سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

وطن فروشی کن، جایزه بگیر


وطن فروشی کن، جایزه بگیر (خبر ویژه)

مجلس اعیان انگلیس در پوشش یک موسسه مجعول و بی نام و نشان به شیرین عبادی جایزه داد. عبادی با حضور در مجلس اعیان، جایزه موسسه ای به نام خدمات بین المللی حقوق بشر را از لردهای انگلیسی دریافت کرد. این وکیل سلطنت طلب نیز به عنوان ادای دین، متنی از پیش نوشته شده حاوی اتهامات همیشگی بی.بی.سی و وزارت خارجه انگلیس علیه جمهوری اسلامی را قرائت کرد. عبادی به عنوان مهره ای سلطنت طلب در خدمت رژیم پهلوی قرار داشت و در مطبوعات آن روزگار از کشتار ملت مسلمان ایران به دست رژیم حمایت کرد اما طی سال های اخیر طرفدار دموکراسی و حقوق بشر شده و با دریافت جایزه های بی ارزش، به مدلی برای خیانت و دریافت مزد متقابل تبدیل شده است. عبادی در مواضع سال های اخیر خود هرگز از مواضع آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی تخطی نکرده و به عنوان مثال در چالش هسته ای همواره از تحریم ایران و تعطیلی برنامه هسته ای جانبداری کرده است. انگلیسی ها در حالی با عناوین حقوق بشر و دموکراسی بازی می کنند که از ناقضان اصلی حقوق بشر و دموکراسی در مناطق مختلف جهان طی 2 قرن اخیر قلمداد می شوند. محافل غربی طی 9-8 ماه اخیر بر تعداد جایزه های اعطایی به عناصر ضد انقلاب به ویژه با محوریت زنان و هنرمندان افزوده اند.


*
تواضع یا ترس از رسوایی سایت رسمی حزب مشارکت ادعا کرد به خاطر پرهیز از خود تبلیغی، خبر اعطای جایزه به سردبیر سابق این سایت توسط مقامات آلمانی را سانسور کرده است. نوروز در واکنش به خبر ویژه دیروز کیهان ادعا کرد حنیف مزروعی شخصاً تصمیم به این کار (سانسور خبر) گرفته چرا که آن را نوعی خود تبلیغی قلمداد می کند. سایت مشارکت در واکنش طولانی و توام با آسمان و ریسمان کردن خود بالاخره توضیح نداده که پروژه دروغین کشته سازی و رساندن آمار کشته های حوادث پس از انتخابات به 72 تن از کدام محافل خط می گرفته و چرا افراد زنده ای چون ترانه موسوی، سعیده پورآقایی، احمد کارگرنجاتی، محسن ایمانی و... را به عنوان مقتول جا زده و بر سر قبرهای بی جنازه شیون سر داده است. نوروز اعلام کرده که حنیف مزروعی از 23خرداد (فردای انتخابات) زندگی مخفیانه را آغاز کرده اما توضیح نداده که نامبرده چرا بلافاصله پس از انتخابات مفقود شده و با چه واسطه هایی سر از اروپا درآورده است. با وجود متواری شدن حنیف مزروعی و ادعای سایت نوروز مبنی بر کناره گیری وی از سردبیری سایت، به نظر می رسد نامبرده همچنان سایت را اداره می کند و پاسخ اخیر نیز از سوی خود وی صادر شده است.


*
انگلیس و آمریکا سنگ پا را هم از رو بردند وزیر خارجه انگلیس و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پس از معرکه گیری عناصر ورشکسته در دانشگاه از آنها حمایت کردند. ایان کلی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با دلداری دادن به عناصر آشوب طلب، گفت: آنها بدانند صدایشان شنیده می‌شود و اقدامات سرکوبگرانه دولت ایران علیه مردمی که برای حقوق دموکراتیک تلاش می کنند از دید آمریکا پنهان نیست. وی همچنین قانون شکنی، فحاشی، تخریب مراکز اداری، ضرب و شتم دانشجویان انقلابی و... را اعتراض مسالمت آمیز توصیف کرد و مدعی شد: برخورد با این حرکت ها بی اعتنایی به حقوقی است که در قانون اساسی ایران گنجانده شده است. دیوید میلیبند وزیر خارجه رژیم انگلیس هم با حمایت از اغتشاشگری در دانشگاه، گفت: ما نگران برخوردها هستیم و از مقام های ایرانی انتظار داریم آزادی های شهروندان را رعایت کنند نه این که آن را سرکوب کنند. گفتنی است دولت های آمریکا و انگلیس نقش اساسی را در کودتای 28 مرداد 1332، تعطیلی قانون اساسی مشروطه، بازگرداندن محمدرضا پهلوی به قدرت و استمرار 25 ساله استبداد در ایران داشتند. جنایت روز 16 آذر 1332 و شهادت مظلومانه 3 دانشجوی ایرانی، به دنبال اعتراض دانشجویان به این حرکت استعماری صورت گرفت. آمریکا و انگلیس هرگز توضیح نداده اند که چرا در آن 25 سال از رژیم فاسد، مستبد و جنایتکار پهلوی حمایت کردند. آنها پس از پیروزی انقلاب همواره سعی کرده اند مقابل نظام برآمده از مبارزات ملت ایران سنگ اندازی کنند. انگلیسی ها البته سابقه ای یکصد ساله در نقض حقوق و قوانین اساسی ایران دارند. رسانه های فارسی زبان آمریکایی و انگلیسی سرمایه گذاری گسترده ای برای ایجاد اغتشاش و آشوب در 16 آذر انجام داده بودند که سرشان به سنگ خورد. اما ظاهرا باید گفت رو که نیست، سنگ پاست!


*

چامسکی: اوباما همان بوش است دیگر نباید به شعار تغییر امید بست نوام چامسکی از منتقدان آمریکایی که تا پیش از این از اوباما حمایت می کرد، گفت: اوباما همان بوش است و شعار تغییر وی شعاری بی محتوا است. وی در گفت‌وگو با روزنامه گاردین اظهار داشت: اوباما در سیاست خارجی دنباله رو بوش شده و بسیاری از مردم در آمریکا و در جهان سوم را که به شعار تغییر او امید بسته بودند، مأیوس کرده است. اکنون شعار تغییر به یک شعار بی محتوا تبدیل شده است. چامسکی از شکاف میان افکارعمومی و سیاستمداران آمریکا به ویژه در عرصه سیاست خارجی خبر داد و گفت: این شکاف رو به تزاید است مخصوصاً به این دلیل که حمایت های آمریکا در اسرائیل به خاطر نفوذ لابی صهیونیستی روبه تشدید است. چامسکی معتقد است عدم توجه کافی به آمریکای لاتین، از سوی کاخ سفید به منافع آمریکا در منطقه ضربه زده است. گفتنی است چامسکی در مبارزات انتخاباتی سال گذشته آمریکا از اوباما حمایت کرده بود.


*
کمونیست فرسوده و پنبه دانه فرسایش جمهوری اسلامی ارگان رسمی سازمان سیا از طریق یک مستخدم رسمی خود برای عناصر مخالف تعیین تکلیف کرد و از آنها خواست جذب جمهوری اسلامی نشوند. حسین بشیریه از عناصر سابق مارکسیست که پس از فروپاشی شوروی جذب مدل های غربی شد، پس از اخراج از دانشکده حقوق دانشگاه تهران به آمریکا رفت و در پوشش عضویت در دانشگاه سیراکیوز، فعالیت های ضد انقلابی را از سر گرفت. وی در گفت‌وگو با رادیو فردا می‌گوید: تکلیف اپوزیسیون در شرایط فرسایش رژیم این است که از جذب و حل در درون ساختار پرهیز کنند و به ادامه گفت وگو درباره نقاط اصلی ضعف حاکمیت به ویژه عدم مشروعیت آن بپردازند! وی خواستار هجمه به اسطوره های اقتدار و مشروعیت جمهوری اسلامی نظیر عدالت، اخلاقی و دینی کردن سیاست، مبارزه با امپریالیسم و جمهوریت(سلطنت زدایی) شد و در کنار آن بر تصرف مناسک رسمی(دکترین دیکته شده سازمان سیا و اجرا شده توسط عناصری نظیری موسوی و...) تاکید کرد و گفت: تصرف مراسم و مناسک رسمی از جانب گروه های مخالف، فرصت بسیج گری حکومت را سلب می کند. بشیریه همچنین با دعوت به نفاق مضاعف و سکوت درباره سوابق عناصری نظیر موسوی و کروبی، گفت: یک نکته اساسی از حیث عملی که معمولاً مورد غفلت خام اندیشان بویژه در بین اپوزیسیون خارج از کشور واقع شده است این است که در شرایط فرسایش ساختار اقتدار، مسئله اصلی کارکرد و فایده و نقش افراد، گروه ها و احزاب در فرایند فرسایش است نه ماهیت عقاید و ایدئولوژی و یا حتی تعلقات گذشته آنها با حکومت. تحول سیاسی در شرایط فرسایش نیازمند ائتلاف نیروها و نهایتا دو قطبی شدن جامعه سیاسی است. وی همچنین خواستار محدود کردن حمله به هسته قدرت در ایران برای جابجا کردن لایه های پیرامونی قدرت و فراهم کردن امکان همکاری اپوزیسیون با طیفی از این لایه های پیرامونی شد؛ روشی که عناصر منافق در قبال کسانی چون هاشمی رفسنجانی و برخی چهره‌های درون نظام در پیش گرفتند. مصاحبه یک مدعی سابق چپ کمونیستی با ارگان رسمی سازمان سیا و ارائه رهنمودهای عملیاتی برای براندازی به نیابت از سازمان جاسوسی شیطان بزرگ، از آن نکات عبرت آموز است و جالب این که عناصری از این دست شعار آزادی اندیشه و لزوم نقد و انتقاد را هم در اظهارات خود سر می‌دهند.


*
کلک مرغابی رسانه‌های آمریکایی و ضدانقلاب برخی رسانه های بیگانه و ضدانقلاب، تصاویر تجمع بزرگ و ضدآمریکایی دانشجویان انقلابی در دانشگاه تهران را به جای تجمع کم رونق و سردرگم عناصر افراطی طرفدار آمریکا منتشر کردند! روزنامه های نیویورک تایمز آمریکا و الشرق الاوسط سعودی در کنار برخی خبرگزاری های غربی روز 16آذر ترجیح دادند عکس های تجمع ضد آمریکایی دانشجویان مسلمان را با عنوان "معترضان به جمهوری اسلامی " منتشر کنند. برخی دیگر از این رسانه ها با مشاهده کم رونقی تجمعات اغتشاش طلبان، عکس های آرشیوی مربوط به روزهای پس از انتخابات و حتی مربوط به حوادث تیرماه 78 را به عنوان عکس های خبری روز منتشر کردند تا مجبور نشوند به شکست کامل پروژه چند هفته اخیر در راه اندازی آشوب اعتراف کنند. در تجمع ضد استکباری دانشجویان مسلمان دانشگاه تهران بیش از 7 هزار نفر شرکت کرده بودند که شعار می‌دادند: مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، دانشجو بیدار است- از آمریکا بیزار است، خونی که در رگ ماست- هدیه به رهبر ماست، هیهات منا الذله، موسوی- اسرائیل پیوندتان مبارک و...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد