سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

درصورت تهدید رژیم صهیونیستی اولین پاسخ به مراکز نظامی این رژیم

وزیر دفاع ایران در سوریه عنوان کرد:

درصورت تهدید رژیم صهیونیستی اولین پاسخ به مراکز نظامی این رژیم خواهد بود
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: درصورت تهدید رژیم صهیونیستی اولین پاسخ های ایران در مراکز ساخت سلاح‌های شیمیایی ، میکروبی و سلاح‌های کثیف و ممنوعه هسته ای در این رژیم خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و تبلیغات وزارت دفاع، سردار سرتیپ "احمد وحیدی" در بدو ورود به دمشق درجمع خبرنگاران به تشریح اهداف و برنامه های سفر خود و هیات بلندپایه دفاعی کشورمان پرداخت و گفت: این سفر در چارچوب مراودات جاری دو کشور و تحکیم روابط و تبادل نظر درخصوص تحولات امنیتی منطقه ای صورت می گیرد.

**هدف از سفر به سوریه تقویت همکاری ها است
وحیدی در پاسخ به سوالی درخصوص هدف سفر خود به سوریه گفت: دو کشور ایران و سوریه از اشتراکات تاریخی ، فرهنگی ، دینی و اجتماعی برخوردارند و ایران و سوریه در طول سه دهه گذشته براساس تدابیر و رهبران فقید دو کشور حضرت امام ( ره ) و آقای حافظ اسد به یک همگرایی سیاسی و راهبردی درخصوص همکاری های دوجانبه و موضوعات منطقه ای و بین المللی دست یافتند .
وی ادامه داد: سفر مقامات ارشد دو کشور نیز در چارچوب توسعه و تقویت همکاری ها صورت می گیرد و این سفر نیز در چارچوب مراودات جاری دو کشور و تحکیم روابط و تبادل نظر درخصوص تحولات امنیتی منطقه ای صورت می پذیرد.
وحیدی تصریح کرد: در این سفر همچنین مذاکره پیرامون موضوعات کاری دو جانبه و فعال سازی و سرعت بخشیدن به توافقات گذشته و شناسایی ظرفیت های جدید همکاری در مسیر توسعه و تحکیم همکاریهای دفاعی و فنی مورد بحث و بررسی طرفین قرار خواهد گرفت. معتقدیم ارتقاء و گسترش همکاریهای دفاعی و نظامی بین ایران و جمهوری سوریه ، عامل مهمی در ثبات و امنیت منطقه ای بشمار می آید .

**جمهوری اسلامی همواره پشتیبان ملت و دولت لبنان بوده است
وزیر دفاع کشورمان، لبنان را دارای موقعیت سوق الجیشی مهمی دانست و افزود: این کشور همواره در طی 60 سال گذشته مطمع نظر صهیونیست‌ها بوده و با تجاوز آشکار و روزمره از سوی رژیم صهیونیستی روبرو است .
وی تاکید کرد: آثار باقی مانده از تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها در سال 2006 هنوز در بخش های وسیعی از لبنان باقی است و بمب‌های خوشه ای دشمن صهیونیستی از مردم عادی و کشاورزان جنوب لبنان قربانی می گیرد .
وحیدی اظهار داشت: جمهوری اسلامی همواره پشتیبان ملت و دولت لبنان بوده و برای گسترش همکاری‌های دفاعی با این کشور تلاش کرده است و برای ارتقاء همکاری‌های دفاعی با لبنان آماده است .

** نقش ایران در ایجاد امنیت و آرامش در عراق دغدغه امنیت ملی جمهوری اسلامی است
سردار وحیدی تصریح کرد: ثبات و آرامش در عراق در 6 سال گذشته، بخشی از دغدغه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بوده و برای استحکام و ثبات امنیتی در عراق ، تلاشهای مستمری را بعمل آورده ایم.
وی ادامه داد: بی ثباتی و تشنج درعراق ، ریشه داخلی نداشته و به حضور اشغالگران، مداخله و تحریک برخی کشورهای خارجی مرتبط است.
وزیر دفاع خاطر نشان کرد: آرامش و ثبات در عراق به دو مؤلفه اقتدار داخلی و کاهش مداخله اشغالگران و عوامل خارجی متکی است و لذا با افزایش توان امنیتی حکومت مرکزی و تقلیل یافتن تأثیر عوامل خارجی بهبود می یابد.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی با تاکید بر این دو عامل ، از حکومت مرکزی عراق، استقلال و حاکمیت آن حمایت کرده و برای توسعه همکاری‌های دو جانبه ایران و عراق نیز آمادگی کامل دارد .
وحیدی تاکید کرد: سال 2010 که روند خروج نیروهای اشغالگر از عراق پیش بینی شده ، می تواند آغاز یک پروسه امنیت سازی پایدار درعراق تلقی شود و همکاری‌های چهارجانبه ایران، عراق، ترکیه و سوریه، پایه ای برای الگوی امنیت منطقه ای خواهد بود.

**تاثیر تعامل میان ایران، سوریه و عراق می تواند مبنایی برای تامین امنیت بیشتر منطقه باشد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مناسبات دوستانه و راهبردی ایران و سوریه می تواند به الگو و مدل موفقی از تعاملات سازنده و ثبات بخش میان کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه ارزیابی شود و ایران آمادگی دارد این نوع تعاملات را با کلیه تعاملات دفاعی ایران و سوریه عامل ایجاد ثبات در منطقه حساس خاورمیانه است و البته موازنه های مثبت را در بطن خود ایجاد می کند .
وی ادامه داد: در مورد طرح منطقه ای همکاری نزدیک ایران ، سوریه و عراق می تواند مبنایی برای تأمین امنیت بیشتر در منطقه باشد و ایجاد توسعه اقتصادی ، بازرگانی و تجاری میان این کشورها عاملی در این مسیر خواهد بود.

**آمریکا و انگلستان به دنبال تضعیف حکومت مرکزی یمن هستند
وحیدی در این گفت و گو در مورد حوادث یمن،تاکید کرد: حوادث یمن و صعده ، باید از طریق تعامل آرام و گفتمان داخلی و ملی به نتیجه برسد . مداخله در مسائل داخلی یمن و درگیریهای صعده و منطقه ای کردن این بحران ، موجب فراهم شدن حوادث غیر انسانی و ضد اسلامی و کشتار مردم بی گناه و بی ثباتی در یمن خواهد شد که بازتابهای منطقه ای نیز پیدا می کند.
وزیر دفاع تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با دامن زدن به درگیری های یمن و وارد کردن برخی کشورهای عربی به این جنگ ، مقدمات مداخله بیشتر در منطقه و ایجاد پایگاه دریایی گسترده در دهانه باب المندب را فراهم می کنند و از طریق تضعیف حکومت مرکزی یمن ، زمینه کسب امتیازات بیشتر را فراهم می نمایند.
وحیدی خاطر نشان کرد: " مساعی جمیله " باید از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به اجرا در آید و عربستان نباید بعنوان یک طرف درگیری عمل کرده و در ماه حرام به قتل عام مردم صعده و استان‌های شمالی آن بپردازد.
وی تاکید کرد: ادامه جنگ و مداخله عربستان و دیگر کشورها در این درگیری داخلی ، بی ثباتی بیشتر در داخل یمن را موجب می شود و سازمان‌های بین المللی و منطقه ای باید به وظایف انسانی و بشر دوستانه خود نسبت به آوارگان و جنگ زدگان صعده که در آستانه فصل سرما هستند، اقدام کنند .

**اختلاف دیدگاه های سیاسی در هر کشوری طبیعی است
وحیدی در پاسخ به سوالی درخصوص مسائل داخلی کشور،اختلاف دیدگاه‌های سیاسی در هر کشوری را امری طبیعی دانست و ادامه داد: این اختلاف نظر ها با برنامه ریزی و مداخله خارجی از هنجارهای طبیعی و عادی خارج شد و عناصر فرصت طلب خارجی و بعضا داخلی تلاش کردند این تمایز فکری را به تضاد بر علیه نظام اسلامی تبدیل کنند.
وحیدی تاکید کرد: همانگونه که در طی 30 سال گذشته ولایت فقیه و رهبری ضامن سلامت و وحدت کشور و نجات آن بوده ، این‌ بار نیز آثار خود را بر روند تخریب نظام بجای گذاشت و آنرا مهار کرد.
وی خاطرنشان کرد:‌ رقابت سیاسی در چارچوب نظام و رهبری و قانون اساسی موجب استحکام نظام و تأمین منافع ملی خواهد شد و بهانه و مستمسک به استکبار جهانی برای " موج سواری سیاسی " در ایران را نخواهد داد .
سردار وحیدی افزود: نخبگان و رهبران سیاسی با تغییر ادبیات و لحن خود و پیروی از منویات رهبری می توانند در مسیری سازنده عمل کنند .

**مهار روسیه از طریق همکاری به اجرا در می آید
وزیر دفاع در ادامه این گفت و گو درخصوص روابط با روسیه، گفت: نگاه به روسیه زمانی می تواند روندی با ثبات را طی کند که تعاملات روسیه از اعتمادسازی با ایران فاصله نگیرد و این اعتمادسازی از طریق همکاری شفاف و اجرای تعهدات شکل خواهد گرفت.
وحیدی ادمه داد: تجربه دوران جنگ سرد و دو دهه اخیر باید برای روس‌ها روشن باشد که صهیونیسم خط مقدم سیاست‌های فرمایشی غرب و آمریکا برای فروپاشی فدراسیون روسیه است و "مهار روسیه از طریق همکاری " به اجرا در می آید .

**رویکرد تأمین سوخت و ساخت مراکز غنی سازی امری اجباری و حیاتی است
وزیر دفاع دولت دهم ،افزود: آنچه جای تأسف دارد اینکه سازمان‌های بین المللی در سقف اهداف سیاسی غرب و قدرت‌های جهانی عمل می کنند و از استقلال حرفه ای برخوردار نیستند.
وی تاکید کرد: قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس که فاقد اجماع بود، مصداق اقدام سیاسی و غیرحرفه ای است و فراتر از قوانین آژانس و اختیارات آن است.
وحیدی تصریح کرد: این قطعنامه بجای پاسخگویی به تکالیف آژانس نسبت به تأمین سوخت هسته ای تحقیقاتی تهران با فشار آمریکا و غرب، بدنبال پیچیده تر کردن روندهای مذاکراتی و همکاری‌های فی مابین است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی بر اساس NPT منافع و حقوق خود را دنبال خواهد کرد و اگر آژانس نسبت به تکلیف خود در تأمین سوخت مرکز تحقیقاتی تهران عمل نکند ، ایران از فن خود برای غنی سازی استفاده خواهد کرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موضوع " مرکز فوردو " را کاملا قانونی دانست و گفت: این مرکز در چارچوب تعهدات ایران، با گزارش پیش هنگام در اطلاع رسانی همراه بوده و گامی جدید در اعتماد سازی ایران نسبت به آژانس می باشد و از آنجا که آژانس به وظایف حرفه ای خود عمل نکرده و غرب در گفتمان خود صادق نیست و اهداف دیگری را دنبال می کند ، رویکرد تأمین سوخت و ساخت مراکز غنی سازی امری اجباری و حیاتی است .

**ایجاد تردید و تشکیک از طرف غرب در مورد پرونده هسته ای ایران ماهیتی سیاسی دارد
سردار وحیدی خاطر نشان کرد: دکترین امنیتی ایران با ماهیتی دفاعی و برای حفظ استقلال و حاکمیت و تأمین منافع ملی جمهوری اسلامی تأمین شده و همانگونه که مقامات عالیه کشور بارها اعلام کرده اند، سلاح هسته ای در دکترین امنیتی ایران جایگاهی ندارد و آنرا ابزاری غیرانسانی و ضد بشری می دانیم.
وی تصریح کرد: ایجاد تردید و تشکیک از طرف غرب در مورد پرونده هسته ای ایران ماهیتی سیاسی دارد تا با " ایران هراسی " اهداف دیگری را محقق نمایند البته این در حالی است که رژیم صهیونیستی با صدها کلاهک هسته ای عامل بی ثباتی در منطقه است و کشورهای اروپایی و آمریکا در حال ساخت نسل های جدید بمب های هسته ای هستند.

**صهیونیست‌ها به خوبی از ناتوانی خود برای اجرای هرگونه تهدید نسبت به ایران آگاهی دارند
وی با اشاره به اینکه تهدیدات اخیر مقامات صهیونیستی با هدف روحیه بخشیدن به جامعه صهیونیستی و ارتش این رژیم است ادامه داد: تصویب بودجه نظامی فزاینده برای سال 2010 صورت می گیرد و از سوی دیگر صهیونیست‌ها به خوبی از ناتوانی خود برای اجرای هرگونه تهدید نسبت به ایران و پاسخ محکم ایران آگاهی دارند .
وزیر دفاع تصریح کرد: صهیونیست‌ها در هیچ یک از سناریوهای احتمالی برای تهدید ایران در امان نخواهند بود و هم برای ضربه اول و پیشدستانه و تجاوزکارانه با وحشت روبرو هستند و هم اینکه در تحمل ضربه دوم تلافی جویانه ، در کابوس نابودی کامل بسر می برند.
وی تاکید کرد:‌ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در اقتدار کامل برای دفاع بسر می برند و اولین پاسخ های ایران در مراکز ساخت سلاح‌های شیمیایی ، میکروبی و سلاحهای کثیف و سلاحهای ممنوعه هسته ای در این رژیم خواهد بود .
**
وزیر دفاع همچنین درخصوص رابطه دفاعی میان ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفت: مناسبات با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به میزانی که از شاخص استقلال رفتاری، سیاسی و تمایل برای همزیستی و تکامل پذیری تبعیت می کند ، دارای عرصه گسترش خواهد بود.
وی تاکید کرد: همکاری‌های جمهوری اسلامی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می تواند از ظرفیت های جدید و در تمامی عرصه ها برخوردار گردد و مناسبات دفاعی بخشی از آن خواهد بود تا از منافع فی مابین دفاع کرده و آنرا گسترش دهد .
وحیدی اظهار داشت: رویکرد جمهوری اسلامی و دکترین امنیتی ایران در تعاملات و مناسبات گسترش یافته با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای دوست می باشد و آمادگی کاملی برای همکاری های دفاعی نیز با این کشورها داریم .

**اعتراف به دریافت رشوه دروغین بودن اتهامات را اثبات کرد
وحیدی همچنین مدیریت پرونده آمیا را از ابتدا در دست صهیونیست‌ها دانست و ادامه داد: این دادگاه فاقد مشروعیت و ادلة قانونی است و به همین دلیل روند پیگیری‌های این پرونده ، اعتراف به دریافت رشوه از صهیونیست‌ها توسط شهودی ساختگی و مقامات قضایی ، دروغین بودن اتهامات را اثبات کرد .

**مذاکره با آمریکا ، نتیجه ای جز مخدوش شدن تشخص ملی و منافع ملی در بر نخواهد داشت
وحیدی همچنین درخصوص مذاکره با آمریکا، تاکید کرد: تاریخ بی اعتمادی به آمریکا صرفا مربوط به رفتار غیر انسانی حکومت‌های آمریکا در نظام شاهنشاهی نیست و در 30 سال گذشته نیز رفتار خصمانه و فریبکارانه تا امروز ادامه داشته است .
وی تصریح کرد: آمریکا بدنبال نادیده گرفتن منافع و حقوق ایران و پایمال نمودن آنست و همزمان با ژست های گفتمانی ، اقدامات خصمانه و ضد امنیتی و متضاد با منافع ملی ایران را به اجرا گذاشته و تشدید می کند و در چنین فضایی ، امید به گفتمان و مذاکره با آمریکا ، نتیجه ای جز مخدوش شدن تشخص ملی و منافع ملی ایران در بر نخواهد داشت.
سردار وحیدی اظهار داشت: با قدرت یابی جناح‌های افراطی در آمریکا، چشم انداز هرگونه مذاکره، نا امید کننده تر خواهد شد، چرا که سیاست های افراطی و استکباری حکومت‌های آمریکا ، کمکی به منافع دو کشور نخواهد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد