سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

چهار گام برای براندازی نظام؛

ناگفته‌های حوادث پس از انتخابات دهم از زبان فرمانده سپاه استان تهران
فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: نهضت آزادی، جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، مجمع روحانیون مبارز و حزب کارگزاران اقدام به بسترسازی برای اغتشاشات و سازماندهی آن می‌کردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ علی فضلی در مراسم جشنواره شهدای فرهنگی سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ اظهار داشت: هنوز بوی شهادت در جامعه به مشام می‌رسد و شهیدانی در دفاع از انقلاب و ولایت جان‌های خود را فدا می‌کنند مانند شهدای وحدت و جنگ نرم و 41 شهید شیعه و سنی که در حادثه پیشین استان سیستان‌وبلوچستان به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: شهیدانی مانند شوشتری که در راستای ماموریت وحدت و مبارزه با حجمه‌های فکری آمریکا و همچنین احیای دین و سنت رسول خدا(ص) در این مسیر گام گذاشته‌اند به شهادت نائل شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازخوانی پرونده قبل و بعد از انتخابات پرداخت و افزود: قریب به یک دهه است که نحوه براندازی‌ها عوض شده است اما در این یک دهه بنیادهایی در آمریکا سازماندهی شده‌اند که در اقصی‌نقاط جهان به شیوه‌های مدرن و جدید حکومت‌های مختلف را عوض کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به بنیاد «جورج سوروس» اشاره کرد که در 31 کشور این عملیات براندازانه را ترتیب داده‌اند اما در 17 کشور موفق شده، در پنج کشور ناموفق مانده و در 9کشور نیز با مصالحه قدرت‌ها ختم به خیر شده است.
سردار فضلی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب در خصوص فتنه عمیق بعد از انتخابات تاکید کرد: رهبر انقلاب به خاطر پیچیدگی این فتنه آن را فتنه عمیق نامیده‌اند زیرا نیروهای خودی و غیرخودی در این مساله از هم تفکیک‌ناپذیرند و فضا غبارآلود است برای همین تشخیص دشمن از غیردشمن کار سختی است.

**افرادی پیش از انتخابات با بنیاد سورس پیوند برقرار کرده و به‌دنبال براندازی بودند

فرمانده سپاه استان تهران با اشاره به اینکه افرادی در کشور و پیش از انتخابات با بنیاد آمریکایی سورس پیوند برقرار کرده و به‌دنبال براندازی بودند، گفت: این افراد چهار لشکر سازماندهی کرده‌ بودند که یکی از آنها سازمان رای با 300 هزار عضو در تهران و 150هزار نفر در شهرستان‌ها بوده است که در ایران بستری فراهم شود که در انتخابات دهم فضا را به نفع خود تغییر دهند.
وی ادامه داد: این افراد در قالب گروه‌های مختلف از جمله گروه‌های امنیتی، اغتشاشات، کارگری، ضد تبلیغاتی و... همچنین 20 زیرگروه که همه اقشار جامعه را دربر می‌گرفت سازماندهی شده بودند.

** بسترسازی احزاب دوم خدادی برای اغتشاشات

فضلی افزود: نهضت آزادی، حزب ملی، جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مجمع روحانیون مبارز و حزب کارگزاران اقدام به بسترسازی برای این اغتشاشات و سازماندهی آن می‌کردند. در همین زمان چهار نفر از طریق شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و کار انتخابات شروع شد.

**چهار گام برای براندازی نظام

فرمانده سپاه استان تهران با یادآوری اردوکشی‌ها در زمان تبلیغات انتخاباتی توسط گروه‌های حامی نامزدهای انتخاباتی در خیابان‌ها به قصد براندازی نظام تصریح کرد: این افراد در خیابان‌ها آمدند تا چهار گام را برای این کار بردارند؛ اول گفتند تقلب بزرگی در راه است و این موضوع را از اول اسفند 87 آغاز کرده و تا پایان رای‌گیری ادامه دادند چون باید فرآیندی طی می‌شد تا مردم بپذیرند که تقلبی واقعا صورت خواهد گرفت.
وی دومین گام این افراد را تشکیل کمیته صیانت از آرا توسط محتشمی‌پور دانست و گفت: سومین مرحله القای دروغگو بودن دولت به مردم بوده است و در مرحله آخر این را به جامعه تلقین کردند که اگر موسوی رای آورد که هیچ؛ اگر رای نیاورد، باید فریاد بزنیم: «ابطال انتخابات»، و اگر ابطالی صورت نگرفت به کف خیابان‌ها آمده و آنها را مجبور به این کار بکنیم.
سردار فضلی اظهار داشت: مفهوم این حرف یعنی اگر نظام اسلامی انتخاباتی را برگزار کرده که در آن تقلبی صورت گرفته است دیگر مشروعیت ندارد بلکه دولتی که مشروعیت ندارد انتخاباتی را نمی‌تواند برگزار کند و باید بیگانگان و عقبه فتنه این انتخابات را دوباره برگزار کنند.

**گروه‌هایی بعد از ظهر روز انتخابات به موسوی تبریک گفتند

وی ادامه داد: در روز 22 خرداد قریب به 85 درصد مردم به پای صندوق‌های رای آمدند اما در ساعت 5 و 6 بعدازظهر روز جمعه که هنوز مردم در حال رای دادن بودند، گروه‌هایی به موسوی تبریک گفتند که او برنده انتخابات است. موسوی نیز 11 شب مصاحبه می‌کند و می‌گوید که براساس اخبار رسیده از ستادهای انتخاباتی اینجانب، من رییس‌جمهور هستم.

**فراخوانی 100 هزار نفری برای محاصره وزارت کشور

سردار فضلی تاکید کرد: این اتفاق یعنی اگر فردا صبح اسم میرحسین موسوی از صندوق‌ها بیرون آمد که اتفاقی نیفتاده، اما اگر احمدی‌نژاد رای آورد حتما تقلبی صورت گرفته که این اتفاق نیز افتاد و احمدی‌نژاد به عنوان رییس‌جمهور معرفی شد. آنها نیز روز جمعه 23 خرداد در فراخوانی 100 هزار نفر را جمع کردند تا وزارت کشور را محاصره کنند اما نیمه‌شب گذشته بخشی از آرا شمارش شد و نیروهای امنیتی متوجه این کار اغتشاشگران شدند و وزارت کشور قرنطینه شد. در صورتی که فقط در این وزارتخانه تجمیع آرا صورت می‌گرفت و رای‌ها در فرمانداری‌های شهرهای مختلف شمارش می‌شد.

**وقتی نتوانستند به وزارت کشور نزدیک شوند، درگیری‌های فیزیکی شروع شد

فرمانده سپاه استان تهران ادامه داد: چون نتوانستند این افراد به وزارت کشور نزدیک شوند خیابان‌های اطراف را تسخیر کردند و درگیری‌های فیزیکی شروع شد، به شکلی که سطل‌های زباله را در تهران آتش زدند و در 11 شهر دیگر کشور نیز همین ماجرا تکرار شد. مثلا در دانشگاه آزاد کرج افرادی وارد شده و برگه‌‌های امتحانی دانشجویان را پاره کردند، شیشه‌های دانشگاه را شکستند و به نیروهای انتظامی حمله کردند.
وی گفت: بعدازظهر همان روز با استاندار تهران تماس گرفتم و خواهان جلسه فوق‌العاده برای جلوگیری از حوادث احتمالی آینده در تهران شدم. استاندار نیز موافقت کرده و مرکز کنترل ترافیک را محل برگزاری این جلسه اعلام کرد.
وی افزود: زمانی که از کرج به سمت تهران در حال حرکت بودم و وارد میدان آزادی شدم، آتش و دود زیادی را در این میدان مشاهده کردم و هرچقدر به سمت میدان انقلاب نزدیک‌تر می‌شدم افرادی سطل‌های زباله و موکت‌های محل نماز جمعه را آتش زده بودند که دودی غلیظ فضای آن محل را پر کرده بود.
سردار فضلی افزود: وقتی که وارد مرکز کنترل ترافیک شدیم مانیتور بزرگ مرکز محل ورود کوی دانشگاه را نشان می‌داد. من دیدم که افرادی با موتور نیروی انتظامی در حال ورود به کوی هستند. بعضی‌ها نیز از درون کوی به سمت آنها سنگ پرتاب می‌کنند. بعضی‌ها نیز با لباس شخصی در حال بالا رفتن از میله‌های کوی دانشگاه و ورود به آنجا هستند که البته بر روی زبان‌هایشان نیز کلمه «یا زهرا» فریاد زده می‌شد. در همین حال سنگفرش خیابان کوی دانشگاه پر از تکه‌های آجر و کلوخ، همچنین شیشه فراوان بود.

**لباس‌شخصی‌ها خون به دل رهبر انقلاب کردند

فرمانده سپاه استان تهران تصریح کرد: دیدم یک کامیون حمل زباله نیز آتش زده شده است. از سردار زارعی پرسیدم موتورسواران نیروی انتظامی چرا وارد کوی دانشگاه می‌شوند؟ مگر در حادثه 18 تیر ندیدید چه فتنه‌ای به‌پا شد که سردار زارعی به من گفت: آقای (فرهاد) رهبر(رییس دانشگاه تهران) از من تقاضا کرده که به کمک آنها برویم. در همان زمان نیز خبر رسید به ساختمان سبحان حمله شده و لباس‌شخصی‌ها نیز آن حادثه عظیم را در کوی دانشگاه ایجاد کردند که خون به دل رهبر انقلاب کرد و مقام معظم رهبری فرمان پیگیری داد.

** افرادی که از کوی دانشگاه بالا رفتند، نه بسیجی هستند نه سپاهی

فرمانده سپاه استان تهران با تاکید بر اینکه دشمنان قصد داشتند که شیرینی انتخابات را به مردم تلخ کنند، گفت: در جشن پیروزی انتخابات که در میدان ولیعصر با حضور رییس‌جمهور برگزار شده بود، خبر دادند که افرادی از کوی دانشگاه بالا رفته‌اند که نه بسیجی هستند نه سپاهی. چون سپاه و بسیج سازمان‌یافته است، فرمانده دارد و کاملا مشخص هستند.
فضلی ادامه داد: در روز 25 خرداد مردم را دوباره به کف خیابان‌ها آوردند و از میدان فردوسی تا انقلاب و آزادی جمع کردند. موسوی نیز در میدان انقلاب برای آنها کمی صحبت کرد و جمعیت دوباره به سمت خیابان و میدان آزادی به راه افتاد.

**حمله به ادارات دولتی و مجتمع‌های تجاری

وی با طرح این پرسش که اگر تمام افراد شهر تهران به موسوی رای می‌دادند که در آن روز به خیابان‌ها آمده بودند، آیا دیگر جایی برای حرکت بود، گفت: مردم به سرعت صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند اما آنها در خیابان آزادی آمدند و شروع به حمله به بانک‌ها و ادارات دولتی، اماکن دولتی و مجتمع‌های تجاری به قصد برخورد فیزیکی کردند و سرقت و حمله به اموال دولتی از همان لحظه شروع شد.

**حمله به مراکز نظامی

سرتیپ فضلی تصریح کرد: در آن لحظه هنوز نظام تصمیم به برخورد با آنها نگرفته بود اما این افراد سراسیمه قصد تخریب اموال عمومی را داشتند و حتی به مراکز نظامی نیز حمله کردند؛ مانند ناحیه مقداد که با سنگ به این ناحیه حمله شد. دقایقی بعد نیز خبر رسید که به بسیج کارگری شهر تهران بزرگ نیز حمله شده اما آنها دفاع کردند.
وی با تشریح ماجرای حمله اغاتشاشگران به حوزه 113 در نزدیکی خیابان آزادی گفت: این حوزه در کوچه‌ای دونبش قرار دارد که معمولا محل نگهداری اسلحه گردان عاشورای همان منطقه است و 25 نفر برای حمله به این حوزه سازماندهی شدند.
وی ادامه داد: در این حوزه سه سرباز وجود داشتند که از اغاتشاشگران درخواست می‌کردند تا به این حوزه حمله نکنند چون باعث ایجاد مشکل برای سربازانی که فرزندان من و شما هستند می‌شد و امکان اضافه خدمت برای آنها را داشت.

**خودرویی مشکوک، تیراندازی‌کنان، مردم را به رگبار بست

فضلی تصریح کرد: افراد داخل این حوزه تویوتایی در حیاط پارک کرده بودند که آن را پشت در ورودی این ساختمان قرار دادند تا از حمله اغتشاشگران جلوگیری کنند و از نیروی انتظامی نیز خواستار کمک شدند. دقایقی بعد خبر می‌رسد که خودرو با کوکتول مولوتوف به آتش کشیده شده و در همان منطقه و نزدیکی میدان آزادی خودورویی نیز تیراندازی‌کنان که مشکوک به نظر می‌رسد مردم را به رگبار بست.
وی گفت: اغتشاشگران به حوزه حمله می کنند و تابلوی آنجا که نماد مکانی است که در آنجا خدمت می‌کنند را به آتش می‌کشند، از دیوار بالا آمده و وارد حوزه می‌شوند اما نیروها به آنها تذکر می‌دهند که این مکان محل نگهداری سلاح می‌باشد و در صورت ورود شما، ما مجاز به برخورد هستیم. اما آنها گوش نمی‌دهند و به آنجا حمله می کنند.
فرمانده سپاه استان تهران تاکید کرد: فردی که نیز از تیر چراغ برق در حال بالا رفتن بود و شال سبزی بر گردن داشت از پشت براساس مدارک و تصاویر دوربین‌های خود اغتشاشگران مورد هدف قرار می‌گیرد. پس از این ناحیه نیز هیچ گلوله‌ای به سمت آنها شلیک نشده است اما تیراندازی هوایی برای ترساندن افراد حمله‌کننده به حوزه صورت می‌گیرد و متاسفانه به طریق بسیار مشکوکی سه تا چهار نفر در این ماجرا کشته می‌شوند.

**آتش زدن جرثقیل شخصی مردم و اتوبوس واحد

سردار فضلی 63 نقطه دیگر در تهران را در همان لحظه متشنج اعلام کرد و گفت: حتی جرثقیل شخصی مردم را آتش زدند و در خیابان جناح، مسافران اتوبوس شرکت واحد را پیاده کرده و اتوبوس را نیز به آتش کشیدند. نیروی انتظامی به آن منطقه می‌آید و بین حوزه و حمله‌کنندگان فاصله ایجاد می‌کند که بعد از سه دقیقه از حضور آنها، 15 تا 20 موتور نیروی انتظامی را این اراذل به آتش می‌کشند و دوباره به حوزه حمله می‌کنند.
وی اظهار داشت: تا پاسی از شب در تهران درگیری بود و فردای آن روز بنا به دستور ماهواره‌ها و عقبه فتنه این افراد برچسب به دهان زده اقدام به راهپیمایی کردند. بعد از آن روز نیز راهپیمایی سکوت برگزار شد. فردای آن روز نیز لباس مشکی پوشیدند و به خیابان‌ها آمدند اما در تمامی این اغتشاشات حمله به بانک‌ها، ادارات و اماکن دولتی و مغازه‌ها صورت می‌گیرد.

**فرصت رهبر انقلاب به اغتشاشگران

فرمانده سپاه استان تهران با تشریح نماز پرشکوه روز 29 خرداد که رهبر انقلاب در آن به سخنرانی پرداختند، گفت: مقام معظم رهبری به اغتشاشگران فرصتی داد تا مسائل خود را از طریق قانونی حل کنند و به آنها اخطار کرد که کاری نکنند تا عقبه فتنه آنها را به مردم معرفی کرده و رسوا کنند اما امیدوار بودیم که اگر اشتباهی از آنها اگر رخ داده بود، دیگر تکرار نشود.

** فجیع‌ترین حادثه در تهران در 30 خرداد

وی با تشریح ماجرای فردای 29 خرداد ادامه داد: در روز شنبه 30 خرداد از ساعت سه بعدازظهر از پیاده‌روهای شمال به سمت جنوب خیابان ولیعصر تا میدان فردوسی حدود 15 تا 20 هزار نفر از افرادی که سازماندهی شده بودند و معلوم بود که به قصد و نیت درگیری به خیابان‌ها آمده‌اند، اغتشاشات را آغاز کردند. من نیز از مسیری عبور می‌کردم و دیدم که کف خیابان‌ها مملو از نیروهای خودی بود و اجازه تجمع به کسی داده نمی‌شد اما آنها در ایستگاه‌های مترو و عرض خیابان‌ها ایستاده بودند. حتی دختر خانمی با مشت محکم به سینه یک سرباز کوبید که آن نیز جواب وی را داد. در آن روز فجیع‌ترین حادثه در تهران به وقوع پیوست.

** 6700 سطل زباله در روز 30 خرداد آتش زده شد

فرمانده سپاه سیدالشهدا تاکید کرد: به بانک‌ها حمله شد، ایستگاه‌های مترو و ساختمان‌های دولتی، 6700 سطل زباله در آن روز آتش زده شد و بیش از 180 نقطه تهران درگیری بود. در آن روز نیز از طرف نیروهای انتظامی و بسیج شلیکی صورت نگرفت اما تیراندازی‌های مشکوکی 12 تا 13 کشته بر روی دست نظام باقی گذاشت.

**جبهه اصلاحات در روز 30 خرداد اقدام به جشن گرفتن کرده بود/عامل کشته‌ها اغتشاشگران هستند

سردار فضلی با اشاره به اینکه جبهه اصلاحات در آن روز اقدام به جشن گرفتن کرده بود، چون نظام را به چالش کشیده بودند، گفت: عامل این کشته‌ها فقط کسانی هستند که اقدام به اغتشاشات کرده‌اند زیرا نظام، انتخاباتی خوب برگزار کرده و کاری نکرده است که خود را زیر سوال ببرد اما این فتنه تا 13 آبان نیز ادامه داشت و خواب‌هایی نیز برای روز 16 آذر دیده‌اند.

**برنامه اغتشاشگران برای 13 آبان

وی با تشریح اتفاقات روز 13 آبان نیز گفت: این اغتشاشگران تمام استعداد و توان خود را در روز 13 آبان به خیابان‌ها کشاندند و برای این کار 170 نقطه در تهران را برای اغتشاشات پیش‌بینی کردند و تخمین زده می‌شود 2 تا چهار هزار نفر از اراذل به خیابان‌ها آمده بودند.

**آقای کروبی چرا با نایب امام زمان و همراه امام می جنگید؟

این فرمانده جانباز دوران دفاع مقدس با خطاب قرار دادن مهدی کروبی گفت: آقای کروبی، چرا اینقدر این ماجرا را کش می‌دهید و اقدامی می‌کنید تا دشمن شاد شود؟ اگر گذشته شما این بوده است که بر روی شکم شما آثار شکنجه دوران ستمشاهی دیده می‌شود، چرا آن را حفظ نمی‌کنید؟ مگر امروز همان کسی که نایب امام زمان بوده است و به همراه امام رحمت‌الله نیز بوده، رهبری ما را برعهده ندارد؟ چرا با وی می جنگید؟
وی همچنین با اشاره به باز کردن درهای سفارتخانه‌های خارجی بر روی اغتشاشگران و پناه دادن به آنها گفت: در روز 13 آبان همه شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل می‌دادند اما بعضی‌ها آمدند و مرگ بر روسیه و چین گفتند. ما نیز مشکلی با این شعار نداریم؛ بر آنها هم مرگ باد، اما دارید راه را عوض می‌کنید.

**بسیجیان اغتشاشات را حل کردند

سردار فضلی راه برگشت را در همان بعد از انتخابات برای بعضی افراد باز دانست و گفت: اما این افراد تمام پل‌های پشت‌سر خود را خراب کردند و در ام‌القرای جهان اسلام کاری کردند که بانوان ایرانی جرات تردد در خیابان‌ها را نداشتند اما بسیجیان که درود خدا بر آنها باد، بدون ادعا، اغتشاشات را حل کردند.

**بسیجیان استان تهران برای خاموش کردن اغتشاشات به تهران آمدند

فرمانده سپاه استان تهران با تاکید بر اینکه بعضی از نخبگان در جریان بعد از انتخابات مردود شدند، گفت: تمام بسیجیان استان تهران از پیروزکوه، دماوند، بومهن، پردیس، پاکدشت، ری، اسلامشهر، رباط‌کریم، شهریار، شهر قدس، ملارد، ساوجبلاغ، کرج و حتی از برخی دیگر از استان‌ها مانند فرزند شهید شوشتری به تهران برای خاموش کردن اغتشاشات آمده بودند.
سرتیپ فضلی با خطاب قرار دادن حاضرین در این مراسم گفت: این حادثه آتش زیر خاکستر است و می‌خواهند شایعه‌پراکنی کنند تا امید مردم را ناامید کرده و به یاس تبدیل کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد