سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

دادستان تهران باید به موضوع مهدی هاشمی رسیدگی و او را احضار کند

دادستان کل کشور:

دادستان تهران باید به موضوع مهدی هاشمی رسیدگی و او را احضار کند
دادستان کل کشور تاکید کرد: دادستان تهران باید به موضوع مهدی هاشمی رسیدگی و او را احضار کند و ازهمین جا از دادستان تهران می خواهیم و ما نیز این مساله را دنبال می کنیم که اگر پرونده ای هست اقدام کنند و زودتر هم نتیجه آن را اعلام کنند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار قضایی و حقوقی ایرنا حجت الاسلام و المسلمین "غلامحسین محسنی اژه ای" دراولین نشست مطبوعاتی خود با حضور خبرنگاران رسانه های داخلی درپاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی براینکه "با توجه به توصیه های دادستان تهران برای بازگشت مهدی هاشمی رفسنجانی و نیز اظهارات چندی پیش پدر وی مبنی براستقبال از احضار فرزندش به مراجع قضایی برای روشن شدن موضوع، هنوز او به ایران بازنگشته است"، گفت: "نباید جایگاهها مانع از رسیدگی به اتهامات افراد شود و تفاوتی نمی کند که کسی که اتهام متوجه اوست، پسر آقای هاشمی رفسنجانی است یاخیر."
وی اضافه کرد: "اگر ثابت شد اتهامی متوجه وی است، او باید مجازات شود و حتی مجازاتش باید شدیدتر از مردم عادی باشد اما اگر اتهامی محرز نیست و متوجه وی نیست، آن را نیز سریع تر اعلام کنند. چرا باید سالها در میان مردم این مطرح باشد که اتهاماتی متوجه مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و کسی به آن رسیدگی نمی کند."
وی از سیستم انتظامی و امنیتی کشور خواست اگر مدرکی دراین زمینه دارند، به دادستانی ارائه کنند تا تکلیف این پرونده هرچه زودتر مشخص شود.
محسنی اژه ای درعین حال گفت: اگر من قاضی باشم و اتهامی درمورد مهدی هاشمی ثابت شود، او را شدیدتر از دیگران مجازات می کنم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اکنون "چهره دشمن و قانون شکنان برای ما روشن شده است"، هشدار داد: از امروز به بعد اگر کسی خلاف امنیت مردم و جامعه برخورد کند، هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت و به شدت با او برخورد می شود.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران از خانواده ها خواست مراقب فرزندان خود باشند تا فریب رسانه های بیگانه و شعارهای دوگانه را نخورند واگر احیانا فریب خوردند، از کسی گلایه نکنند بلکه ازخودشان گلایه کنند.
محسنی اژه ای همچنین تاکید کرد: از نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی خواسته شده است بیش از این به قانون شکنان و کسانی که نظم و امنیت جامعه را برهم می زنند، مهلت داده نشود.
محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی درباره علت برگزاری دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات که ابتدا علنی و پس از آن غیرعلنی برگزار شد، گفت: برای قرائت کیفرخواست دادستان وقت تهران و روشن شدن ماهیت قضیه و نیز بیان اظهارات برخی متهمین این دادگاهها ابتدا علنی برگزار شد اما وقتی نوبت به کیفرخواست های انفرادی متهمان رسید، قاضی تشخیص داد جلسات دادگاه غیرعلنی باشد.
وی با بیان اینکه "ممکن است قاضی تشخیص دهد جلساتی از دادگاهها علنی برگزار شود"، گفت: علنی بودن دادگاه به این معناست که ممنوعیتی برای شرکت افراد درآن جلسه دادگاه به اندازه ظرفیت فضای دادگاه وجود ندارد و غیرعلنی بودن نیز به این معناست که افراد غیرمرتبط نمی توانند دراین دادگاهها شرکت کنند.
محسنی اژه ای درادامه پاسخ به سوال خبرنگار "پرس تی وی" مبنی براینکه آیا محاکمه سران اغتشاشات در دستور کار قوه قضاییه هست یا خیر گفت: ما موظف به دفاع از حقوق عامه هستیم و اگر دادستان تهران نسبت به ظلمی که به نظام و مردم می شود، کوتاهی کند، تعقیب می کنیم.
وی افزود: اینکه عده ای خلاف قانون بیایند به نظم شهر و اموال عمومی دولتی خسارت بزنند، درنظم عمومی اخلال ایجاد کنند و موجب زحمت و ناآرامی شوند، باید با آنها برخورد کنیم و اگر دادستان حساسیت لازم را نسبت به این مسائل نداشته باشد، ابتدا به او اخطار می دهیم و اگر نیاز به بیش از تذکر باشد، اقدام می کنیم.
دادستان کل کشور با بیان اینکه "تاکنون مقداری خویشتنداری کرده ایم تا صف ها و مرزها مشخص شود و دست دشمن روشن شود"، هشدار داد: ازامروز به بعد هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت.
وی اضافه کرد: امروز با آقای جعفری -دادستان تهران- صحبت کردم و به او گفتم وظیفه ما و شماست که بیش از این به عده ای قانون شکن که آرامش و امنیت مردم را برهم می زنند و موجب ناامنی می شوند مهلت ندهیم، زیرا این امر علاوه برایجاد ناامنی، بهترین دستاویز برای دشمن است و قانون شکنان با دشمن هم نوا و همساز می شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد