سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

ناگفته‌های زاکانی از مذاکرات پس از انتخابات و پرونده مالی پسران

مشروح نشست "فتنه و فرجام " در دانشگاه امام صادق(ع)؛
ناگفته‌های زاکانی از مذاکرات پس از انتخابات و پرونده مالی پسران هاشمی

خبرگزاری فارس: یکی از اعضای کمیته 6 نفره مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری با ارائه جزئیاتی از دیدارهای این کمیته با موسوی، کروبی، رضایی و هاشمی نکات مهمی را درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری و پرونده‌های مفاسد اقتصادی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی یکی از اعضای کمیته 6 نفره مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در نشست "فتنه و فرجام " که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شد به واکاوی حوادث پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری پرداخت و اظهار داشت: بسیاری از افرادی که به موسوی رای دادند، تنها به این دلیل از وی حمایت کردند که خاطرات خوبی از نخست‌وزیر دوران امام در ذهن داشتند و در واقع با حمایت از موسوی به شعارهای انقلاب رای دادند و نمی‌توان رای آنها را به معنای مخالفت با نظام تعبیر کرد.
وی افزود: موسوی حتی در شعارهای خود نیز به این مسائل تمرکز کرده و ادعا داشت که نخست‌وزیر دوران امام است و مردم نیز با همین شعارها به وی رای دادند.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در این انتخابات یک همگرایی بی‌سابقه بین سران گروه‌های مختلف شکل گرفته بود، اضافه کرد: این همگرایی به حدی بود که رقیب از درون جبهه نظام تا نیروهای ضد انقلاب را برای خود جذب کرده بود.
زاکانی برنامه‌های انجام شده در این انتخابات را سناریویی از پیش تعیین شده خواند و خاطرنشان کرد: تمام اقدامات رخ داده در این انتخابات از قبل برنامه‌ریزی شده بود و شاهد بودیم که این برنامه‌ها یکی یکی اجرا می‌شد و حتی طرح مباحثی مانند دروغ و دروغ‌گویی نیز از ابتدا مورد نظر این جریان بود.
وی ادامه داد: این جریان از کاندیداهای مختلف استفاده کرد تا بتواند به هر شکلی از آرای احمدی‌نژاد کم کند و در نهایت یکی از گزینه‌های خود که بعدا مشخص شد، موسوی است را به ریاست جمهوری برساند.
این نماینده مجلس به مباحثی مانند دروغ و بحث تقلب اشاره کرد و گفت: این سناریوی از پیش تعیین شده مرحله به مرحله اجرا می‌شد. به شکلی که از ساعت 11 شب روز انتخابات پیام‌های تبریک برای موسوی صادر شد و موسوی نیز در همان شب خود را رئیس‌جمهور اعلام کرد اما از فردا که کمی از نتیجه انتخابات مشخص شده بود، این جریان بحث تقلب را مطرح کرد.

* موسوی حتی یک استدلال هم نداشت

زاکانی در ادامه به عملکرد گروه شش نفره مجلس برای بررسی حوادث مربوط به انتخابات اشاره کرد و گفت: این گروه ترکیبی از نادران، کاتوزیان، عباسپور، ابوترابی، کاظم جلالی و بنده بود که با کروبی و رضایی، موسوی و همچنین 2 بار با هاشمی رفسنجانی دیدار کردیم.
وی افزود: اولین دیدار ما با موسوی بود که در سه‌شنبه بعد از انتخابات،‌یکساعت و نیم با وی صحبت کردیم. در آن جلسه جلالی به موسوی گفت که ترکیب این هیئت کاملا منصفانه است. نادران و زاکانی مخالف شما و حامی احمدی‌نژاد هستند. کاتوزیان مسئول ستاد اصولگرایان حامی شما بوده و عباسپور هم که از حامیان شما است. فقط رای من که دیپلمات هستم و همچنین رای ابوترابی مشخص نیست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه موسوی در آن جلسه حتی یک کلمه حرف درست وحسابی نزد، خاطرنشان کرد: بنده هم در آن جلسه به موسوی گفتم که ما در زمان تبلیغات انتخابات به بسیاری از استان‌ها سفر کرده و سخنرانی کردیم که تو رای نیاوری. اما حالا می‌گویم که ما دشمن تو نیستیم. فقط تو را لایق ریاست جمهوری نمی‌دانستیم و اکنون نیز به دنبال حق هستیم و اگر مطلبی مستند داری، ارائه کن که ما به دنبال آن برویم.
زاکانی در ادامه خاطرنشان کرد: در همان جلسه بنده به موسوی گفتم که ما شما را از نیروهای انقلاب می‌دانیم چرا شما خودت را خراب می‌کنی. اگر دلیلی در خصوص تقلب در انتخابات داری، می‌توانی آن را ارائه کنی تا ما پیگیری کرده و به نتیجه برسیم اما دریغ از یک استدلال و سرخط که ما به دنبال آن برویم. البته باید بگویم که موسوی در آن دیدار خیلی نرم و آرام با ما برخورد کرد.

* نظر هاشمی شورای حکمیت غیر از شورای نگهبان بود

وی با بیان اینکه در روز بعد از این دیدار به دیدار هاشمی رفسنجانی رفتیم،‌یادآور شد: پس از آنکه ابوترابی به هاشمی گفت که دیروز با موسوی صحبت کرده‌ایم، هاشمی اعلام کرد که موسوی همه حرف‌هایش را به شما نگفته و پنهان‌کاری کرده است. چون فردای انتخابات خاتمی،‌موسوی و سیدحسن خمینی به من زنگ زده و ظهر همانروز به دفترم آمدند.
این نماینده مجلس ادامه داد: هاشمی در همان جلسه گفت که موسوی جز به ابطال انتخابات قانع نیست و البته موارد دیگری را هم خواهان شده تا دست از اعتراض بردارد.البته هاشمی در همان جلسه گفت که من به آنها اعلام کردم که از مسیر قانون حرکت کنید هر چند که آنها می‌گفتند که شورای نگهبان را قبول نداریم،‌نکته قابل توجه این است که قانونی که هاشمی به آن اشاره می‌کرد، یک شورای حکمیت غیر از شورای نگهبان بود.
زاکانی در ادامه این جلسه به بخش دیگری از سخنان هاشمی در آن دیدار اشاره کرد و گفت: هاشمی در آن جلسه چنین گفت که شرایط جامعه سخت شده است و اکنون دانشجویان به جای روحانیت به گروه‌های مرجع جامعه تبدیل شده‌اند، این 3.5 میلیونی که به خیابان آمده‌اند، به خانه‌هایشان برنمی‌گردند و بهتر است که خودمان به خواسته‌های آنها عمل کنیم.
وی با اشاره به برخی اظهارات جاسبی در ایام قبل از انتخابات مبنی بر اینکه اگر موسوی از صندوق بیرون نیاید، در جامعه نافرمانی مدنی رخ خواهد داد، اظهار داشت: در کنار این موارد باید اظهارات همسر آقای هاشمی در روز رای‌گیری را نیز مد نظر قرار داد.

* سخنان هاشمی درباره نامه به رهبری

نماینده مردم تهران گفت: البته هاشمی در خصوص نامه آتشین خود پیش از انتخابات که خطاب به مقام معظم رهبری منتشر کرده بود، نیز در آن جلسه چنین گفت که من ابتدا نامه را به دفتر آقا دادم اما چون ایشان جواب ندادند، بعد از 2 ساعت آن را رسانه‌ای کردم.
زاکانی با بیان اینکه این جریان برای موفقیت و همچنین شکست در انتخابات برنامه داشت، یادآور شد: از چند هفته قبل از انتخابات آنها فهمیده بودند که در انتخابات موفق نمی‌شوند ولی برنامه آنها این طور تنظیم شده بود که اگر موفق شدند به بهانه پیروزی به خیابان آمده و گام به گام ولی فقیه را محدود کنند. اگر هم ناکام شدند باز هم مردم را به خیابان بریزند تا از نظام امتیاز بگیرند.
وی با اشاره به برخی امکاناتی که این جریان از ماه‌ها قبل برای خود فراهم کرده بود، خاطرنشان کرد: در این زمینه تجربه‌هایی از گذشته کسب کرده بودند به شکلی که از دهه 60 هسته‌هایی را در خارج از کشور شکل داده و در انتخابات اخیر شاهد بودیم که از تمام ظرفیت خود استفاده کردند به شکلی که حتی توانستند ناطق نوری را با خود همراه کنند.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه به طرح وحدت ملی که از سوی ناطق نوری مطرح شده بود،‌اشاره و یادآور شد: در این طرح می‌خواستند لاریجانی را کاندید کنند و جالب است که حتی هاشمی رفسنجانی در مورد این طرح گفته بود که طرح وحدت ملی از سوی من ارائه نشده و لاریجانی و ناطق نوری آن را مطرح کرده‌اند.
زاکانی در این خصوص ادامه داد: لاریجانی خودش علاقه داشت که در انتخابات حاضر شود اما وی در شرایط کنونی جریان دوم خرداد را خطرناک نمی‌دانست و به همین دلیل به دنبال جذب نیرو از میان این جریان بود ولی در نهایت تمام این افراد به دنبال گزینه‌ای غیر از احمدی‌نژاد بودند.
وی همچنین در خصوص طرح وحدت رضایی نیز یادآور شد: طرحی که محسن رضایی مطرح می‌کرد این گونه بود که چند نفر با هم رقابت کنند ولی در نهایت فردی که از سوی مردم انتخاب شد، دیگران نیز به وی کمک کنند و در دولت نیز سهیم باشند.
نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: در هر صورت این جریان از تمام ظرفیت خود استفاده کرد و در فضای مجازی نهایت بهره را برد و شرایطی مناسب حال خود ایجاد کرد.
زاکانی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در پایان مجلس ششم اذعان داشتند که جریان اصلاحات ساماندهی درستی ندارد،‌گفت: ‌به همین دلیل در این سالها تلاش کردند که این ساماندهی را شکل دهند و حتی در این انتخابات شاهد بودیم که گروه‌های 20-30 نفره از اوباش نیز ساماندهی شده بود که بسیاری از آشوب‌های بعد از انتخابات از سوی آنها انجام شد.
وی همچنین یادآور شد: این جریان 16 سال دولت و تمام مناصب آن را در اختیار داشت البته در این دوره هم بسیاری از مناصب همچنان در اختیار آن جریان قرار داشت.

* تنها نظرسنجی‌های وابسته به دولت نشان می‌داد که انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه به نظرسنجی‌های انتخاباتی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی جهاد دانشگاهی که نوع نگاهش مشخص است، پیش از انتخابات نشان می‌داد که احمدی‌نژاد در دور اول پیروز انتخابات خواهد بود اما درست در روز پنجشنبه 21 خرداد 2 نظرسنجی از سوی وزارت کشور و وزارت اطلاعات که 2 نهاد وابسته به دولت بودند، منتشر شد که نشان می‌داد انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود و جالب اینکه کارشناسان شورای امنیت ملی هم بر اساس این دو نظر‌سنجی بدون توجه به سایر نظر‌سنجی‌ها جمع بندی اولیه‌ای را داشتند که انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.
زاکانی با بیان اینکه اما معلوم شد همین نظرسنجی‌ها زمینه‌ای بود که بهانه تقلب را فراهم کند، افزود: بعد از انتخابات نیز مشخص شد که در درون وزارت اطلاعات نیز جریاناتی بودند که سرخط‌هایی برای هدایت آشوب‌های بعد از انتخابات می‌دادند و این نشان می‌دهد که جریان رقیب از تمام امکانات خود استفاده کرد تا به نظام ضربه بزند.
وی همچنین به لیستی از عوامل اصلی فتنه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآور شد: عوامل خارجی و دشمنان، عوامل استحاله شدن درون نظام،‌عناصر قدرت‌طلب، عناصر بی‌بصیرت و اهل تردید که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند از مهمترین عواملی بودند که در فتنه اخیر نقش‌آفرینی کردند.

* رضایی گفت من با سایر کاندیدا فرق دارم و اعتراضات خود را قانونی دنبال می‌کنم

این نماینده مردم تهران در ادامه همچنین به دیدارهای گروه 6 نفره با هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: هاشمی در یکی از این دیدارها گفت که رضایی به من گفته که رای درست در این انتخابات 32 میلیون است و 8 میلیون دیگر ساختگی است، روز بعد که ما نزد رضایی رفتیم ابتدا وی اعلام کرد که گله‌هایی از بنده دارد که پیش از انتخابات گفته بودم هاشمی رضایی را وارد انتخابات کرده است.
زاکانی افزود: من در آن جلسه به رضایی گفتم که اکنون زمان این بحث‌ها نیست و ضمنا سوال کردم آیا شما بحث تو باید بگویی که بحث 32 میلیونی را به هاشمی گفته‌ای،‌ چگونه است؟ البته رضایی ابتدا این موضوع را رد کرد ولی بعد در استدلال‌هایی که ارائه می‌کرد چنین برداشت کردیم که این موضوع را گفته است. وی این طور استدلال می‌کرد که تا ساعت 5 بعداز ظهر تنها 17 میلیون تعرفه مصرف شده و امکان ندارد که بعد از این ساعت 21 میلیون تعرفه مصرف شده باشد که در این میان به برخی از موارد توجه نکرده بود و تنها نکته امیدوارکننده در صحبت‌های رضایی این بود که اعلام کرد من با سایر کاندیدا فرق دارم و اعتراضات خود را از مسیر قانونی دنبال خواهم کرد.
وی در ادامه این برنامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای اعتمادسازی و حفظ تمام افراد در دایره نظام اقدامات بسیاری انجام داده‌اند،‌خاطرنشان کرد: ایشان از هر ستاد 4 نفر را دعوت کردند که اعتراضات خود را بیان کنند در همان جلسه باجناق ناطق نوری به نمایندگی از ستاد موسوی اعلام کرد که از صندوق‌های رای نتیجه‌ای غیر از این خارج نمی‌شود و دانش‌جعفری نیز در آن جلسه تندترین صحبت‌ها را مطرح کرد که مثلا مقام معظم رهبری در سفر به کردستان از احمدی‌نژاد حمایت کرده است.
این نماینده مجلس ادامه داد: این صحبت‌ها به حدی تند بود که بنده بعدا به دانش‌جعفری گلایه کردم و او گفت که چون دیگران صحبت‌های خود را مطرح نکردند، من تمام صحبت‌های آنها را گفتم.
زاکانی با بیان اینکه ما امیدوار بودیم که رضایی مطالب خود را از طریق قانون پیگیری کند، اظهار داشت: قرار بر این بود که اعتراضات رضایی از طریق دانش‌جعفری به ما منتقل شود اما دانش‌جعفری جواب تلفن همراه خود را نمی‌داد و رضایی نیز در برنامه‌ای که به صدا و سیما رفته بود، تمام اتهامات را دوباره مطرح کرد اما بعد از بازشماری آراء مشخص شد که رای آنها کمتر از میزان اولیه بود و به همین دلیل رضایی با تنظیم نامه‌ای حق نداشته خود را بخشید.

* حاضر بودیم تمام صندوق‌های مورد ادعای کروبی را بازشماری کنیم

وی در ادامه به دیدارهای این گروه 6 نفره با کروبی اشاره کرد و یادآور شد: در این خصوص اولین نکته جالب این بود که کرباسچی که مسئول ستاد کروبی در انتخابات بود، ولی در انتخابات به موسوی رای داده بود، در دیدار ما با کروبی در ستاد وی بود و این نشان می‌دهد که این جریان یک تقسیم کار انجام داده بود.
نماینده مردم تهران همچنین به برخی اظهارات کروبی در آن دیدار اشاره کرد و گفت: کروبی هم بحث تقلب را مطرح کرد و مدعی شد که در دوره قبل بیش از 4 میلیون رای داشته که در این دوره به 350 هزار تنزل یافته است. وی در این خصوص چنین استدلال می‌کرد که در دوره گذشته در فلان صندوق بجنورد 200 رای داشته که این رای در این دوره نیز تکرار شده اما در 700 صندوق دیگر تنها حدود 4500 رای کسب کرده است که ما اعلام کردیم که حاضریم همه 700 صندوق را بازشماری کنیم.
زاکانی با بیان اینکه فرآیند شمارش آرا و ارائه گزارش آن کاملا مشخص است، تصریح کرد: بعد از شمارش آرا مأخوذه هر صندوق در 5 برگه نوشته می‌شود و نمایندگان حاضر در محل نیز پای برگه‌ها را امضا می‌کنند، یکی از این برگه‌ها در صندوق قرار می‌گیرد، 2 تا به وزارت کشور ارسال می‌شود و 2 برگه دیگر نیز برای شورای نگهبان فرستاده می‌شود. بنابر این اختلاف آمار که در حین شمارش آرا در وزارت کشور و شورای نگهبان مشاهده می‌شود نمی‌تواند معیار قرار گیرد و باید اختلاف موجود در نتیجه نهایی را مورد نظر قرار داد.
زاکانی با بیان اینکه این انتخابات به تقابل نماد اشرافیت با نماد مظلومیت تبدیل شده بود، اظهار داشت: در این انتخابات شاهد مشارکت 95 درصدی مردم در روستاها بودیم و جالب اینکه 90 درصد آرا همین روستائیان به احمدی‌نژاد اختصاص داشت و در جریان رقیب فقط در شهر تهران آنهم با استفاده از برخی ترفندهای خاص توانسته بود برای خود رای قابل ملاحظه‌ای جمع کند.
وی در ادامه همچنین به ماجرای کهریزک اشاره کرد و گفت: بسیاری در آن ماجرا به اعتراضات ما انتقاد می‌کردند اما ما معتقد بودیم که عده‌ای خودسر در این ماجرا عمل کرده و اشتباهاتی انجام داده بودند که نظام باید با این غده‌های چرکین برخورد می‌کرد.

* در حکم کمیته 6 نفره مجلس تبریک به رییس جمهور منتخب خط خورده بود

این نماینده مجلس با بیان اینکه فتنه اخیر شعبه‌های زیادی داشت و بسیاری را دچار خود کرده بود، یادآور شد: در روزهای بعد از انتخابات می‌خواستند احکام اعضای کمیته 6 نفره مجلس را بنویسند، ابتدا این حکم با تبریک انتخابات ریاست جمهوری شروع می‌شد ولی بعدا بنده دیدم که این تبریک را حذف کردند در همان زمان به کاتوزیان گفتم که چرا این کار را کرده‌اید؟ که وی گفت من این کار را نکرده‌ام. یکی از نزدیکان آقای لاریجانی تبریک را خط زده است. بنده به آن فرد نیز تذکر داده و سوال پرسیدم که چرا چنین کاری کرده‌ای که او در پاسخ به من گفت که در انتخابات تقلب شده است. البته جالب توجه است که این افراد در همانروزی که حامیان موسوی به راهپیمایی در میدان انقلاب تا میدان آزادی آمده بودند در مجلس خوشحالی می‌کردند.

* ماجرای 50-50 بودن جمعیت حامیان موسوی و مردم در نماز جمعه به نقل از هاشمی

زاکانی اضافه کرد: نکته دیگر این است که بعد از روز قدس،‌هاشمی رفسنجانی در جایی اعلام کرده بود که جمعیت افراد در روز قدس 50-50 بوده است یعنی نصف جمعیت حاضر را حامیان موسوی تشکیل داده بودند در حالی که بالاترین تخمین‌ها از جمعیت 40-50 هزار نفری آنها خبر می‌داد. البته بعدها مشخص شد که این نکته را لاریجانی به هاشمی رفسنجانی انتقال داده است.
وی در ادامه به دیدار سران سه قوه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: در آن دیدار مقام معظم رهبری در خصوص این مسئله از لاریجانی سوال پرسید که لاریجانی آن را رد کرد، حضرت آقا نیز به وی گفت که هاشمی گفته که لاریجانی این مسئله را به من منتقل کرده است که لاریجانی هم در ادامه به توجیه این مسئله پرداخت که این نشان می‌دهد شرایط فتنه بسیار سخت بوده و بسیاری را با خود درگیر می‌کند.

* دیدار مهدی هاشمی رفسنجانی با علما

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین به مواضع برخی از علما در حوادث اخیر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در دیداری نزد آقای جوادی آملی رفته بودیم که در انتهای این دیدار ایشان به ما گفت که قبل از شما مهدی هاشمی پیش ما بود.یعنی این افراد همواره نزد علما می‌روند و تلاش می‌کنند اخبار را از نگاهی خاص و به نفع خود به علما منتقل کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی مهمترین نکته شفاف‌سازی و بصیرت‌بخشی در دورن نظام است که در این مسیر ابتدا باید از مسئولین نظام شروع کرده و در ادامه آن را به عموم مردم منتقل سازیم.
وی افزود: این شفاف‌سازی همان کاری است که مقام معظم رهبری در طول این مدت انجام داده‌اند، چون این افراد که به نتیجه انتخابات اعتراض می‌کنند یا نمی‌دانند معنای تقلب چیست و یا نمی‌توانند بفهمند که 11 میلیون چقدر می‌شود.

* مشایی و رحیمی از جنس انقلاب نیستند اما شعارهای انقلابی می‌دهند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این شرایط نهایتا نظام یک پوسته جدید می‌اندازد، گفت: در این میان ما باید تلاش کنیم که کمترین ریزش را داشته باشیم، یک روز شاهد بودیم که چند صد هزار نفر به خیابان آمدند اما نظام با آنها مدارا کرد و خشونت‌های آن روز نیز توسط گروه کوچکی از درون همان جریان آغاز شد. اما در ادامه که روشنگری در دستور کار نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت کار به جایی رسید که در 13 آبان نهایتاً جمعیت آنها به 6 تا 7 هزار نفر تقلیل یافت.
زاکانی همچنین تصریح کرد: این ریزش جمعیتی نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی در بخش امنیتی و مهار موفق بوده اما در بخش تبلیغی باید اذعان کنیم که چندان موفق نبودیم و صدا و سیمایی که از یک صندوق 800 تایی آن، 750 رای موسوی خارج می‌شود در این زمان ضعیف عمل کرده است.
وی در ادامه حضور افرادی مانند مشایی و رحیمی که از جنس انقلاب نیستند اما شعارهای انقلابی می‌دهند را خطر پنجم در شرایط فتنه خواند و تصریح کرد: آن چیزی که مهم است اصول و اصولگرایی است که باید روی آن بیایستیم و تلاش کنیم که آگاهی جامعه را بالا ببریم، ما باید تلاش کنیم که در این مسیر خسته نشویم چون برطرف کردن این فتنه‌ای که در کشور ایجاد شد، زمان زیادی را می‌طلبد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه این حوادث به نگاه‌های خارجی به نظام جمهوری اسلامی نیز ضربه وارد کرد، گفت: در این حوادث برخی تلاش کردند که به اسلامیت و جمهوریت خدشه وارد کند و رفع این موارد نیاز به کسب آگاهی و همچنین انتقال آن به سایرین دارد.
زاکانی با اشاره به نقش دانشجویان در این ماجرا یادآور شد: در حوادث اخیر علاوه بر جریان دانشجویی تلاش شد که اساتید دانشگاه‌ها را نیز به مقابله با نظام بکشانند و تعدادی از روحانیون را نیز در این مسیر جذب کردند، به همین دلیل باید با ایستادگی خود تلاش کنیم این ضربات را جبران کرده تا با پوست‌اندازی نظام شاهد اسلام ناب در نظام انقلاب اسلامی باشیم.

* در مقابل هر فردی که بخواهد به ریشه نظام ضربه بزند، ایستادگی می‌کنیم

وی در ادامه این برنامه در پاسخ به سوالی درخصوص شکایت از رحیمی یادآور شد: بنده و آقایان توکلی و نادران این مسئله را دنبال می‌کنیم اما تا کنون تلاش کرده‌ایم که رسانه‌ای نشود، ولی به هر حال با کسی تعارف نداریم، نظام جمهوری اسلامی نظام پاکی‌ها است و اگر فردی در آن مشکل داشته باشد نمی‌تواند محور قرار گیرد.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه این مسئله هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: ما این مسئله را دنبال می‌کنیم اما تا زمانی که به نتیجه نهایی نرسد، ممکن است رسانه‌ای کردنش به ضرر دولت باشد به همین دلیل زیاد در این مورد صحبت نمی‌کنیم.
زاکانی با تاکید بر اینکه همواره باید بر اصول توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این خصوص به همگروهی و هم حزبی بودن توجه نداریم و اگر فردی در مجموعه خودمان نیز مشکلی داشته باشد تلاش می‌کنیم آن را حل کنیم، اگر در مقابل حل این مشکل ایستادگی شود،‌ علنی کردن مسئله به این برمی‌گردد که منجر به ضربه زدن به نظام نشود، اما اگر علیرغم همه این موارد فردی بخواهد به ریشه نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند در مقابل او می‌ایستیم و تمام دعوای ما با مشایی از همین جنس است.
وی در ادامه با بیان اینکه اکنون 3 سال و نیم است با دادستان تهران نیز دعوا داریم، یادآور شد: ایشان دوست و همکار من در هیئت منصفه مطبوعات بودند اما در مجلس هفتم مشاهده کردم که به راحتی دروغ می‌گوید و تهمت می‌زند و من از همان زمان می‌دانستم که وی به نظام ضربه خواهد زد هر چند که بسیاری اعتقاد داشتند که کارهای خوبی هم انجام داده است.

* در حوادث اخیر برخی عناصر که در بطن ماجرا قرار داشتند، به دنبال براندازی نظام بودند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه انتخابات اخیر را تاچه میزان تدارکی برای براندازی نرم جمهوری اسلامی می‌دانید،‌تصریح کرد: قبول دارم که در این انتخابات یک لایه‌های خاصی به دنبال براندازی نظام بودند اما عمده افرادی که به موسوی رای دادند، چون وی را نخست‌وزیر دوران زعامت حضرت امام می‌دانستند به وی رای دادند، ولی اگر از ابتدا می‌دانستند که موسوی قرار است در مقابل نظام بایستد، هرگز به او رای نمی‌دادند.
زاکانی با بیان اینکه اکنون مشخص شده که شعارهای موسوی کف روی آب بود، ادامه داد: باید اذعان کرد که تمام رای‌دهندگان به موسوی مخالف نظام نبودند بلکه تعدادی از آنها مخالف احمدی‌نژاد بوده و بسیاری نیز به خاطره‌های خوبی که از موسوی در دوران نخست‌وزیری داشته‌اند رای دادند و تنها عده کمی بودند که به دنبال مقابله با نظام جمهوری اسلامی بودند و همان عده معدود نیز بعد از انتخابات به آشوب و اغتشاش پرداختند.
وی در ادامه تاکید کرد: در این شرایط و با وضعیتی که مشاهده می‌شود هر روز ارزش جایگاه و مصداق ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی بیش از گذشته مشخص می‌شود.
عضو فراکسیون اصولگرایان همچنین به جریان دوم خرداد اشاره کرد و گفت: تجربه هشت سال در دوم خرداد نشان داد این جریان یک روکش جامعه مدنی داشت و در بطن آن حرکت گام به گام به سوی نفی اسلامیت نظام انجام می‌شد. در حوادث اخیر نیز برخی عناصری که در بطن ماجرا بودند به دنبال براندازی نظام بودند.

* انتقال متهمان به بازداشتگاه کهریزک تنها با دستور مرتضوی ممکن بود

زاکانی در ادامه این جلسه در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص ماجراهای کهریزک یادآور شد: بازداشتگاه کهریزک اساسا برای اراذل و اوباشی ساخته شده بود که امکان نگهداری آنها در زندان‌های عادی وجود نداشت.
وی ادامه داد: بنابر گفته‌های هاشمی شاهرودی انتقال متهمان به این بازداشتگاه تنها با دستور مرتضوی ممکن بود و اظهاراتی که اخیرا وی در این خصوص داشته را باید فرار به جلو دانست.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه بعد از انتخابات تعدادی از دستگیر شدگان را به بازداشتگاه کهریزک منتقل کرده بودند افزود: در این خصوص نامه‌ای به مقام معظم رهبری رسید که ایشان فورا دستور رسیدگی داده و اعلام کردند که این افراد را از بازداشتگاه کهریزک برگردانید، البته جالب است که 2 سال قبل نیز گروهی از بازداشتگاه کهریزک بازدید کرده و در گزارش خود اعلام کرده بودند که اوضاع این بازداشتگاه مساعد نیست و در آن برخوردهای بدی با زندانیان صورت می‌گیرد و آنها را کتک می‌زند که مقام معظم رهبری نیز 4 بار در این مورد دستور داده بودند که حق زدن زندانیان را ندارند.
زاکانی با بیان اینکه زدن اسرا شیوه صدام است و حتی در زمان جنگ تحمیلی نیز با اسرای عراقی بداخلاقی نمی‌شد، ‌خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بعد از دریافت گزارش از کهریزک دستور دادند که این افراد را از کهریزک خارج کنند و حتی اگر بازداشتگا‌ه‌های دیگر ظرفیت ندارند، آنها را آزاد کنند.
وی با تاکید بر اینکه معتقدم مرتضوی یک عنصر نامطلوب است که به سادگی با دوم‌خردادی‌ها هماهنگ می‌شود، ادامه داد: در مجلس هفتم ما از قوه قضائیه تحقیق و تفحص کردیم اما زمانی که می‌خواستیم آن را در صحن علنی قرائت کنیم، دوم خردادی‌ها در مجلس آبستراکسیون کرده و اجازه قرائت را ندادند.
این نماینده مجلس در ادامه به گزارشی که 2 سال قبل از بازداشتگاه کهریزک تنظیم شده بود ‌اشاره کرد و یادآور شد: در آن گزارش به اوضاع بد بازداشتگاه و وضعیت نامناسب تغذیه اشاره شده بود، اما بعد از آن نامه‌ای با 4 امضا تنظیم شده که یکی از این امضاها مربوط به مرتضوی بود که این گزارش را با عنایت به صحت آن دروغ می‌دانست.

* ادعاهای کروبی اصلا صحت ندارد

زاکانی در ادامه با تاکید بر اینکه علیرغم وجود تمام این مسائل ادعاهای کروبی اصلا صحت ندارد، اظهار داشت: یکی از مواردی که کروبی به آن استناد می‌کرد خانمی بود که ادعا می‌کرد به پسرش تجاوز شده است، گروه تحقیق مجلس آن خانم را به مجلس دعوت کردند و وی در مجلس هم به ادعاهای خود تاکید داشت اما بعد از وی پسرش به نزد گروه آمد و اعلام کرد که مادرش مشکل روانی دارد.
وی در ادامه به یکی دیگر از نمونه‌های مورد ادعای کروبی اشاره کرد و گفت: نمونه دیگر یک خانم رزمی‌کار بود که می‌گفت به من تعرض شده است و بعد گفت منظور من این است که دست من را گرفته‌اند و من را به درون ماشین برده‌‌اند و جالب اینکه این اتفاق زمانی رخ داده بود که وی در حال درگیری و زد و خورد با ماموران نیروی انتظامی بود.
عضو فراکسیون اصولگرایان در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون مشکل ما این است که مشایی تلاش کرده تا مرتضوی را به دولت ببرد و شاهدیم که همه چیز در حضور مشایی، رحیمی و مرتضوی با هم همخوانی دارند.
زاکانی همچنین به ماجرای مرگ پزشک کهریزک نیز اشاره کرد و گفت: در آن خصوص بیان می‌کنند که وی خودکشی کرده است، اما اصل ماجرا این است که این پزشک خودش از متهمین بوده و جرمش هم رسیدگی نادرست و ارائه گزارش غلط در خصوص وضعیت بازداشت‌شدگان بود.
وی افزود: به اتهامات این پزشک نیز رسیدگی شده و به وی گفته‌اند که احتمالا حکم 5 سال زندان برایش صادر می‌شود. البته ایشان با قرار کفالت آزاد بود که با استفاده از همین فرصت خودکشی کرده است.

* مهدی هاشمی پرونده‌های جدی از سال‌های دهه 70 دارد که انشاءالله به آنها نیز رسیدگی خواهد شد

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: مفاسد اقتصادی واقعیت تلخ جامعه ما است. اکنون وضعیت به شکلی شده که مبلغ یک پرونده، 2 هزار و 800 میلیارد تومان است در حالی که پیش از این مجموع پرونده‌های یکسال حدود 200 میلیارد تومان بود.
زاکانی با بیان اینکه اصل فساد اقتصادی وجود دارد اما بعضاً با آن مبارزه‌های غلط می‌شود، ادامه داد: این مبارزه غلط باعث زیر سوال رفتن اصل ماجرا شده است، مقام معظم رهبری در پیام 8 ماده‌ای خود دقیقا مشخص کرده‌اند که در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی چه کاری باید انجام شود اما در دوره قبل، ریاست قوه قضائیه به فساد اکبر و فساد اصغر اعتقاد داشت و بیشتر نگران فرار سرمایه از کشور بود در حالی که مقام معظم رهبری در پیام 8 ماده‌ای خود به این مسئله هم اشاره کرده بود.
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تخلفات مالی فرزندان هاشمی نیز یادآور شد: مهدی هاشمی پرونده‌های جدی از سالهای دهه 70 دارد که انشاءالله به آنها نیز رسیدگی خواهد شد.
عضو فراکسیون اصولگریان مجلس در پاسخ به اظهارات یکی دیگر از دانشجویان در خصوص اعلام اسامی برخی افراد از سوی احمدی‌نژاد در مناظره‌های انتخاباتی یادآور شد: در خصوص اعلام اسامی افرادی مانند فرزندان هاشمی و ناطق که احمدی‌نژاد در مناظره با موسوی به آن اشاره کرد مقام معظم رهبری هم به این نحوه انتقاداتی داشتند.

* در مورد رئیس جدید قوه قضائیه تا امروز مسئله شائبه داری نشنیده‌ام
زاکانی در ادامه این برنامه در پاسخ به انتقادات یکی از دانشجویان به عملکرد برخی از اصولگرایان مانند لاریجانی، قالیباف و ... که آن را به ریاست قوه قضائیه نیز مرتبط می‌کرد، اظهار داشت: اگر 2 برادر شایستگی داشته باشند ریاست 2 قوه را به دست بگیرند در آن حرف و شبهه‌ای وجود ندارد. در مورد رئیس قوه قضائیه نیز بنده تا امروز چیزی نشنیده‌ام که خدای ناکرده محل شائبه باشد، ضمنا وی در سخنرانی عمومی آغاز به کار خود و عملکردی که تاکنون داشته‌اند نشان داده که به دنبال عدالت است و می‌خواهد با مفاسد برخورد کند.
وی به جلوگیری از انتشار اسامی متهمین دادگاه‌ اغتشاشات پس از انتخابات از سوی ریاست قوه قضائیه اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری به این مسئله اعتراض داشتند در حالی که ریاست قوه قضائیه برای این تصمیم به یک تبصره قانونی استناد کرده بود و مقام معظم رهبری نیز در یکی از دیدارها به ایشان تاکید کرده بودند که شما مر قانون را اجرا کنید.

* ورود ناگهانی برخی اصلاح‌طلبان نتیجه انتخاب رئیس مجلس را تغییر داد

عضو فراکسیون اصولگرایان در ادامه به ریاست علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: از ابتدا نامزد مورد نظر ما برای ریاست مجلس حدادعادل بود ولی اتفاقاتی رخ داد که در نخستین دوره اقلیت مجلس، اصولگرایان سنتی و حتی حامیان دولت به لاریجانی رای دادند و علتش این بود که دوستان حامی دولت احساس کردند که حداد می‌تواند به رقیب آنها در انتخابات تبدیل شود و به همین دلیل حداد در صحن علنی برای ریاست مجلس کاندید نشد.
زاکانی با بیان اینکه در دور اخیر نیز دوم خردادی‌ها علیرغم اعتراضاتی که داشتند به لاریجانی رای دادند، یادآور شد: کواکبیان در دور اول دو بار گفت که لاریجانی به ما قول‌هایی داده بود که به آن عمل نکرد ولی با این حال باز هم این نمایندگان به لاریجانی رای دادند. در این دوره نیز پنج نفر از افراد دوم خردادی به ناگهان برخلاف آیین نامه مجلس به کمیسیون‌های امنیت و بودجه مجلس اضافه شدند، که زمینه رضایت مجدد دوم خردادی ها را برای رای به ایشان فراهم نمود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد‌: اکنون لاریجانی رئیس قوه مقننه است و ما نیز ضمن انتقادات مطرح به ایشان باید از وی در جهت اقدامات مثبت مجلس حمایت کنیم.
این نماینده مجلس به عملکرد قالیباف نیز اشاره کرد و یادآور شد: اکنون یک دعوایی بین دولت و شهرداری وجود دارد که دودش به چشم ملت می‌رود و به همین دلیل به ماهیت آن وارد نمی‌شوم ولی معتقدم که این دو گروه نهایتا باید برای خدمت به مردم به سمت وحدت با یکدیگر بروند.
زاکانی با بیان اینکه قرار نیست در هر انتخاباتی دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب با هم رقابتی غلط بر سر ساختار نظام جمهوری اسلامی داشته باشند، اظهار داشت: بعد از انتخابات نهم ریاست جمهوری می‌توانستیم این رقابت را درون‌گروهی کنیم و افرادی مانند احمدی‌نژاد، لاریجانی، رضایی، قالیباف، توکلی، حداد عادل که در راس نهادهای تاثیرگذار در کشور بودند، باید یک رقابت برای خدمت‌ به مردم با نگاهی جریانی را آغاز می‌کردند، اما متاسفانه این رقابت به تخاصم کشید.

* احمدی‌نژاد را به امثال موسوی ترجیح می‌دهیم

وی در ادامه در پاسخ به اظهارات یکی از دانشجویان که خطر اصلی شرایط کنونی را حضور افرادی مانند مشایی و رحیمی در کنار احمدی‌نژاد می‌دانست، تصریح کرد: بنده در این جلسه عواملی را ذکر کردم که پنجمین عاملش افراد سودجو بود، رحیمی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نهم از هاشمی حمایت می‌کرد و معتقدم که وی هنوز هم زد و بندهایی با آنها دارد با این حال باید توجه کنیم که بالاترین اصل نظام جمهوری اسلامی ولی فقیه است که همواره ضامن بقای جمهوریت آن بوده است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: در دوره‌ای که امثال مهاجرانی می‌خواستند دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی را برخلاف قانون تمدید کند، ولی‌فقیه در مقابل این اقدامات ایستاد.
زاکانی با تاکید بر اینکه ما احمدی‌نژاد را به امثال موسوی ترجیح می‌دهیم،‌خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که خواسته ما از احمدی‌نژاد چیست؟ و کاملا مشخص است که برخی افرادی که در اطراف احمدی‌نژاد هستند به نظام ضربه می‌زنند و تاکنون نیز ضربه‌های زیادی را وارد کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در این شرایط ما از دو سمت ضربه می‌خوریم، افزود: یک ضربه از سوی عوامل فتنه وارد می‌شود و ضربه دیگر را افرادی می‌زنند که با تابلوی اصولگرایی برخی اقدامات نادرستی را انجام می‌دهند و باید اذعان داشت هر دو این جریانات خطرناک هستند.
نماینده مردم مجلس در پایان اظهار داشت: متاسفانه این افراد با نام اصولگرایی مواردی را در ذهن مردم ایجاد می‌کند که ما باید برای برطرف کردن آن سال‌ها تلاش کنیم و خطر بالفعل دیگر نیز وجود عناصر دوم خردادی است که امیدواریم همه این مشکلات برطرف شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد