سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

17 آذر با شکوه تر از 16آذر خیزش عظیم دانشجویان انقلابی آشوبگران


یک روز پس از شکست مفتضحانه فتنه ای که اغتشاش گران دانشجونما با هدایت سران فتنه سبز برای روز شانزدهم آذرماه تدارک دیده بودند، همان طور که میرحسین موسوی در بیانیه شانزدهم خویش تلویحاً تحریک کرده بود، فتنه جویان ناکام روز 16 آذر روز گذشته تلاش کردند دانشگاه تهران را ناآرام کنند.
به گزارش کیهان، حمله اوباش دانشجونما به «مصطفی قمری وفا» خبرنگار صداوسیما که جهت تهیه گزارش در دانشگاه حضور یافته بود منجر به آسیب دیدگی شدید وی شد. این گزارش حاکی است وخامت حال خبرنگار صداوسیما باعث شد وی جهت مداوا به مرکز درمانی صداوسیما منتقل گردد.
همچنین به گزارش فارس تعدادی از افراطیون در بامداد روز گذشته اقدام به آتش زدن دفتر بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران نمودند.
بهمن دالایی مسئول بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در گفتگو با فارس، با اعلام این مطلب، اظهار داشت: ساعت 30:4 بامداد امروز 17 آذر، هنگامی که در اتاقی که اعضای بسیج دانشجویی در خوابگاه آن ساکن هستند، در حال استراحت بودیم عده ای اتاقمان را به آتش کشیده و فرار کردند.
وی افزود: هنگامی که مشغول خاموش کردن شعله های آتش اتاق مان بودیم یکی از اعضای بسیج نیز خبر آورد که دفتر بسیج دانشجویی در دانشگاه نیز توسط عده ای به آتش کشیده شده است، لذا به محل رفته و مشغول خاموش کردن این آتش شدیم.
مسئول بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران با بیان اینکه فعلاً نمی دانیم چه کسانی اقدام به این عمل زشت و افراطی کرده اند، اظهار داشت: پیش از این نیز چنین اقداماتی علیه بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران انجام شده بود که از آن جمله می توان به شکستن درب های دفتر بسیج دانشجویی از سوی گروهی شناخته شده در این دانشگاه اشاره کرد.
دالایی ادامه داد: در آن برهه و در پی آن رفتارها، بسیج دانشجویی هیچ اقدامی متقابل و یا شکایتی انجام نداد چرا که معتقد بود باید با خویشتنداری به حفظ آرامش و حفظ شان دانشجو و دانشگاه کمک کند.
آشوب در 17 آذر
ساعت 05:12 روز گذشته، تعدادی از حامیان موسوی در دانشگاه تهران با استفاده از خلأ حضور دانشجویان ولایی و انقلابی در صحن دانشگاه به دلیل حضور این دانشجویان در مسجد برای اقامه نمازظهر و عصر، در مقابل دانشکده فنی این دانشگاه تجمع کرده و شعارهای «یا حسین میرحسین»، «بسیجی حیا کن، دانشگاه و رها کن» و... سر دادند.
اما دانشجویان انقلابی پس از بازگشت از نمازجماعت ظهر و عصر در ساعت 20:12 به دلیل غلبه چند برابری جمعیت خود همانند روز گذشته توانستند حامیان موسوی را به کنار زده و این مکان را از آن خود کنند.
این دانشجویان پس از حضور در مقابل درب دانشکده فنی و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران و با در دست داشتن عکس هایی از امام خمینی و رهبرمعظم انقلاب، شعارهای «موسوی، اسرائیل، پیوندتان مبارک»، «الله اکبر»، «مرگ بر مزدور ماهواره ای»، «مرگ بر دیکتاتور مخملی» و... سر دادند.
تعداد دانشجویان انقلابی حاضر در تجمع حدود 700 نفر و حامیان موسوی 200 نفر بود.
دانشجویان انقلابی و ولایی دانشگاه تهران که حامیان موسوی را در مقابل دانشکده فنی این دانشگاه در محاصره خود گرفته بودند، نیمی از این افراد را به داخل دانشکده هدایت کردند.
حامیان موسوی در این بین شعارهایی علیه بسیج سر دادند که با شعارهای «اگر بسیجی نبود، ناموست اینجا نبود» دانشجویان روبرو شدند.
غیر از نیمی از حامیان موسوی که به داخل دانشکده فنی هدایت شده اند، باقی این افراد در مقابل دانشکده پراکنده شدند.
آن تعداد از حامیان موسوی که در داخل دانشکده فنی بودند به شکستن شیشه های این دانشکده و پرتاب بطری و سنگ به سمت دانشجویان انقلابی روی آوردند.
یکی از حامیان موسوی در خارج از دانشکده نیز به سمت دانشجویان گاز اشک آور پرتاب کرد.
گزارش های تکمیلی
روز 16 آذر
همچنان که در گزارش های روز گذشته کیهان آمد دستگیری عنصر افراطی طیف منحله علامه دفتر تحکیم در دانشگاه امیرکبیر با پوشش و آرایش زنانه درصدر اخبار سایت ها و جراید قرار گرفته است. این فضاحت بزرگ زمانی بیشتر شد که شبکه ایران اقدام به انتشار عکس های این عنصر اغتشاش گر نمود.
همچنین سایت بی بی سی فارسی و سایت یوتیوب اقدام به انتشار فیلمی از حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در اغتشاشات روز گذشته واحد تحقیقات دانشگاه آزاد نمودند.
بنگاه خبرپراکنی «بی بی سی» در سایت فارسی خود نوشت: یک ویدیوی منتشر شده در وب سایت «یوتیوب» فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی را در میان دانشجویان معترض در مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد در پونک نشان می دهد.
«پارسا نیوز» در این باره نوشت: فائزه هاشمی ظهر امروز با حضور در مقابل دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات با تعدادی از لیدرهای جنبش فتنه به شانتاژ دانشجویان برای ایجاد اغتشاش در دانشگاه پرداختند.
بنابراین گزارش پیش از حضور فائزه هاشمی، تعداد دانشجویانی که در مقابل این دانشگاه جمع شده بودند به 50 نفر نمی رسید اما پس از حضور دختر هاشمی رفسنجانی و تحریک دانشجویان، تعداد این دانشجویان به 450 نفر رسید.
دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از آن در قسمت جنوبی دانشگاه علوم و تحقیقات (در محوطه ترمینال اتوبوس ها) برای حدود 450 نفر از دانشجویان سخنرانی کرده و دانشجویان در تایید سخنان وی شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «یا حسین میرحسین» و شعارهایی علیه دولتمردان دولت دهم سر دادند.
«سایت سحر» نیز نوشت: فائزه هاشمی پس از حضور در جمع آشوب طلبان یکی از دانشگاه ها توسط حراست این دانشگاه بازداشت گردید. فائزه هاشمی هم به جای حضور در دانشگاه های تهران به یکی از شعب دانشگاه آزاد در تهران رفت!
در مجموع ناظران عقیده دارند آشوبگران در روز 17 آذر نه فقط موفق به جبران افتضاح 16 آذر نشدند بلکه یک آبروریزی بزرگتر به آنچه در آن روز رخ داده بود اضافه شد.

 <به نقل از کیهان>

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد