنین در اطرافتان هشدار دادیم اما شما چه کردید؟ امروز کارتان به آنجا رسیده که با منتظری خائن که امام او را ساده لوح خواند و مطرود مستقیم امام بود، صحبت می‌کنید و حرف‌های او را باعث دلگرمی خود می‌دانید. ملاک حال افراد است حال از آن کروبی که می‌شناختیم چه باقی ماند؟ آقای کروبی امیدوارم که این مواضع شما تنها از روی جهالت باشد.
طوسی همچنین نفر چهارم را سیدحسن خمینی عنوان کرد و اظهار داشت: آقای خمینی امروز تولیت آستان مقدس حضرت امام(ره) به شما سپرده شده است، آقای خمینی وصیت نامه پدرتان در رابطه با اینکه میراث دار امام لقب گرفته‌اید را از یاد برده‌اید؟ چه خوب می‌شود اگر رنج‌نامه پدر خود را بخوانید و ببینید کسانی که امروز اطراف شما را گرفته‌اند همان کسانی هستند که با آنانی که خون به دل پدربزرگ و پدر شما کردند، مرتبطند.
وی اضافه کرد: آقای خمینی این تولیت و میراث امانت در دست شماست اما به راستی رسم امانت‌داری این است؟ آقای حسن خمینی شما حتی دیشب در جمع با شکوه مردمی که از اهانت به ساحت مقدس امام رنجیده و برآشفته بودند و به حرم مطهر رهبر فقید خود آمده بودند نیامدید، این رسم میزبانی نبود، امیدوارم که جوابی برای بهشتی‌ها، رجایی‌ها، باهنر‌ها، مطهری‌ها، همت‌ها و دیگر شهدا و علی‌الخصوص پدربزرگ خود داشته باشید، فأین تذهبون؟ به دامان این ملت بیایید.
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تأکید کرد: عده‌ای که قانون و خواست ملت مظلوم را برنتافتند و خصمانه به انتقام گیری از آنان پرداختند و آرامش و امنیت آنان را سلب کردند و به اردو کشی‌های خیابانی پرداختند در حقیقت همان دیکتاتوران مدرن هستند که پایبند به قانون نیستند و صد البته گناه مسببین و پرچمداران این خیانت‌ها بسیار بزرگتر از عاملان اهانت است.
طوسی در پایان با بیان اینکه روزی امام(ره) در بهشت زهرا‌ اعلام کردند که من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم و توی دهن این دولت(دولت بختیار) می‌زنم، تأکید کرد: اهانت کنندگان بدانند که امروز این ملت و در پیشاپیش آنان بدنه آوانگارد دانشگاهی به پشتیبانی امام عزیز و نائب برحق ایشان مشتی محکم بر دهان آنان خواهند زد و طومار آنان را برای همیشه در هم خواهند پیچاند و بدانند که با این اقدامات هرگز نمی‌توانند مقابل بیداری اسلامی وعشق نهضت امام که بر قلوب تمامی ملت‌های آزادیخواه جهان جا گرفته است ذره‌ای خدشه وارد کنند.

* دانشجویان دانشگاه الزهرا شعار "هم غزه هم لبنان، جانم فدای اسلام " سر دادند

دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) با اقامه نماز وحدت در این دانشگاه تجمعی در محکومیت توهین به ساحت امام راحل(ره) برگزار کردند.
در این تجمع که بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در محوطه زمین چمن دانشگاه الزهرا(س) آغاز شد، دانشجویان شعارهایی همچون "دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد "، "خامنه ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است "، " خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است "، " دانشجوی با غیرت، بصیرت بصیرت "، "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده "، " هم غزه هم لبنان، جانم فدای اسلام " و... سر می‌دادند.
این تجمع در مقابل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) پایان یافت.
بعد از پایان یافتن تجمع مذکور حامیان موسوی نیز که تعدادشان 80 نفر بود با برگزاری یک تجمع در محوطه دانشگاه الزهرا(س) شعارهای ضد دولتی سردادند که این تجمع نیز بعد از یک ساعت به پایان رسید.

* هزاران دانشجوی همدانی شعار "حزب فقط حزب علی رهبر فقط سیدعلی " را سر دادند

اساتید و دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا همدان بعد از ظهر روز دوشنبه 23 در تجمعی اقدام طرفداران موسوی در اهانت به ساحت مقدس امام راحل را محکوم کردند.
دانشگاهیان دانشگاه بوعلی همدان پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، از مسجد این دانشگاه با سر دادن شعارهایی چون "حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی "، "دانشجو بیدار است از آمریکا بیدار است "، "مرگ بر منافق "، "مرگ بر آمریکا " و "الله اکبر " به سمت دانشکده علوم پایه این دانشگاه حرکت کردند.
دانشکده علوم پایه همان مکانی‌ست که روز 16 آذر با اغتشاش‌آفرینی طرفداران موسوی، یکی از دانشجویان از طبقه دوم این دانشکده به پایین پرتاب شد.
پس از حضور هزاران نفری دانشگاهیان دانشگاه بوعلی در مقابل دانشکده علوم، تعداد 20 نفر از طرفدران موسوی در مقابل این دانشکده حضور داشتند که با حضور چشمگیر دانشجویان ، طرفداران موسوی صحنه را ترک کرده و از مقابل دانشکده علوم متفرق شدند.
با مستقر شدن دانشجویان و اساتید همدانی در مقابل دانشکده علوم پایه این دانشگاه،‌ حجت‌الاسلام رسمتی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی برای دانشجویان سخنرانی کرد و در پایان نیز بیانیه‌ای در محکومیت اقدام موهن طرفداران موسوی قرائت شد.

* تجمع دانشجویان دانشگاه قم با حضور حجت‌الاسلام قرائتی

دانشجویان و اساتید دانشجویان دانشگاه قم در اعتراض به اهانت به ساحت خمینی کبیر بعد از ظهر روز دوشنبه در این دانشگاه به تجمع پرداختند.
دانشگاهیان قمی تجمع اعتراض‌آمیز خود را امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر آغاز کرده و در ادامه این تجمع حجت‌الاسلام غفاری از اساتید این دانشگاه سخنانی را در محکومیت اقدام موهن طرفداران موسوی برای دانشجویان ایراد کرد.
در این تجمع که حدود 500 تا 600 نفر از دانشجویان و اساتید این دانشگاه و حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی حضور داشتند، دانشگاهیان دانشگاه قم شعارهایی چون "دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است "، "حزب فقط حزب علی رهبر فقط سیدعلی "، "اماما اماما راهت ادامه دارد "، "مرگ بر آمریکا "، "مرگ بر منافق " و . . . سر می‌دادند.
در این تجمع، 10 تا 15 نفر از طرفداران موسوی نیز با پارچه‌های سبز حضور داشته و شعارهای انحرافی سر می‌دادند.
در انتهای این تجمع، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه قم بیانیه‌ای را در محکومیت اهانت به معمار کبیر انقلاب قرائت کرد.
گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که موج واکنش‌های دانشگاهیان سراسر کشور همچنان ادامه دارد و دانشگاه‌های سراسر کشور به محلی برای اعتراض به سران فتنه و اقدامات غیرقانونی آنها تبدیل شده است.

گزارش از؛ روح‌الله چهره‌افروز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد